Licitovat se začalo krátce po půl jedenácté. Vyvolávací cena byla 2,95 milionu korun. Do dražby vstoupili 3 zájemci. Mezi Janou Roškotovou z Prahy s číslem jedna a nakonec úspěšným dražitelem s číslem tři se strhl boj. Postupně, zpravidla po padesátitisícové částce, přihodili celkem sedmnáctkrát. „Mým cílem je opravovat staré domy. Kdybych objekt získala, určitě bychom se domluvili se sdružením Johan, které tam pořádalo kulturní akce. Ale bohužel,“ řekla Jana Roškotová. Opravu kulturní památky, která se bude pohybovat v řádech desítek milionů korun, chtěla financovat za pomoci evropských dotací.
Bylo 15 zájemců na dražbu zděné patrové budovy
U Českých drah se informovalo patnáct zájemců. Dráhy už 10 let využívají pouze polovinu nádraží, zbylá část byla pro veřejnost uzavřena. V roce 1997 opravily dráhy levou budovu, na prodávané pravé, která je přes silnici, pouze střechu. Útočiště tu našlo sdružení alternativních umělců Johan. Pořádalo zde kulturní akce. Johanu skončil v září pětiletý pronájem. Licitátor Přemysl Jirák z pražské společnosti Clanroy Sales řekl, že byl výsledkem dražby příjemně překvapen. „My osobně jsme využití tipovali například na galerii, ale mohlo by tam být i ubytování, restaurace nebo luxusní nákupní centrum. Dům je zajímavý polohou v centru města,“ dodal.
Objekt v centru Plzně má ale i své limity. Lze jej obtížně zásobovat, k dispozici nejsou parkovací místa, v blízkosti nepřetržitě projíždějí vlaky a součástí prodeje nejsou žádné okolní pozemky. Do případných úprav budou také mluvit památkáři. Například Pavel Domanický se v minulosti přimlouval za to, aby objekt sloužil nadále kulturním účelům. Zástupci města i kraj se ale od jeho koupě distancovali. Kromě výpravní budovy nádraží se včera dražily i další 2 objekty Českých drah z regionu. Bývalý drážní jednopodlažní domek bez sklepa a bez podkroví se šikmou střechou v obci Plešnice se podařilo udat za vyvolávací cenu 160 tisíc korun. O další nabízený majetek Českých drah, před 4 lety zmodernizovanou administrativní budovu ve Stodě, nikdo zájem neměl. Cenu objektu, který by vyžadoval pouze minimální investici, odhadl znalec na 20 milionů korun.
„České dráhy se snaží prodat nemovitý majetek, který je nepotřebný a navíc svými náklady zatěžuje rozpočet,“ vysvětluje Hana Bednářová z tiskového oddělení. V současné době vzniká internetový portál nabídky a poptávky nemovitého majetku, prostřednictvím kterého budou dráhy majetek nabízet, ať už k pronájmu nebo prodeji.
zdroj: Mladá fronta DNES
FRK
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.