..: Iniciativa EU: odškodnění cestujících za zpoždění vlaků :..
Brusel – Cestující v celé Evropské unii by měli být podle poslanců Evropského parlamentu v budoucnu odškodňováni za zpoždění vlaků. Tato novinka je ustanovena v tzv. „3. železničním balíčku EU,“ který byl v úterý schválen v dopravním výboru parlamentu EU ve druhém čtení. Nyní bude návrh ještě projednávat parlament a ministři dopravy zemí EU. Odškodnění by mělo být odstupňováno – více než 1 hodina zpoždění = návratek 25% z ceny jízdného, 2 hodiny = 50% a 3 a více hodin = 75%. "Toto opatření zvýší přesnost vlaků a zatraktivní železniční dopravu," říká Georg Jarzembowski (CDU).

zdroj: Bahnnews


CSPSV | 21.12.2006 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.12.2006 (21:30)  
A co třeba tím, že to přivede k železnici nové cestující, to znamená více peněz a tím i možnost tyto peníze v případě potřeby vracet. Je to jen o udělání si lepšího jména...
registrovaný uživatel M 
23.12.2006 (1:30)  
mates - mas dve nadoby. Jedna nadoba se jmenuje majetek CD, druha nadoba jsou penize, ktere dostanou cestujici za zpozdeni.
Jediny zpusob jak neco nalit do druhe nadoby je takovy, ze uberes z nadoby prvni, ktera ale musi zustat plna.
Cim jinym ji naplnis nez zvysenym jizdnym?
registrovaný uživatel tenzor 
23.12.2006 (1:16)  
zaosai: řekl bych, že sebevrah, ale zase jen v případě že to udělal s čistou hlavou, nejednal v dočasném pomatení smyslů apod. což by bylo na dlouhé soudy, lékařské posudky apod. Ale v naší zemi je taková diskuse čistě akademická, protože je za a/ 'nehumánní' a za b/ se v dnešním civilizovaném světe bezohlednost stejně jako lidská blbost všemožně podporují.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
22.12.2006 (21:36)  
Dobrá diskuze a co takhle modelová situace.Pendolino přejede sebevraha a on to přežije.Kdo bude platit,železnice nebo sebevrah ???Já jako strojvůdce se nechám vystřídat a budu marodit čtrnáct dní a budu po něm požadovat doplatek mzdy .A co asi udělá dráha ?Zajímavá představa pro EU.
22.12.2006 (21:33)  
nevím proč by se mělo zdražovat..A i kdyby. Myslím, že by to mělo zainteresovat ČD na tom, aby se zpoždění minimalizovalo. Dnes je to opravdu ve stylu minuta sem minuta tam. Takhle ale přece nejde provozovat veřejná doprava...
22.12.2006 (20:02)  
Jenže je to všechno o tom, jestli budu chodit na pivo s poctivou mírou za 22 Kč nebo na podměráky za 16 Kč. Pokud bude chtít někdo řešit každoroční listí, tak si připlatíme (a nebo se najde osvícený a ten šlendrián dá do kupy zadara?)

Letecká doprava je v Evropě typ mezistátního spojení. EU by nemělo kecat do regionální dopravy na železnici, která nejde z jejich rozpočtů (považujme i R vlaky za regionální vzhledem k velikosti státu). Kraje a MD nechť si kvalitu nějak hlídají a ošetří, pokud nezabřednou do korupčních spřátelených dohod (nejen s ČD). Pak to pochopitelně dělat nebudou. Mezistátní spoje - u nás slavné SC pendolíno - si vzhledem k preferování těchto vlaků se zpožděním do 1 hodiny nějak poradí. A zbývají jen aférky "zamrzlé CD ROMy" a občas nějaká vagónová valná hromada či sebevrah. A tady je otázka, zda vracení peněz nezvedne jízdné.
22.12.2006 (19:17)  
Borovička a spol.: Ja túto iniciatívu vítam. Samozrejme by potrebovala doladiť v duchu návrhov J.Panthera, ale rozhodne existuje značný priestor na zmenu oproti súčasnému stavu.
Porovnanie s diaľnicou je scestné - železnica je svojím charakterom exkluzívnejšou dopravnou cestou ako cestné komunikácie, ktoré majú všeobecný charakter. Vlakom môžu v ceste brániť v zásade len vlaky, živelné katastrofy a nehody.
So živelnými katastrofami človek nezmôže nič; veci typu napadané lístie sa riešiť dajú, len sa nikomu nechce, a tak všetko mešká 20+ minút - tu by mohlo nové opatrenie pôsobiť veľmi motivujúco. Kolízie s inými objektmi by na koridoroch mali byť minimalizované a hlavne by tu mala existovať snaha priepustnosť trate čo najrýchlejšie obnoviť, nie zastavovať pri každom zrazenom samovrahovi kompletne traffic na štyri hodiny.
Kritikom "eurobyrokratov" by som ďalej rád posunul do pozornosti fungovanie podobného systému v leteckej doprave, kde to významnejšiu paseku nerobí. Odškodné sa vypláca (a oproti 50% z ceny lístka na železnici sú to výrazne vyššie čiastky(, zaisťuje se náhradné ubytovanie, dovoz kufrov taxíkom atď. atď. Pritom lietadlá majú IMHO o niečo horšie podmienky, hlavne pri uzatvorení letísk pre blbé počasie.

V súčasnosti sa fakt žel. dopravcovia veľmi neobťažujú - 25min čakanie na prestup vlakovej čaty z prípoja, náklaďák v jednokoľajnom úseku blokujúci rýchliky, neidentifikovateľné zdržania... a vždy sa všetci tvária, že si za to vlastne môžu cestujúci.
22.12.2006 (12:53)  
Neví?? Ona jako neexistuje EU? Neexistuje parlament EU? Neexistuje 3. železniční balíček? Co se ví, že neexistuje blábol zvaný porcovanej medvěd. Ale mediálně to slovo teď frčí, jenže navíc v jiných souvislostech.

Navíc se můžeme zamýšlet i bez nějakých direktiv EU, jak by asi bylo ekonomicky reálné pro provozovatele linkové dopravy v ČR vracet jízdné při nedodržení jízdního řádu.
22.12.2006 (9:21)  
Kouzelný jak v debatě porcujete medvěda co ještě běhá po lese, je to na tomhle webu zavedený zvyk. Vždyť se nic konkrétního ještě neví.
21.12.2006 (19:09)  
Myslím si, že iniciativa je to potřebná, nicméně bylo by asi jednodušší, kdyby zpoždění bylo penalizováno sníženou úhradou tzv. prokazatelné ztráty ze strany objednavatele. Pokud zpoždění nezaviní dopravce, bude náhradu žádat po viníkovi - ať už je jím provozovatel dráhy, nebo někdo "zvenku"...
Problém je ale jinde - v samotném nastavení, kdy úhrada za služby je nazvána prokazatelnou ztrátou, která je hrazena z veřejných zdrojů hodnému dopravci, který byl tak laskav a proti své vůli tuto dopravu zajistil. V této situaci těžko po někom něco žádat :(.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko