Dne 25.7.2006 byla podepsána smlouva o podmínkách provozování drážních vozidel na tratích ŽSR. Tato smlouva opravňuje provozovat jednotky na trati Břeclav st. hr. - Bratislava hl. st. a pro případ potřeby stanovuje odklonovou trasu Kúty - Trnava - Bratislava hl. st. Ta je stanovena i v Rakousku, a to přes Kittsee v případě nesjízdnosti tratě Břeclav st. hr. - Wien. V současnosti je v jednání možnost jezdit i po trati Kittsee - Bratislava Petržalka - Bratislava ÚNS - Bratislava hl. st.
Německý spolkový železniční úřad EBA vystavil doklady o schválení řady 680 dne 24.11.2006. Rakouské ministerstvo dopravy, inovací a technologií vydalo rozhodnutí o přípustnosti provozu řady 680 na trati Břeclav st. hr. - Wien včetně Wien - Kittsee - Bratislava Petržalka dne 27.11.2006. Vydáním výše uvedených dokumentů byl završen více než tříletý proces schvalování elektrických třísystémových jednotek s naklápěcí skříní řady 680. V současné době jezdí pendolina mezi Prahou a Ostravou, Bratislavou a Vídní. Po dokončení přestavby železničního uzlu Drážďany v roce 2008 pak budou nasazovány i na vlaky do Německa. Tomu doposud brání především malá kapacita průjezdnosti uzlem Drážďany z důvodu zmiňované přestavby.
zdroj: Železničář č. 49-50/2006, článek Ing. Roubala
ale taky bych byl radši optimistou...
Ako sa to podarilo vyriesit s tym rusenim u Pendolina? (bo zle jazyky tvrdia ze len zmenou legislativy).
Nebo snad skončí trasa Praha - Ostrava a přenechají rychlé spojení konkurenci??
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.