..: Na Královéhradecku se srazil rychlík s nákladním vlakem, trať je již průjezdná :..

Ilustrační obrázekKáranice - V železniční stanici Káranice na trati 020 (Praha) - Velký Osek - Hradec Králové - Choceň se v pátek 9.2.2007 ve 12:37 hod. srazil rychlík R 957 s nákladním vlakem Pn 63440. Rychlík minul podle dostupných informací návěstidlo. Informoval o tom Jan Kučera z Drážní inspekce. Káranice leží mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové.

Vlaky mezi Chlumcem a Hradcem již jezdí

Ilustrační obrázekPodle nejnovějších informací byl provoz na trati před chvílí obnoven. Standardně již jezdí jak osobní vlaky, tak rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové. V úseku zatím platí rychlostní omezení 10 km/h, na dalších kolejích poškozených při nehodě se bude pracovat ještě zřejmě několik dní," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Do dnešní 16. hod. jezdily rychlíky odklonem přes Kolín a Pardubice, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy v úseku Dobřenice - Chlumec nad Cidlinou. České dráhy původně předpokládaly obnovení provozu až zítra v dopoledních hodinách, ale opravy poškozeného zabezpečovacího zařízení a svršku trvaly kratší dobu.

Vlak se převrátil na bok, ale nikomu se nic nestalo

Ilustrační foto Přestože se vlak převrátil na bok, k žádnému vážnému zranění nedošlo. Nehoda se stala sedm minut po půl jedné odpoledne na trati z Prahy do Hradce Králové. Jednalo se o R 957. V čele rychlíku byla lokomotiva 163 035 a vlak jel ve složení A + BDs + 3xB, uvedl v komentářích ŽelPage Lukyn88. "Rychlík minul návěstidlo," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce. Běžně projíždí vlaky Káranicemi rychlostí až 100 km/h.

"Rychlík do nákladního vlaku vrazil přímo na nádraží," upřesnil okolnosti nehody operační důstojník hradecké policie Ladislav Pinc. "Naši záchranáři prošli celý vlak, na místě byl připraven kromě sanitek také vrtulník. Žádná vážnější zranění jsme nezjistili, čtyři lidé z vlaku utrpěli drobná zranění," řekl ČTK ředitel Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ladislav Žabka. Podle rádia Impuls odvezla z místa nehody sanitka jedinou zraněnou osobu, kterou byl strojvedoucí rychlíku. Všichni čtyři lehce zranění již byli propuštěni z nemocnice domů.

Informace platné od 9.2.2007 12:37 do 10.2.2007 16:00 hod.- "Trať je neprůjezdná, přepravu zajišťuje náhradní autobusová doprava. Dálkové vlaky ve směru z Prahy do Hradce Králové jsou vedeny odklonem přes Kolín a Pardubice," dodal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Dráhy začaly okamžitě vyšetřovat, kdo je za nehodu odpovědný. "Pakliže se prokáže selhání lidského faktoru a zavinění konkrétního zaměstnance, budou z toho s nejvyšší mírou vážnosti vyvozeny příslušné následky," řekl dále Ondrůj. České dráhy již mají k dispozici diagnostická data z funkčnosti návěstidel, která poskytnou vyšetřujícím orgánům.

Škoda přesáhne 2,5 mil. Kč

Velkým štěstím bylo, že se vlaky nesrazily čelně. Nákladní vlak měl 6 vozů, z nichž 3 vykolejily. Na vykolejených vagonech bylo naloženo dřevo. Součástí nákladního vlaku byla i cisterna plná čpavku (44 tun). Ta však zůstala stát na kolejích bez poškození. Podle Aleše Ondrůje fungovala všechna návěstidla a největší vina padá na strojvedoucího rychlíku, který jedno z návěstidel přehlédl a včas nezastavil. "Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. V době srážky jel rychlík 58 km/h. Při nehodě vznikla škoda přibližně 2,5 mil. Kč. Na místo již dorazila vyprošťovací technika z České Třebové.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události (projetí návěstidla zakazujícího jízdu) se na místo nehody dostavil také generální inspektor Drážní inspekce. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí rychlíku tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky (konkrétně vyhlášky č. 173/1995, kterou se vydává dopravní řád drah).

na zpracování se dále podíleli: -ucho-, -hyv-, CSPSV

zdroj: Novinky.cz, iDNES.cz (foto), ČD, Tisková zpráva DI ČR, Aktualne.cz


Eeeeeeda Poslat mail autorovi | 10.2.2007 (18:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
11.02.2007 (22:19)  
tak chápu, že to zní trochu blbě, že celá souprava vlastně spoléhá na strojvedoucího, ale proč tam ten člověk jinak je? To už opravdu můžou být všechny vlaky řízeny dálkově...Ano teď je to asi nemyslitelný, ale stejně. Přece nejde aby člověk v práci byl naprosto bez odpovědnosti a každé jeho pochybení by mělo být prominuto. To by nikam nevedlo. Co se týká dvojkolejných úseků, možná by problém částečně vyřešili, ale stejně by mohlo dojít k podobné situaci, kdyby se vlaky měli potkat na úseku jednokolejném. Navíc v této diskuzi to nepovažuji za to hlavní. Ona se vina snadno převádí na někoho jiného, v tomto případě na stát, že málo investuje do železniční dopravy. Ano jedná se o nejbezpečnější dopravu, to je nezpochybnitelné, ale je třeba se podívat, kolik to vše vlastně stojí. Jinak když se postaví silnice, tak jí může využít každý člověk, který má automobil, nákládáky, autobusy atd. Zato koleje jsou jen pro vlaky, tudíž potenciálně pro méně lidí, protože všude vést také nemohou. Myslím, že stát investuje poměrně rozumně, i když samozřejmě by to mohlo být víc. Ale nemyslím si, že zrovna trať Velký Osek-HK by měla být dvojkolejná, když koridor vede nějakých dvacet kiláků na jih od této tratě....
11.02.2007 (21:34)  
Naprostý souhlas s P.Z. Aspoň někdo pochopil,že každý člověk je omylný, a že každá maličkost, která může pomoci zvýšit bezpečnost provozu má smysl.I kdyby to byla pro někoho práce navíc(např.upozornit fíru,že bude křižovat tam,kde obvykle jen projíždí),tak to má smysl.Když jsem někdy nucen řídit auto,tak taky trnu hrůzou,kdo mi tam vlítne,i když jsem na hlavní(taky vlastní zkušenost-při jízdě na malém motocyklu mě do cesty vjelo auto,které odbočovalo vlevo-přežil jsem to naštěstí jen s odřeninami protože jsem podvědomě brzdil už předem,i když jsem to auto v protisměru viděl,jak zastavuje,jenže těsně přede mnou mi tam vjel-prý mě vůbec neviděl!).Prostě někdy se vyplatí přemýšlet i za toho druhého...Proto si myslím,že kdyby výpravčí toho fíru informoval předem vysílačkou,že bude mimořádně křižovat tam,kde jindy jen projíždí,tak se to nemuselo stát. A proti silničnímu provozu se dá na železnici udělat pro bezpečnost podstatně víc,právě tou technikou a zabezpečením,aby se prostě takováto přehlédnutí mohla třeba tím vlakovým zabezpečovačem eliminovat.Samozřejmě někdy nepomůže ani to,ale proč pro bezpečnost lidí neudělat maximum. Protože dokud bude bezpečná jízda vlaku viset jen v rukou fíry,tak se takovéto nehody budou stávat vždycky,protože těch dokonalých lidí,kteří nikdy nic nepřehlédnou a nepokazí,na světě podle mě moc moc není.
Mám pocit,že už jsem k tomu řekl taky dost,kdo mě chtěl pochopit,tak mě pochopil, kdo nechtěl, ten mě pochopit nedokáže, i kdybych tady psal do aleluja... Petr.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
11.02.2007 (20:58)  
Na této trati není LVZ-Ž s přenosem návěstí na lokomotivu.
To je na jiných tratích. A o tomto způsobu zabezpečení by se dalo honě diskutovat,ale pouze s odborníky a ne v tomto plácání přes pysky.-Pardon.
11.02.2007 (20:03)  
Aha. Takze opakovac neni, vlakovy zabezpecovac neni svazany s navestmi a cela ta sranda (dokonce i na pretizene hlavni trati) stoji na tom, jestli si nekdo vsimne nebo nevsimne navest.

Zni to asi kacirsky, ale takovy system asi neni vhodny pro rychlosti nad 70km/h...
registrovaný uživatel PZ 
11.02.2007 (18:56)  
hyvrysák : Vy zase nechápete můj názor. Rovněž nechápu, proč by to s tou vysílačkou měl být nesmysl. Ad Vranovice : Ano, možná nepomohlo ani to, ale já taky nikdy netvrdil, že by se pak tyto nehody nemohly stávat. Vždycky bude existovat nějaká pravděpodobnost, že se něco stane. Pomocí různých vylepšení se však toto číslo může snižovat. A to je cíl.
11.02.2007 (18:53)  
V téhle diskuzi končím, své už jsme řekl, někdo to nechápe, ale na to má právo. Jen ještě dodám, že na začátku téhle diskuze jsme psal, že bych nikdy netvrdil, že se mi něco podobného nemůže stát. A myslím si, že práce kterou dělám je stejně zodpovědná jako práce strojvedoucího. Jinak nejsem samozřejmě proti většímu zabezpečení (tím ovšem nemám na mysli nesmysl s vysílačkou!), jen připomínám loňské Vranovice, kdy nepomohlo ani to..
11.02.2007 (18:45)  
Ad: P.Z.:to jsem moc rád, že to aspoň někdo pochopil, že každá snaha o zvýšení bezpečnosti je důležitá! Protože pokuď má rychlík v rozporu s GVD stavět na křižování ve staničce,kdy nikdy nestaví, tak bych já jako fíra ocenil,kdyby mě to někdo řekl, třeba jak uvádíte, ten výpravčí vysílačkou. Neboť, jak už se tady snažím od včerejška vysvětlit, tak nemusí jít o neschopnost fíry respektovat předzvěst, ale prostě o krátkodobý lidský výpadek,oslnění,únavu,atd...Myslím, že i kdyby se technikou nebo člověkem ve stanici práce fíry kontrolovala, tak by se prostě mohla část těch nešťastných náhod eliminovat, nikoliv práce fíry nahradit, ta bude ještě nějakou dobu nenahraditelná-jak by např technika poznala ,že lidi ještě nastupují,atd...
A.D.:Hyvrysák:je mi líto, že jste mě nepochopil, nebo jste prostě dokonalý člověk, který nikdy nechybuje,v tom případě se Vám omlouvám, že Vás zatěžuji odpovídáním na mé příspěvky, v tom případě by jste měl v mašině sedět místo toho nešťastného fíry Vy!!!
11.02.2007 (18:44)  
Fajn, v tom případě bude strojvedoucí kontrolovat správnost přestavení výhybek při poruše zab.zařízení, rozumím tomu správně?..
registrovaný uživatel PZ 
11.02.2007 (18:43)  
A já mluvím o celkovém zlepšení bezpečnosti provozu a omezení vzniku krizových situací...
11.02.2007 (18:38)  
Já mluvím jen o případu, kdyby náhodou byl oslněn. O tom, že bude křižovat se dozví z vjezdového návěstidla..
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko