Praha - V rámci konference Železnice 2006 v Praze v hotelu Olšanka přednesl Ing. Vojtěch Kocourek, Ph. D., náměstek ministra dopravy, svůj úvodní referát na téma financování rekonstrukcí železničních tratí. Přinášíme Vám shrnutí klíčových projektů v oblasti modernizace železniční infrastruktury na území České republiky v časovém horizontu do roku 2015.
Mezi třiceti prioritními projekty na železniční evropské síti jsou dva, které se přímo týkají našeho území. Česká republika má výraznou výhodu v tom, že transevropské sítě jsou nejen mezinárodními spojnicemi, ale zároveň na jejím území tvoří spojnice mezi téměř všemi významnými hospodářskými kulturními centry země. To je velmi důležité při financování jejich modernizace. Zdroje EU nabízí k čerpání Fond soudržnosti a ze Strukturálních fondů především ERDF (Evropský regionální rozvojový fond) a Fond Transevropských sítí.
Projekt evropské železniční sítě číslo 22 zahrnuje dokončení I. tranzitního železničního koridoru v oblasti interoperability a modernizace železničních uzlů, dále postupná modernizace III. a IV. tranzitního želeničního koridoru. V rámci prvního koridoru se připravuje vybudování ERTMS/ETCS úrovně 2 a určité úpravy převážně železničních uzlů a stanic (některé byly již s pomocí EU realizovány - Děčín nebo Choceň). Kromě západního úseku třetího koridoru Praha – Plzeň – Cheb se podařilo do projektu číslo 22 doplnit i jižní část čtvrtého koridoru Praha – Horní Dvořiště, která bude investičně velmi náročná. Právě zde se počítá s významnou finanční spoluúčastí EU.
V projektu evropské železniční sítě číslo 23 pak půjde o dokončení II. tranzitního železničního koridoru včetně interoperability a železničních uzlů a modernizace tratě Brno–Přerov. Na druhém domácím koridoru kromě splnění podmínek interoperability zbyly k rekonstrukci železniční uzly, především Přerov a Břeclav. Naopak, podařilo se již zrekonstruovat železniční uzel Bohumín. Součástí projektu číslo 23 je také trať Brno–Přerov, která projde výraznou modernizací, jež umožní podstatné zkrácení jízdních dob a zvýší kapacitu této významné dálkové spojnice.
Doplněno: Na téma železniční infrastruktury byl nedávno na ŽelPage vydán rozhovor se zástupcem organizace Správa železniční dopravní cesty, který si můžete přečíst »zde«.
zdroj: Železničář
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak ještě něco k projektům, které se snad snad realizujou a něco se děje. Pospíchalo se s projektovými pracemi na přeložce u Pardubic, potom na projektu RegioTram Nisa a ještě s projektem, o kterém jsem se nikde nedočetl. Předprojektové práce se v tuhle dobu dělají v Kralupech nad Vltavou. Nevíte o tom někdo něco víc?
Twix:nejsem odborník na dopravu a netvrdím všude byl všechno znám můžu kecat práce žádná.Jestli ty se považuješ za odborníka-to je tvůj problém.Neni mi jasné jak by stavěli tunely a už vůbec co chtěj udělat s strouhou Orlicí,jestli zabetovat pod zem nebo kanalizovat atd.???Jinak platí,že dopravy na úrovni západu se asi nikdy tímto stylem nedožijem.
Z vrstevnic moc nevyčtu a tak se ptám: je financování realizovatelné, nebo se jedná o přeložku typu ožralý miliardář?
to Venca Burgan: to "g" ve Vasem nicku je navic? Soudim tak podle ohodnoceni kvality trati - ve srovnani s lokalkou, pravda, nedrnca. Jezdim Praha - Bratislava 1x za 3 tydny a tento usek (a par dalsich) poznam i kdyz je venku tma jak v pytli.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.