..: Iniciativa EU: odškodnění cestujících za zpoždění vlaků :..
Brusel – Cestující v celé Evropské unii by měli být podle poslanců Evropského parlamentu v budoucnu odškodňováni za zpoždění vlaků. Tato novinka je ustanovena v tzv. „3. železničním balíčku EU,“ který byl v úterý schválen v dopravním výboru parlamentu EU ve druhém čtení. Nyní bude návrh ještě projednávat parlament a ministři dopravy zemí EU. Odškodnění by mělo být odstupňováno – více než 1 hodina zpoždění = návratek 25% z ceny jízdného, 2 hodiny = 50% a 3 a více hodin = 75%. "Toto opatření zvýší přesnost vlaků a zatraktivní železniční dopravu," říká Georg Jarzembowski (CDU).

zdroj: Bahnnews


CSPSV | 21.12.2006 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.12.2006 (14:55)  
MC: jenže důvodem těch zpoždění nebyly přímo stavební práce u Plzně, ale nesmyslně sestavený výlukový jízdní řád resp. žádný výlukový jízdní řád a špatná organizace dopravy.
21.12.2006 (14:54)  
No a k tématu. Můj dojem o drtivé většině zpoždění je ten, že ty velká zpoždění vznikají na stavebních úsecích a mimořádných událostech (přejezdy, smrťáky apod.) a ty "drobné" prostě zaplatí cestující v dražším jízdném.
21.12.2006 (14:49)  
To mates 111:

Když už jste to zmínil těch dalších 3-5 minut a nic se neděje.
Takže přijede zpožděný vlak, v nejlepším případě je výpravčím nařízen přestup. Doba potřebná na přestup je X minut, dána pomůckou GVD. Normální cestující to stihne za X-Y minut, ale stará bába, dědek a chromý klient právě za X minut, v horším případě za X+Y minut. A vychcaný klient to stihne za X-Y+Z (To Z znamená, že si ještě v místním stánku kupuje párek, takže doba Y+Z=X a běda jestli mu ten přípoj ujede, to pak chce zaplatit taxík, volat na ministerstvo a všichni jsou debilové). Takže proto se většinou čeká na uplynutí těch X minut potřebných na přestup. No a proto těch Vašich zmiňovaných dalších 3-5 minut (které zbývají do doby potřebné na přestup). A to jsem zapomněl, že do toho ještě ve větších stanicích jedou jiné vlaky, jejichž vlaková cesta je s jizdou toho vašeho vlaku kolizní.
registrovaný uživatel MC 
21.12.2006 (14:41)  
mates111: Vule je po tom, aby lidi dojeli.

Jinak, v charte mezinarodniho cestujiciho jsem tusim cetl, ze se nepocitaji ani zpozdeni v dusledku stavebnich praci. Priznejme si, ze to je hlavni duvod techto problemu. Napriklad v prubehu letoska byla jakasi vyluka u Plzne a proto vsechny rychliky smerem na Brno meli pul hodiny sekeru. Ta se uspesne prenesla na celou republiku (v Brne se na tu haldu lidi z Plzne cekalo).
21.12.2006 (14:14)  
Je to věc pana Šimrala, ale tomu místo dohody "dráha" naúčtuje tak leda ošlapné. Pokud budou zpoždění v rozumném počtu, je vrácení jízdného pro dopravce dobrá reklama, v opačném případě mu nezbývá než příslušné procento vráceného jízdného rovnoměrně rozpočítat do ceny všech jízdenek (nebo to bude hradit MD a kraje jako dopravní neobslužnost?).

A platí i pro autobus. Tedy že by Jančura chtěl zpozdné po řidiči převráceného kamionu nebo správě silnic?
21.12.2006 (14:08)  
tak to jo, ale jinak mě přijde, že zaměstnancům drah je kolikrát jedno, jaké bude mít vlak zpoždění. Prostě minuta sem minuta tam. čeká se na zpožděný vlak, ten přijede, lidi přestoupí a čeká se ještě další 3-5 minut. Vůle po co nejmenším zpoždění prostě není...
registrovaný uživatel Paes 
21.12.2006 (13:52)  
Nevím, kolik se bude vyplácet, protože za velká zpoždění obvykle mohou situace, které dráhy nemohou ovlivnit a zde se jízdné nevrací - povodeň, krádeže, vyšší moc.
registrovaný uživatel M 
21.12.2006 (13:48)  
Borovicka - to je ale potom prece vec Simrala a ne moje. Pokud zpozdeni nevznikne z jeho viny a presto by za to musel platit, tak necht odskodne zada na vinikovi, ne?

Kdyz mi z hlidaneho parkoviste ukradnou auto, tak (teda teoreticky; resp. jak by to melo byt) nahradu budu chtit po parkovisti a to at si to potom se zlodejem vyridi...
21.12.2006 (13:42)  
Takže provozovatel hypotetického RT expresu bude vracet jízdné, protože může za zpoždění svého vlaku (pokud se mu tedy neporouchala přímo "jeho" pronajatá mašina nebo vagon). Protože za to mohou přece "dráhy". A u autobusů Jančura bude vracet polovinu dumpingového jízdného, protože po ránu zase zaspal někde kamioňák a převrácenej zablokoval na 6 hodin D1. Ono tam v té legislativní eu-iniciativě něco chybí.
21.12.2006 (13:32)  
Lepší něco než nic... u autobusu se mi nic podobného nestalo - ale stávalo sermi, že se autobus přeplnil, a potom sem volal na dispečink a tam mi řekli že náhradní nepřijede a že další pojede až za 2 hodiny... nebo přijel jednou bus spožděnej oi dvě hodiny a taky nikdo nic nedostal...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko