..: ÖBB odstartovaly s vlastními ICE :..
ÖBB-ICE, ÖBBVídeň – Rakouské dráhy uvedly do provozu své vlastní vlaky ÖBB-ICE. Vlaky jezdí od 10.12.2006 jedenkrát denně mezi Vídní a Mnichovem a Vídní a Bregenzem. Jednotka ICE-T byla při slavnosti pokřtěna na pojmenování „Salzburg“ ve stejnojmenném městě. ÖBB odkoupily 3 jednotky za necelých 50 milionů €. Od změny jízdního řádu v roce 2008 plánují DB a ÖBB zavedení vlaků ICE mezi Vídní a Frankfurtem s výrazně kratšími jízdními dobami ve dvouhodinovém taktu.

Spoje jsou provozovány společně DB a ÖBB. Jedná se o podobný typ spolupráce, který funguje mezi ČD a ZSSK u vlaku SC Slovenská strela. V sobotu byly vypraveny 2 mimořádné vlaky - jeden jel z Mnichova a druhý z Vídně. Oba se společně setkaly v rakouském Salcburku. Na palubě ICE z Vídně cestoval Martin Huber, z Německa cestoval na palubě vlaku Hartmut Mehdorn. Jednotky ICE jsou řazeny na vlacích 116/117 Vídeň - Mnichov a 562/661 Vídeň - Bregenz.

ICE, DB Od neděle zajíždí do Vídně také jednotky ČD řady 680 pendolino, které jedou na území ČR jako vlaky SC Smetana a SC Johann Gregor Mendel, v Rakousku pak pokračují jako spoje EuroCity.

zdroj: Bahnnews, Tiskové zprávy DB a ÖBB


CSPSV | 12.12.2006 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Německo Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.12.2006 (12:18)  
Space: Však já neříkám, že tím lidi jezdí celou trasu Wien - Hamburg, jen jsem srovnával jízdní doby. No a české vozy do Hamburgu jezdí protože by tam stejně nějaké jely, líbí se mi teď ten pětidenní oběh souprav ČD Praha - Berlin - Wien / - Hamburg / - Wien / - Arhus / - Praha.
Registered user Space 
12.12.2006 (12:13)  
Nejsem si jistý, že by někdo jezdil z Vídně do Hamburgu vlakem, když 5x denně letí přímé letadlo. Upřímně - nejsem si ani jistý, zdali je nutné vést české vlaky až do Hamburgu... Už jsem potkal v Dráčku hamburgské důchodce, kteří přiletěli do Prahy Lufthansou a odtud jeli AE do Holešovic, aby se dostali do Brna za dcerou. Vlakem by prý tak dlouho cestu nikdy nejeli.

84: Jaká německá jména?
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
12.12.2006 (12:04)  
Já teda nevím jak Vy, ale já absolutně nemám páru o tom, co jsou ta dvě Německá jména zač. To jsou představitelé tamějších železničních dopravců? Prosím o uvedení na pravou míru...díky.
12.12.2006 (11:00)  
Jo mimochodem: staré ICE1 DB Wien Westbf. 10:30 - Hamburg Hbf. 19:54
slavná Vindobona Wien Südbf. 11:08 - Hamburg Hbf. 22:26
To byly údaje z právě skončivšího GVD - Vindobobina by se dala považovat za takový Erlebniszug, a navíc levnější... německými vozy po českých tratích se slovenskou lokomotivou...
12.12.2006 (10:54)  
Petr P.: Nikoliv, to byly motorové ICE-TD. Mistrovství ve fotbale - když se chce, tak to jde. Připomíná mi to MS v hokeji v Praze, jak najednou šly udělat vlaky z Ostravy do Prahy bez zastávky a opravit Libeň.

Jinak jestli bude u nás nějaká VRT, doufám že soupravy se odvodí např. od ICE (tím že budou vícesystémové) a bude by to levnější a spolehlivější než dlouze vyvíjet pár svých souprav, které budou mít spoustu much (na každém systému jiných) atd.
12.12.2006 (10:53)  
Ty jednotkz nejsou novy, DB jim odprodaly zanovni jednotky z prvni serie z roku 2001. takze maji asi tak 5 mil km...
Nejspis se asi nepotka ICE s Pindou driv nez bude hotovo Wien Europa-Mitte (planovany novy nadrazi na miste Wien Sued, nekdy okolo 2011-16, pokud budou prachy). ICE jede na Westbahnhof, Pendolino na Suedbahnhof.
12.12.2006 (10:44)  
ICE-T měly v Německu dost velké problémy a tak dlouhý čas stály v kopřivách ... jejich obonvení provozu bylo tuším někdy kolem mistrovství světa ve fotbale ...
Registered user ICE  mail  
12.12.2006 (10:41)  
Teda jestli ty soupravy stojí fakt jen 50 mil €, tak nechápu co u nás dělají pendolina, protože ICE jsou jistě mnohem modernější jednotky. I kdyby jedna stála 50 mil € tak by to snad bylo míň než pendolino.
Registered user funTomas  mail  
12.12.2006 (10:26)  
me spis zarazi ta cena 50 mil €. Tj asi 1,4 mld Kč což činí cca 470 mil Kč na jednu jednotku. Nechci kecat, kolik stalo jedno Pendolino?????!!!!
Registered user comar 
12.12.2006 (10:22)  
Marcel: nepotkaji se, protoze jezdi kazdy na jinaci videnske nadrazi. Dokud nepostavi Lainzer Tunnel a Zentralbahnhof, tak vedle sebe stat nebudou, leda ze by byla nejaka mimoradnost.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2022 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko