..: Autobusy se možná přiblíží k vlakům :..

Ilustrační obrázekJihlava - Autobusové nádraží v Jihlavě bude výhledově možná umístěno u železnice. O integraci obou druhů přepravy cestujících v krajském městě uvažuje radnice i dopravní společnosti. Nejdříve se Jihlavané mohou těšit na to, že se do blízkosti městského centra přestěhuje hlavní vlakové nádraží, které je nyní v okrajové části města. Do sousedství nového hlavního nádraží by se v budoucnu mohla přesunout i autobusová stání.

„Uskutečnění takových zásadních změn v dopravě bude záviset na tom, zda se městu podaří získat dotace z evropských fondů,“ řekl vedoucí městského útvaru hlavního architekta Vít Zeman. Funkci hlavního vlakového nádraží pro osobní dopravu má převzít dosud málo využívané městské nádraží. To je vzdáleno od středu města jen několik minut pěší chůze. Město ale potřebuje postavit novou komunikaci, po níž by se k němu dostala městská doprava i osobní auta. V lokalitě by měla vzniknout také záchytná parkoviště. Náklady na tento projekt, který se bude ucházet o evropskou podporu, budou kolem 250 milionů korun.

Stěhování autobusového nádraží není tolik diskutováno. Jeho poloha u městského centra zatím celkem vyhovuje osloveným cestujícím i dopravní firmě ICOM transport, jíž nádraží patří. „Podnik má ale zájem podílet se na integraci dopravy,“ sdělila bez dalších podrobností předsedkyně představenstva Kateřina Kratochvílová. Autobusové nádraží bylo vybudováno před 40 lety. Jeho opravy a údržba ročně stojí asi 4,5 milionu korun. Na nádraží je 30 zastřešených stanovišť, která slouží téměř 90 linkám. Každý měsíc je odbaveno bezmála 14.500 spojů.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 3.2.2007 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


04.02.2007 (22:22)  
to Mates - na město jede od Brodu z 19 spojů celkem 8, ostatní končí na hlavním nebo jedou směr Brno
04.02.2007 (22:11)  
No a ta koordinovanost a návaznost je to co karajánky v tom obrovským úřadě v bejvalejch kasárnách nezajímá. Návaznost vlak - autobus v celým kraji neexistuje, duplicitní spoje třeba z N. Města do ŽR jedou pomalu co hodinu (odjezd z N. Města nemocnice - během 5 minut jede vlak i gumokol. A u rychlíku z Brna v 11,30 kdy vlak jede až za víc než hodinu gumokol ujíždí přímo před nosem tuším o necelých pět minut!
04.02.2007 (20:01)  
Kde přicházíte na to, že většina vlaků končí na Hlavním nádraží? Vždyť snad všechny vlaky od HAvl. Brodu až na rychlíky jezdí na město, z Horní Cerekve městem projíždí a rychlíky od Brna jedou taky na město. Jinak integrovaný systém by měl být doufejme ve všech krajích, nejde ani tak o ten tarif, jako spíš o tu koordinaci a návaznost...
registrovaný užívateľ Qaws 
04.02.2007 (19:48)  
Proč mám pocit, že většina krajů má zájem o železnici na svém území a jen Vysočina na to kašle... Ano, podepsala memorandum s ČD, ale k ničemu ji to nezavazuje..:(
04.02.2007 (14:57)  
Bezpochyby, tento problém je do jisté míry obecný. Záleží jen na zastupitelích, které si lid zvolí, zda budou žádat z EU peníze na projekty typu odsun brněnského nádraží, nebo naopak přísun nádraží jihlavského, a zda budou mít snahu integrovat jednotlivé dopravní systémy tak, aby páteří byla kapacitní a za určitých podmínek i úspornější kolejová doprava. A to zejména v případech, kdy trať sídly prochází nebo se jich dotýká.
registrovaný užívateľ SC Pendolino  mail  
04.02.2007 (11:58)  
Konečně to někoho napadlo...hlavní nádraží je na samém konci Jihlavy a ještě k tomu tam končí většina vlaků. Situaci s železnicí na Vysočině vidím díky krajskému úřadu kraje Vysočina v Jihlavě velmi špatně, ať už jde o modernizaci nebo spoje:-(Přitom trať č.225 Havlíčkův Brod-Veselí nad Lužnicí by mohla být mnohem efektivněji využívána..Co myslíte?
04.02.2007 (10:22)  
Problémem je úvrať od Brna, cosi jsem četl o Jihlavském trianglu, ví někdo něco víc? Od současného složení krajského zastupitelstva se ale nějaká skutečná podpora železnice čekat nedá, v relacích, kde je souběh železnice s autobusem fedrujou autobus (Žďár - N. Město)
registrovaný užívateľ happy 
04.02.2007 (5:34)  
bla bla bla.vysočina se chová k železnici negativně.tudíž nic nebude tak horké.vím o čem mluvím,protože tam bydlím
03.02.2007 (22:53)  
Já myslím, že pro začátek by stačilo, kdyby více vlaků nekončilo na hlavním, ale jezdilo až na městské nádraží. Nestálo by to moc, ale mělo by to dost velký efekt.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko