..: Výstavba LGV Perpignan (F) - Figueras (E) :..

Průchod LGV PyrenejemiPerpignan - Ve stínu jiných rozsáhlých projektů, především dlouho očekávanému uvedení do provozu LGV Est ve východní Francii v červnu letošního roku, probíhá v tichosti výstavba jiného důležitého díla. Jedná se výstavbu přeshraničního úseku vysokorychlostní trati mezi městy Perpignan ve Francii a Figueras ve Španělsku. Smlouva o výstavbě úseku byla podepsána ministry dopravy obou zemí, pány Gilles de Robien (F) a Fransisco Alvarez Cascos, v Madridu dne 17.2.2004.

2009 - propojení TGV a AVE

Jedná se o 44,4 km dlouhý úsek trati. Z této délky je na území Francie 24,6 km a na území Španělska 19,8 km. Trať bude normálního rozchodu 1 435 mm, elektrifikována 25 000 V 50 Hz. Významným objektem na trati bude tunel pod Pyrenejemi (Tunnel de Perthus) o délce 8,3 km. Na francouzské straně najdeme i několik impozantních mostů - třeba Viaduc sur le Tech o délce 392 m, Viaduc sur l'A9 či Viaduc du Réart; na španělské straně jsou pak mosty Llobregat (1 100 m), Riera Del Gou (415 m), Rio Ricardell (620 m) a Rio Muga (670 m). Trať je projektována pro smíšený provoz, TGV/AVE rychlostí 300 km/h, pro nákladní dopravu 120 km/h. Stavební potenciál trati je 350 km/h. Sklonu 18‰ bude dosaženo pouze na 3 krátkých úsecích na španělské straně. Počítá se s železničním svrškem typu UIC 60 s pražci ve štěrkovém loži, pouze v tunelu bude využit systém Rheda 200. Několik kilometrů před tunelem na francouzské straně bude vybudována přesmyčka umožňující plynulý přechod z francouzského levostranného provozu na španělský pravostranný. Signalizace bude typu ERTMS level 2 s doplněním o národní systémy TVM 430, KVB a ASFA.

Celková hodnota díla (rok 2003) činí 925 mil. € a je rozdělena následovně: tunel 305, zemní práce na francouzské straně 172, zemní práce na španělské straně 126, vybavení 124, žel. svršek 95, projektová dokumentace 57, homologace 48, výkup pozemků 25. Trať buduje sdružení firem TP Ferro, ve kterém figurují Eiffage (F), ACS (E) a Dragos (E). Rozpočet je dotován částkou 540 mil. € z rozpočtů EU, Francie a Španělska. Sdružení TP Ferro bude následně trať po dobu 50 let provozovat. Je to vůbec poprvé, kdy bude francouzskou železniční infrastrukturu provozovat soukromá společnost. Trať má být uvedena do provozu v únoru 2009.

Provoz výhledově počítá s 34 vlaky osobní dopravy a 24 vlaky nákladní dopravy denně. Uvedení do provozu umožní vlakům TGV/AVE dosáhnout cestovních časů Paris - Barcelona 5:35 hod., Perpignan - Madrid 3:50 hod. a Perpignan - Barcelona 50 minut. V současné době trvá cesta Perpignan - Barcelona podél pobřeží přes Cerbere a Portbou nejrychlejším vlakem Talgo 2:50 hod., s přestupem i více než 3:30 hod.

zdroj: RFF


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 28.2.2007 (22:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Francie Španělsko


03.03.2007 (11:56)  
Tak nám hezky vychází 600 mil.Kč na km s tím, že čtvrtina je v tunelech a na mostech. To je cena obvyklá. Zemní těleso nemůže být odfláknuté, takže to nebude za 500Kč za kubík. Krajina je tady asi jako naše mezi Prahou a Brnem, tak si to vynásobte.
K projektové dokumentaci si myslím, že by to měli zvládnout za 20. Jenže tam asi projektanti VRT nemají plat nižší než dělník v automobilce jako je to u nás. Takže si tam hodí ty 4% z nákladů stavby.
K dálnicím - ty jsou v průměru za 400 - tedy na dvou třetinách VRT. Srovnání s našimi paskvily pod značkou "koridor" je obtížné. Díky jejich pomalosti konstrukcí pro všechnu dopravu máte každých 10 km stanici, která tam dneska je z důvodů aby se mohly uskutečnit výluky, které vznikají kvůli údržbě těchto stanic. Takže tím jaksi nelze porovnávat kolik stojí koridor a kolik VRT. Jedno je jisté - kdyby se vyhodily některé stanice na koridoru, mohly být za ty prachy postaveny přeložky trati mezi Prahou a Ostravou aby tam všechny vlaky mastily 160 a nejen ta naklápěcí příšera.
Registered user hnatikk  mail  
01.03.2007 (14:40)  
Kolik tea stojí jeden kilometr VRT????v porovnání s 1km dálnice???
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
01.03.2007 (7:58)  
Ovšem celková cena stavby - novostavba 44 km VRT přes Pyreneje s mosty a dlouhým tunelem za necelých 30 miliard Kč - zase tak špatná není. Porovnejte s cenou českého koridoru, projektovaného na poloviční rychlost, většinou vedeného v daleko méně náročném terénu a v již vybudovaném zemním tělese.
28.02.2007 (22:43)  
Projektová dokumentace za 57 M€, to není zrovna málo. Výkup pozemnků stál jen polovinu této částky. Nevím přesně, co je v ceně obsaženo, ale připadá mi hodně nadnesená.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko