..: Nový jízdní řád vstupuje v platnost - redaktoři ŽelPage jsou na cestě :..

ŽelPagePraha (stav textu k 9.12.2006) - Redaktoři ŽelPage se rozhodli, že během prvního dne platnosti nového jízdního řádu vyrazí do terénu a přiblíží čtenářům některé poznatky z cestování vlaky Českých drah. Původně bylo plánováno porovnat služby vlaků SC Pendolino a RT Express. Bohužel z této myšlenky sešlo, neboť první soukromé rychlíky mezi Prahou a Ostravou nevyjedou. Tím pádem v celkovém hodnocení získávájí 0 bodů a skončí na posledním místě. Na druhou stranu pojedou redaktoři prvním spojem kategorie SuperCity ze zahraničí, a to vlakem SC 134 Slovenská strela z Bratislavy do Prahy. Během zítřka budou cestovat na palubách vlaků SC z Bratislavy, Vídně i Ostravy a dále využijí i některé nové spoje, které budou v provozu od neděle 10.12.2006, kdy začíná platit nový Jízdní řád 2006/2007.

Během cesty budeme přinášet pravidelně aktuální informace z prvního dne platnosti jízdního řádu, který před pár minutami vstoupil v platnost.

Aktualizováno v 00:05 hod.

Rychlík Pannonia zůstává

Praha hl.n. Naše cesta začala již na Masarykově nádraží v Praze, kam jsme dorazili z Prahy Kyjí jednotkou 471 a z Čelákovic jednotkou 451. Na nejstarším pražském nádraží jsme viděli reklamu na Kryštor Tour, ale i reklamu na ČD - Body pro vás (zde můžeme jen doufat, že bude někdy zaveden i věrnostní program ČD). U prodejny Pont byla skříňka společnosti Tchibo s Jamesem Bondem a Casino Royale v pozadí (to nám připomenulo celoroční marketingovou masáž pendolin). Spíš jsme ale mysleli na Tchibo, které v tuto chvíli zajišťuje prodej zvýhodněných jízdenek německých drah (DB). Nemilou zkušeností bylo setkání s pánem, který měl oblečenu bundu s logem firmy Metrostav, který obtěžoval všechny cestující na nádraží a žádal peníze či cigaretu. Po přesunu na hlavní nádraží jsme viděli sadrokartonové desky ve spodní části budovy a stánky zející prázdnotou (to svědčí o tom, že rekonstrukce nádraží začne již do poloviny prosince). V tuto chvíli cestujeme vlakem R 375 Pannonia z Prahy do Bratislavy, před chvílí jsme minuli zkušební železniční okruh v Cerhenicích a nyní přijíždíme do Kolína, kde také brzy začne rekonstrukce nádraží. Vlak je docela obsazen, cestujeme ve voze 2. třídy CFR. "Pannonka" bude i od nového jízdního řádu jezdit přes Vysočinu, ale jistým zlepšením tohoto vlaku budou nové lůžkové vozy WLABmz, které budou řazeny v relaci Praha - Budapešť a WLABmee Cheb - Praha - Banská Bystrica.

V tuto chvíli jsme v jednom z nejnebezpečnějších rychlíků jedoucích na území České republiky legitimováni příslušníky Policie ČR mezi Kolínem a Kutnou Horou. Ti procházejí všechny vozy a kupé a provádějí kontrolu všech cestujících. Kontrolu ve vlaku zajišťují 3 příslušníci a vypisují si veškeré údaje o cestujících. "Vážený pane, máte notebook, foťák a mobil, jste nejsnadněji dostupnou obětí vlakových zlodějů. Hlavně neusnout a dobře dojeďte," řekl velmi rozumně a ochotně jeden z policistů.

Aktualizováno ve 2:30 hod.

Přijeli jsme do žst. Brno hl. n. Na nástupišti je docela rušno - je to dáno asi nocí ze soboty na neděli. Vlak jede bez zpoždění a postupně se zaplňuje. Cesta ubíhá bez problémů, ale z Kolína jsme si nevšimli, že by soupravou prošel průvodčí (nechceme mu ale křivdit, možná jsme si ho nevšimli). V tuto chvíli projíždíme trať mezi Brnem a Břeclaví, kde byl dosažen rychlostní rekord na české železnici jednotkou pendolino při rychlosti 237 km/h. Jedná se o jeden z nejdelších železničních úseků, kde je povolena maximální rychlost 160 km/h (uvažuje se i o změně legislativy a zvýšení rychlosti na 180 - 200 km/h). Samozřejmě, že rychlík Pannonia této rychlosti na zmodernizovaném koridoru těžko někdy dosáhne. Do Brna se vrátíme za 4,5 hod., kdy tudy projede první vlak SC z Bratislavy (v 7:07 hod.) s veřejností na palubě.

Aktualizováno v 6:30 hod.

Slovenská strela dnes poprvé vyjela z Bratislavy do Prahy vedená řadou 680 s cestujícími

SC Slovenská StrelaOpět se Vám hlásíme, tentokrát z prvního mezistátního spoje SuperCity, směřujícího z Bratislavy do Prahy. Spoj SC 134 Slovenská strela vyjel přesně v 5:41 hod. z žst. Bratislava hl. st. do Prahy Holešovic. V tuto chvíli odjíždí z žst. Břeclav a jede bez zpoždění. Na bratislavském nádraží bylo několik novinářů, ale i běžných cestujících. Při zakupování místenek nebylo kvůli systému možné vybrat konkrétní místa k sezení, takže cestujeme ve voze č. 6 (místa 54 a 55) a vlak je veden jednotkou 680 007 (Kryštof 007), která odjela včera z Břeclavi ve 20:56 hod. V brzkých ranních hodinách byla přistavena k 1. nástupišti. Ve vlaku cestuje zhruba 60 osob.

SC 134 - BratislavaNa palubě vlaku cestuje mj. i tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj a zástupce marketingového oddělení JLV Marek Sláma. Vlak doprovází stevardi z UŽST Břeclav Iva Vodová (doprovázela i první pendolino s cestujícími na trase Praha - Děčín dne 23.12.2004) a Petr Štursa - průvodci soupravy rozdávají cestujícím památeční diplomy - certifikáty potvrzující absolvování první jízdy pravidelného spoje SC Slovenská Strela a propisku s emblémem tohoto produktu. SC 134 urazí trasu mezi Bratislavou a Prahou dlouhou 396 km za 3:49 hod. Čekárnu typu ČD Lounge jsme v Bratislavě nenašli, ale expresní pokladnu ano. Jistým zklamáním pro nás je neexistence osobních jízdních řádů pro cestující (zatím jen staré vydání pro SCP), při hlášení v Bratislavě je opomíjen vůz č. 2 (dle hlášení je jen jeden vůz 1. třídy), na vstupních dveřích do vlaku chybí ¨L¨ v názvu města Bratis-ava. Hlášení ve vlaku je nahráno také na CD, z Bratislavy a před Kúty je hlášení ve slovenštině, angličtině a němčině, z Břeclavi až do Prahy je hlášení v češtině a ve 2 zbývajících světových jazycích (logicky zatím chybí informace o spolupráci s ČSA). Soupravou projíždí tradiční minibar. JLV nabídly novou nabídku stravování v bistrovozu - nyní si mohou cestující objednat třeba řízek nebo tresku za ceny 2. kategorie. Celkově hodnotíme kvalitu lehce nadprůměrně.

Omlouváme se za zpoždění při aktualizaci z technických důvodů (baterka). Čekali jsme až na rakouské vozy Bmz 2. třídy, které jsou standardně vybaveny fungujícími zásuvkami. Aktualizace ve 13:45 hod.

V půl deváté jsme vystoupili v Pardubicích a počkali na vlak EC 121 Košičan, kterým jsme cestovali až do Olomouce. Ještě než jsme do vlaku nastoupili, tak jsme si zakoupili místenky na vlak SC 72 Johann Gregor Mendel na trase Brno hl. n. - Praha Holešovice. Následně jsme celou cestu strávili v jídelním voze, kde cateringové služby nadále poskytuje společnost JLV. Personál jídelního vozu i vlaku byl velmi vstřícný a do Olomouce jsme přijeli s desetiminutovým náskokem. Ve 2. třídě cestovalo 108 cestujících, v 1. třídě 9 osob.

Z Olomouce jsme pokračovali rychlíkem R 804 do Břeclavi, který jel bez zpoždění s klasickými vozy B. Do Břeclavi jsme dorazili ve 12:45 hod., osvěžili jsme se v místní nádražní restauraci a viděli na 1. nástupišti vlak SC 75 Smetana do Vídně vedený jednotkou pendolino 680 007 (stejná, jako jela z Bratislavy). Vlak byl velmi slušně obsazen - odhadujeme 200 obsazených míst (převážně cizinci).

Amz ÖBBV tuto chvíli cestujeme R 272 Wien Südbahnhof - Brno hl. n., který je řazen ze 3 rakouských vozů. Pro nás to má jednu velkou výhodu - fungující zásuvky i v kupé 2. třídy, čímž můžeme přinášet další aktuální informace. V Brně přestupujeme na vlak SC 72 J. G. Mendel, který je prvním vlakem kategorie SuperCity jedoucím z rakouské Vídně do Prahy. Předpokládáme, že v Pardubicích přestoupíme na EC 120 Košičan či jiný vlak, abychom svou jízdu ukončili v žst. Praha hl. n., kde vyčkáme odjezdu prvního vlaku kategorie EuroNight EN 352 Johannes Kepler, který bude směřovat přes Drážďany a Frankfurt nad Mohanem do německého Wiesbadenu.

Aktualizováno v 16:30 hod.

Vše je v lidech

JLV - Bistro V tuto chvíli cestujeme spojem SC 72 J. G. Mendel. Personál je ochotný, a to jak vlakový, tak v bordbistru. Nemile nás překvapil posunovač v Brně, který nás chtěl vyhodit z vlaku necelou minutu po dojezdu do Brna a tvrdil, že vlak odjíždí, ačkoliv to nebyla pravda. Pouze lokomotiva objela soupravu a po 20 minutách se rychlík vracel zpět z Brna do Vídně. Po dotazu na osobní jízdní řády pro každého cestujícího se nám personál vlaku SC snažil vyjít vstříc (tyto řády zatím neexistují) a věnoval nám certifikát a propisku produktu SC Pendolino. Stevard vlaku řešil vše v klidu, stejně jako při nedávné nehodě pendolina Brněnský drak, které porazilo muže v žst. Rájec-Jestřebí. Podobně se zachoval stevard Šalda i vůči nepřizpůsobivým cestujícím, kteří odmítali zaplatit 200 korun za povinnou místenku. Problém vyřešil bez zbytečného křiku a ke spokojenosti okolních cestujících.

Aktualizováno ve 23:00 hod.

EN Johannes Kepler Ačkoliv jsme slíbili další informace krátce po 18. hod., tak se nám to nepodařilo. Důvodů je víc. V Pardubicích jsme opustili vlak SC, abychom nemuseli jet do Holešovic a pokračovali jsme Košičanem na pražské hlavní nádraží. Vlak byl přeplněn v 1. i ve 2. třídě a v jídelním voze jsme našli poslední volná místa pro nás. Po příjezdu na hlavní nádraží jsme se odebrali na večeři do restaurace U Staré pošty v blízkosti železniční stanice. Krátce po 19:30 hod. jsme odešli zpět na hlavní nádraží a očekávali jsme příjezd prvního spoje kategorie EN 352 Johannes Kepler.


EN 352 - vůz CNL Odjezd prvního EuroNightu z Prahy se skutečně nevydařil. Vlak přijel na 5. nástupiště až ve 20:04 hod. a z důvodu překopnutného kabelu na Vítkově jel vlak do Holešovic odklonem přes Vršovice a Malešice. Do Prahy Holešovic přijel vlak se zpožděním 40 minut. V soupravě byly řazeny nové lůžkové vozy ze slovinského závodu společnosti Siemens, jejichž exteriér byl ozdoben památkami UNESCO v Praze a Brně. Po odjezdu vlaku jsme se odebrali na pražské Masarykovo nádraží, odkud jsme odjeli jednotkou řady 471 City Elefant do Prahy Horních Počernic a Čelákovic, kde naše cesta po 26 hodinách skončila.

Shrnutí

Během 26 hodin jsme urazili 1.272 km, cestovali jsme prvním spojem kategorie SuperCity, který jel ze zahraničí (SC 134 Slovenská strela), vlakem EC 121 Košičan, který jel poprvé v nové trase přes Valašsko, nově zavedeným rychlíkem mezi Vídní a Brnem, prvním spojem kategorie SuperCity, který byl veden jednotkou pendolino z Vídně a spojem EC 120 Košičan, který se ze Slovenska vracel do Prahy již přes Valašsko. Vyčkali jsme i na odjezd prvního spoje kategorie EuroNight do německého Wiesbadenu a na trati 231 jsme se po dlouhé době svezli jednotkou řady 471 City Elefant. Celou akci hodnotíme jako velmi zdařilou, i když v tuto chvíli na nás pomalu dopadá únava. Vše jsme financovali z vlastních zdrojů (po ČR čtvrtletní síťová jízdenka na In-Junior, dvoudenní síťová jízdenka na In-Junior, v SR zpáteční jízdenka CityStar Kúty Gr. - Bratislava hl. st. a zpět, 2x místenka SC za 86 Kč na trase Bratislava - Praha, 2x místenka SC za 86 Kč na trase Brno - Praha.)

Děkujeme všem čtenářům za podporu a vážíme si i kritických komentářů, jejichž náměty využijeme při zpracování některé z dalších reportáží. Na vánoční svátky pro vás připravujeme další inovaci, která by měla zase o trochu víc zatraktivnit ŽelPage.


CSPSV | 10.12.2006 (23:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
11.12.2006 (15:29)  
Porta Bohemica by se mělo jmenovat některé z dnes bezejmenných EC - třeba EC 176/177 ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
11.12.2006 (15:27)  
Laborec: ...nebo do Brém? kdybych věděl kde jsem viděl tu fotku tabulky z vlaku (70/80tá léta).Vím že tam byl zajeden cíl Bohumín a druhý cosyk v Reichu
11.12.2006 (15:15)  
Payus: Porta Bohemica jezdila údolím, které se tak jmenuje. Žádné současné SC tudy teď nejezdí, takže je nesmysl, aby se takhle nějaké současné SC jmenovalo.
11.12.2006 (15:13)  
Já taky vím některé pikantnosti o některých lidech. Ale neprozradím vám je, abych nepoškodil adminy některých železničních serverů. :-)) Ta kritizovaná věta je opravdu velmi hloupá.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
11.12.2006 (15:04)  
Payus: To by mě docela zajímalo, kdy jezdila Porta Bohemica do Hamburku? :)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
11.12.2006 (14:47)  
Space: Porta Bohemica jezdila z Hamburku až do Bohumína. A u Bathory nešlo o odklon přes Těšín,ale regulérní trasu,protože z Čadce do Polska přes Skalité ještě nebyla trať v provozu
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
11.12.2006 (14:22)  
Duke123: Tesi me, ze ma nekdo podobny nazor. Prijde mi to zvlastni.

Navic pokud ta jizda mela byt testem toho, co funguje a co ne, rad bych si jako potencialni cestujici precetl i to, co se mi muze prihodit negativniho a ne pouze to pozitivni.

Navic zastavam nazor, ze pokud jste narazili vylozene na lempla, ktery vedome dela veci, ktere delat nema nebo zjevne sere na svou praci, tak zmineni jeho chyby (ano, rikejte tomu klidne bonz) muze vest k tomu, ze dojde k naprave a dalsi cestujici uz onu lemplarnu nebude muset zazit. Navic pokud dotycny dela neco, co delat nema, tak jake prosim vas poskozeni? Zaslouzena odmena.

V pripade, ze slo vicemene o usmevnou chybu a mate obavy, ze si precte nekdo, kdo by mohl daneho zamestnance neprimerene trestat, da se to popsat i tak, aby se neukazalo prstem.

Nicmene touhle malou vetou v mych ocich serioznost autoru klesla, nebot to jednak pusobi jak uz bylo receno jako petilete dite a jednak jsem mel Zelpage za nezavisle medium, cemuz ovsem neodpovidaji ve vete zminene "strategicke duvody". Co to je? Jako ze se bojite rict, ze nekdo udelal chybu, aby na vas potom dotycny neprskal? Pokud napisete pravdu, tak se nemate ceho bat. Nebo co si pod tim mam predstavit? Strach, aby na vas CD neudelaly bububu, kdyz napisete, co nefunguje?
11.12.2006 (14:20)  
Duke123: souhlas. nybrz v textech od -cspsv- jsem zvykly na ruzne kotrmelce, a ted' to neminim jako kritiku, nybrz jako jejich osobitost...
11.12.2006 (14:03)  
Souhlasím s Adamem. Chlapci, buď to máte prásknout, nebo se o tom nezmiňovat. Tak to vypadá jako pětileté dítě:
Heč já něco vím!
Co?
Neřeknu!
registrovaný uživatel M 
11.12.2006 (12:59)  
Vlak 177 bude patrne preplnen neustale, sic jde o posledni vlak z Prahy. Po nem jede vlak az o pulnoci...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko