..: Strojvůdce pravděpodobně neubrzdil soupravu :..

Ilustrační obrázekOstrava - V neděli 11.3.2007 došlo v žst. Ostrava - Svinov u "opavského" nástupiště k vykolejení elektrické jednotky 460 003. Strojvedoucí tohoto vlaku pravděpodobně nezvládnul brždění soupravy při vjezdu na kusou kolej, projel zarážedlo a poté strhnul i návěstidlo. Na místo byl povolán vyprošťovací jeřáb, který po odpojení zbytku soupravy nakolejil hnací vozidlo zpět na koleje. V tuto chvíli nemáme bližší informace o rozsahu škod jak na vozidle, tak i na železničním svršku a zabezpečovacím zařízení, avšak ihned po zjištění aktuálních zpráv budeme čtenáře ŽP dále informovat.

Několik mých fotek z místa činu - jde o prvotní nakolejení HV.

Duhyho fotky z dalšího postupu naleznete v této galerii.

Zdroj: vlastní zjištění


Martin Grill Poslat mail autorovi | 11.3.2007 (22:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.04.2007 (13:02)  
Chudák LED dioďák, to musel být zrovna 460.
13.03.2007 (21:18)  
Miroslav Zikmund: Nic proti, ale návěstidlo je možno umístit i za ukončením kusé koleje, norma to umožňuje.
registrovaný uživatel koffr 
13.03.2007 (20:01)  
nadrazak je v teto zemi nadrazeny druh, proto se na nej nevztahuji zakony a proto je taky dotovan z dani skutecne pracujicich
13.03.2007 (20:13)  


Co to zase meleš?
13.03.2007 (19:23)  
MZ:jo máš pravdu a plně s tebou souhlasím.V ČR se běžně porušuje zákon o drahách atd.Nešlo by je teda nějak udat?,prostě bonznout.
13.03.2007 (17:05)  
Jako perličku pro doplnění – podobné uspořádání zaražedla a cestového návěstidla se nachází v Praze na hlavním nádraží – na kolejí 11b (na první nástupišti směrem k Vítkovu), s tím rozdílem, že "klacek" je tak metr za zaražedlem – to vše doslova pod okny Drážního úřadu, který má vchod několik metrů od tohoto "skvostu".

Já jsem si umístění návěstdla Lc 12 ve Svinově prohlížel v sobotu 3. března (byl to jeden z více cílů cesty), pro umístění návěstidla do prostoru "vpravo" od koleje mezi nástupištní hranu a kolej – tam není dost místa (ono to je nakonec vidět dostatečně z obrázku). Je to tam trochu stavebně "zvrtané", ta kusá kolej mohla být klidně o nějakých 5 metrů delší, místa je tam dost – mírně zatočená doleva, aby návěstidlo Lc 12 stálo vpravo od koleje. Jiným technickým řešením je umístit jednosvětlovou návěstní desku na rameno, tak aby byla deska umístěna před zaražedlem.
registrovaný uživatel zaza 
13.03.2007 (10:20)  
Koukam na galerii,pokud pantograf jel opravdu 10km/h tak jaktoze prisel o podvozek?
13.03.2007 (12:29)  


Dejme tomu že zarážedlo není z papíru :o)
registrovaný uživatel zaosai  mail  
13.03.2007 (0:42)  
Nějak jsem to řádně nepochopil,ale zaznělo tu něco jako,že strojvedoucí byl na zadním stanovišti a couval.Pokud to tak bylo,tak pánové takový strojvedoucí nemá co dělat na panťáku.To bych si nikdy nedovolil takto jezdit s panťákem.
12.03.2007 (21:06)  
Vážení, ve svém příspěvku jsem nikoho kategoricky nesoudil, nýbrž Nešlo-li zde o technickou závadu, tak by strojvůdce atd. Protože nešlo-li o technickou závadu tak kdo to mohl zavinit jiný než člověk...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
12.03.2007 (19:13)  
No včil jak ju vyvrátili, tak si to tady možná někdo přečte a postaví ten klacek před šturc. :-D
12.03.2007 (17:57)  
Ad JENA : bohužel ta šajba tam zbytečná je.

Vlaková nebo posunová cesta končí u hlavního návěstidla zakazujícího jízdu, ve Svinově tedy na (stavebně kusé) kolejí číslo 14 u návěstidla Lc 14 (ta není bohužel zatrolejována), která je vzhledem k umístění návěstidla před zaraželem považována za kolej dopravní.
Návěstidlo Lc 12 na (stavebně kusé) koleji číslo 12 je (bylo) ovšem fyzicky umístěno za zaražedlem, na němž je návěst "posun zakázán".
V daném případě tudíž nemůže fyzicky končit posunová cesta na koleji číslo 12 u návěstidla Lc 12, nýbrž u nepřenosné návěsti "posun zakázán" umístěné na zaražedle, tudíž se nejedná o dopravní kolej, ale kolej kusou (D2, článek 529, věta první). Vlaková cesta postavená na kusou kolej číslo 12 končí u zaražedla kusé koleje (D 2, článek 448, písmeno b.)
O dopravní kolej by se jednalo v případě, že návěstidlo by bylo umístěno před zaražedlem …
Současné předpisy neznají pojem "pravidelný vjezd na kusou kolej", článek 529 výslovně pravidelné vjezdy na kusou kolej, tedy ve Svinově na kolej číslo 12 zakazuje, takže pokud má vlak vjíždět na kolej číslo 12, musí být strojvedoucí zpraven o mimořádném vjezdu na kusou kolej … nejede na kolej dopravní.

Celý ten problém spočívá v tom, že ten "klacek" nestojí (nestál) o nějakých 5 metrů blíž … tedy před zaražedlem.

Nakolik je z hlediska ZZ (možnosti postavit vlakovou cestu) na tuto kolej nutná fyzická existence návěstidla Lc 12 se reálně svítící žárovkou postavené za zaražedlem neumím posoudit. Stejný účel by splnila příslušná žárovka svítící ve skříni ZZ.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko