..: Stíhání výpravčího kvůli nehodě u Vraňan je potvrzené :..

Ilustrační obrázekKralupy nad Vltavou - Oficiálně bylo potvrzeno, že se policie intenzivně zajímá o třiašedesátiletého výpravčího, který zastavil provoz na jiné trati, než na které se stala v pondělí v noci nehoda - na železničním přejezdu u Vraňan. O nehodě informovala ŽelPage, ve zprávě naleznete i fotografie z místa nehody. Výpravčí je stíhán pro podezření z obecného ohrožení. Uvedl to mluvčí středočeských policistů Pavel Truxa televizi Nova. Při srážce rychlíku s osobním autem, které stálo na přejezdu, utrpěli 4 lidé lehké zranění. Škoda byla vyčíslena na více než 40 milionů Kč. Policie již ve středu obvinila z obecného ohrožení a pokusu o pojistný podvod trojici mužů. Dva z nich vzal soud do vazby, třetí je vyšetřován na svobodě.

Podle policie vznikla nehoda mezi Vraňany a Cítovem zřejmě kvůli pojistnému podvodu. Muži přivolali hlídku na přejezd, o který si údajně poškodili podvozek automobilu. Uvízli s ním, ale z kolejišti se jim ho nepodařilo vytlačit. Spadlé závory pak auto na přejezdu uvěznily a rychlík do něj narazil. Policie o překážce na trati informovala ČD. Kvůli údajně nepřesnému uvedení lokality ale výpravčí varoval jinou stanici. V místě jsou vedle sebe 2 trati a je na nich 5 železničních přejezdů. Mluvčí ČD Aleš Ondrůj již dříve novinářům řekl, že společně s policií vyšetřují, proč se zastavil provoz na jiné trati. "Je pro nás důležité zjistit, jestli nedošlo k selhání lidského činitele, jestli bylo učiněno všechno pro to, aby se nehodě předešlo," dodal. Výpravčí byl kvůli vyšetřování postaven mimo službu, podle Ondrůje je to standardní postup.

zdroj: Nova a Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.3.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
25.03.2007 (21:52)  
Miroslav Zikmund: tak to vidíš...i tohle všechno může být reálné...kdoví jak to bylo nakonec opravdu.
25.03.2007 (20:48)  
Jaká je brzdné dráha vlaku jedoucího rychlostí 140 km/h vím … použití rychlobrzdy paradoxně brzdnou dráhu u vlaků s klasickou špalíkovou brzdou prodlužuje, protože při použití rychločinného brzdění je z činnosti vyřazena EBD mající v určité fázi brzdění vyšší brzdný účinek než pneumatická brzda.
Domnívám se, že v noci by strojvedoucí měl na širé trati vidět kroužení světlem na vzdálenost cca 2 km … Vycházím ze zkušenosti, např. ze ŽST Pardubice, kde ze 3. nástupiště vidím návěstní znaky na dvou oddílových návěstidlech autobloku směr Kostěnice …
Když se pohybujete v noci někde poblíž letového koridoru, můžete vidět záblesková světla u letadel, která se pohybují v několika kilometrové letové hladině.

Payus > Tísňová linka ČD neexistuje … neměla by praktický smysl. Z hlediska odpovědnosti je za výkon dopravní služby odpovědný pouze výpravčí. Těžko určovat, jaké by měl operátor této linky oprávnění.
Ono je to především o možnosti komunikace takového operátora s provozními zaměstnanci, řekněme tedy že strojvedoucí onoho rychlíku by byl "centrálně" informován o překážce na trati na "nějakém" přejezdu u stanice Vraňany na základě informace, jíž by dostali všichni strojvedoucí … takže povinnost vybavit všechna kolejová vozidla vstupující na české koleje jednotným komunikačním systémem … (včetně všech dvoustémových Taurusů, které mohou teoreticky vstoupit na české koleje, totéž platí pro všechny lokomotivy řady 189 DB, všechny jednotky DB jezdící na české koleje, Desira a Regiosprinetry Vogtlandbahn, motorové vozy Regentalbahn jezdící na Spičák atd. atd., všechny slovenské laminátky, peršinky a dvojčata … ). Nezapomeňte na každou podbíječku či "drezínu", která se může taky dostat do ohrožení …
Myšlenka krásná, ale technicky nereálná … Hlavně KDO by to zaplatil ?????????

Modré majáky mohou být skutečně majáky sanitky stojící u přejezdu před závorami a snižováním rychlosti by strojvedoucí naopak prodlužoval čekání sanitky před závorami (cca před třemi týdny jsem tuhletu situaci viděl na jednom přejezdu mezi Ostravou Svinovem a Opavou), jejíž osádka zoufale počítá vteřiny …
registrovaný uživatel M 
25.03.2007 (18:46)  
You are welcomed:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
25.03.2007 (18:04)  
M: bingooo....aspoň někdo mě pochopil :-D
registrovaný uživatel M 
25.03.2007 (17:59)  
Kristepane, to je zase nazor... Ne, vlak fakt nemusi davat prednost na prejezdu sanitce. To, co Payus (predpokladam...) chtel naznacit je, ze kdyz jsou videt modre majaky, tak podvedome kazdy tvor intelektualne nad urovni opice zbystri a pokud ridi nejaky stroj, ktery potencionalne muze napachat velkou skodu, pravdepodobne i zpomali. Nanestesti na to asi neni zadny drazni predpis, takze to vlastne jakoby neexistovalo - ocividne pro urcitou skupinu tvoru...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
25.03.2007 (17:29)  
kasku: nepochopils mě, myslel jsem to tak,že když někde blikají přede mnou majáky,tak se tam asi něco vážného děje...že to není nějaký karneval,proto už podvědomě uberu plyn...netvrdím že tím zastavovali vlak,ale podle M.Zkmunda fíra vidí hooodně do dálky,proto by fíra asi měl vidět že se na přejezdu něco děje...v úplné tmě uprostřed polí by to snad trklo každého...ale kde je skutečná pravda se asi dovíme později nebo vůbec
registrovaný uživatel kasku  mail  
25.03.2007 (17:25)  
Payus:To myslíš vážně,že strojvedoucí,který u přejezdu vidí blikající modré majáky musí zpomalit?
Přednost takto označená vozidla mají,ale ne před vlakem!
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
25.03.2007 (16:51)  
Miroslav Zikmund: hezky ses rozepsal a zní to i logicky,ale...ve 140km/h zastavit vlak není zrovna zívačka...údajně svítily majáky(ve tmě jsou vidět sakra daleko),tak myslím,že strojvedoucí,který je vidí před sebou snad zpomalí...(to se pak nedivme že houkající vozidla bývají tak často přehlížena,když to má kdekdo na párku)...tohle všechno jsou spekulace a nenamáčejme do toho i fíru.
CTV(Centrum tísňového volání) přijme zprávu od civilů,že uvízli na přejezdu v kolejišti. CTV vyšle hlídku k ověření události,ta situaci zpětně potvrdí a CTV hned oznámí zprávu na nouzové číslo(doufám,že takové existuje) ČD. Nezapomeň že policie nemá GPS,a proto udá svou polohu ze silničního pohledu.."stojíme na přejezdu mezi obcemi X a Y" maximálně doplní nějaký orientační bod. Policajt taky nemusí vědět,co to je návěstidlo a jakými barvami hraje ani jak hustý provoz na trati je(natož znát číslo trati),stejně jako pracovníci železnice nemusí vědět,co např obnáší zajištění místa trestného činu,nebo řešení přestupku na úseku lesního hospodářství...navíc ani u sebe nemají telefonní čísla na každou firmu v rajónu.Nezastávám se ani policie ani výpravčího...vlastně zastávám se všech těchto,protože pravý viník byl v audině a mám docela obavy,že mu to projde...
Třeba máš pravdu, Miroslave,ale proč ji nemůžu mít třeba i já? Sám jsem zvědav,jak to dopadne...a třeba to skončí i na úkor skutečné pravdy(snad ne)
registrovaný uživatel M 
25.03.2007 (15:47)  
Cestující 23.03.2007 (19:05) se snazil byt kingem a udelat ze mne vola, protoze si precetl, ze nejaky znamy strojvedouciho rekl, ze strojvedouci zadne majaky nevidel, takze velmi vtipne napsal, ze "M" se spletl... No, sranda je, ze ted se objevil jiny znamy strojvedouciho, ktery rekl (diskuse CD, lepe K-report), ze strojvedouci majaky videl. Hm, neprijemna smula, ze Cestujici...
Zda se, ze "protoze v Brne majaky pouzivaji", tak je pouzivaji i u Melnika. Anebo je nepouzivaji, ale vis porad celkem hovno jestli jo nebo ne, takze tak:)
25.03.2007 (15:07)  
Klíčem k zodpovězení řady otázek je odpověď na to, kdo jak komunikoval s výpravčím.

Řidič, který se dostane do potíží zavolá buď na 158 – operační středisko Policie, které je „někde" nebo na operační středisko integrovaného záchranného systému, které je až na výjimky „někde jinde".
Předpokládejme, že linka 158 je směrována na operační středisko okresního ředitelství Mělník. Operační důstojník, který oznámení přijímá posílá na místo hlídku, která patrně spadá pod místně příslušné obvodní oddělení Policie ČR.
Komunikace na lince 112 je ještě komplikací …
Otázka : komunikovala hlídka z místa události se „stálou" službou na obvodním oddělení nebo přímo s operačním důstojníkem okresu?
Otázka : kdo komunikoval s výpravčím ? Stálá služba z obvodu, operační důstojník z okresu nebo se uskutečnilo přes tyto „službu konající" propojení osádky hlídkového vozidla přímo s výpravčím ve Vraňanech, jemuž by popsali místo – přejezd na dvoukolejné elektrifikované trati ?
Stálá služba z obvodu nebo operační na okrese jsou při komunikující s výpravčím v podstatě pouze tlumočníky … jakékoli tlumočení není zcela přesné … a vede ke zkreslení ?
Byl–li hovor veden na jiné telefonní číslo, tedy např. na obvod, pak je skutečně oprávněné podezření, že v „tom jedou" policisté. (Kdo z nás zná „státní" linku na bydlišti nejbližší policejní služebnu … ????).
Jaké má spojení operační důstojník na výpravčího ? Ví operační důstojník nebo stálá služba na obvodě, do které stanice má volat ? Komu bude „službu konající policista" volat na trati s dálkovým řízením, např. na trati Ostrava Svinov - Opava ?
Má skutečně výpravčí kterékoli stanice znát místní poměry „za ochranným pásmem" dráhy, tedy to, která pozemní komunikace křižuje příslušnou dráhu ?
Pokud by měl být přejezd „nějak" označen, tak by musel být označen odpovídající dopravní značkou, podobně jako jsou dopravní značkou označeny mostní objekty (číslo komunikace + pořadové číslo objektu na příslušné komunikaci). Označení přejezdu dopravní značkou je věcí správce pozemní komunikace. Z hlediska drážního provozu je přejezd v drážní dokumentaci označen jako „přejezd v km".
Spárováním obou číselných označení bude přejezd dostatečně identifikován.


Hodlají–li policisté vyšetřovat výpravčího, nejsem daleko od toho, abych podal podobné trestní oznámení na policisty z té hlídky s odůvodněním, že mají dostatek „inteligence" na to, aby je světelná signalizace spuštěná nejméně cca 30 vteřin před příjezdem vlaku upozornila nato, že k přejezdu se blíží vlak navzdory tomu, že „doprava byla zastavena" a tato „inteligence" jim měla „velet" pokusit se zastavit blížící se kolejové vozidlo „kroužením svítílnou", jíž jsou vybaveni. Směr přijíždějícího vlaku lze odhadnout od „zelené" na návěstidlech autobloku, které jsou vidět do dálky …
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko