Paříž - Od 10.6.2007 bude zahájen provoz po vysokorychlostní trati mezi Francií a Německem. Jednotky ICE budou zajišťovat spojení Frankfurtu nad Mohanem, Mannheimu, Kaiserslauternu a Saarbrückenu s Paříží a na trase budou jezdit max. rychlostí 320 km/h. Francouzské soupravy TGV budou jezdit ze Stuttgartu přes Karlsruhe a Strassburg do metropole na Seině.
Od 10.4. bude zahájen předprodej jízdenek
DB odstartují předprodej zvýhodněných jízdenek Paris-Spezial v úterý 10.4.2007 a mezi Frankfurtem nad Mohanem a Paříží bude možné cestovat již od 29€ včetně rezervace místa. Z Karlsruhe, Saarbrückenu a Kaiserslauternu bude možné sehnat jízdenku již za 19€. Při nákupu jízdenek na přepážce zaplatí cestující vždy o 5€ víc. S jízdenkou Paris-Spezial bude možné cestovat ve 2. vozové třídě v období 10.6. - 31.8.2007 a počet jízdenek je omezený.
Běžná jízdenka za 1 cestu mezi Frankfurtem a Paříží přijde na 99€, mezi Stuttgartem a Paříží je cena o 4€ nižší, tedy 95€. Po předložení BahnCard 25, 50 či 100 obdrží zákazníci DB slevu pro francouzský úsek vždy ve výši 25% a bude možné ve Francii uplatňovat SparPreis 25 a 50 (až 4 spolucestující získají slevu 50%).
Jízda v jedničce bude příjemnější
Ke zvýšení komfortu dojde při cestování 1. třídou. Personál bude ovládat 3 cizí jazyky - angličtinu, němčinu a francouzštinu. Cestující si budou moci vybrat z nabídky novin, rezervovat si taxi v Paříži a bude jim servírováno malé občerstvení na místo. Cesta ICE mezi Frankfurtem a Paříží bude trvat 4:11 hod., TGV urazí trasu Stuttgart - Paříž za 3:40 hod. Jízdní doby se tak zkrátí zhruba o 2 hodiny. Od 9.12.2007 dojde k dalšímu zkrácení jízdní doby mezi Paříží a Frankfurtem, která bude 3:50 hod.
zdroj: Tisková zpráva DB
To nemáš pravdu. Takto jede pouze jediný noční vlak, a to NZ360/361. Jinak standardní denní spojení EC52/53, EC54/55 a EC56/57 jedou Darmstadt, Mannheim, Kaiserslautern, Saarbrücken, Forbach, Metz.
TGV již nebudou zajíždět do Metz a celkově trať není tak klikatá, proto se to výrazně zkrátí.
Predbeznu verziu cestovneho priadku je mozne kuknut (v PDF) na http://www.tgvesteuropeen.com/article.php3?id_article=700 .
Mapicky:
http://www.rail.sk/tgv/lgv01.htm ,
http://www.tgvesteuropeen.com/IMG/pdf/dessertes_tgvee.pdf (strana 2, 1,8 MB),
http://www.lgv-est.com/trace-tgv-est.php .
Současně se zavedením nové vysokorychlostní trati (přesná délka 306 km) se vzdálenost zkrátí odhadem o 40km. Neznám zatím bohužel přesné kilometráže.
Je pravda, ze z Prahy do Parize jsou atraktivni ceny autobusobych jizdenek (Eurolines),, jede to pres noc, clovek se vyspi v noci v luxusnim autobusu a rano se probudi v Parizi. Cesta vlakem z Phy do Parize vlakem vyjde podstatne draz a pomaleji. Jedine, pro zeleznicni fandy- v CR na statni hranici na KM banku, po Nemcku do Franfurtu na Shones Woshenende Ticket a z Frankfurtu na vyse uvedenou atraktivni nabidku. Pochybuji, ze by ale tuto cestiu absolvoval nejaky nezeleznicini fanda...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.