..: Nový jízdní řád vstupuje v platnost - redaktoři ŽelPage jsou na cestě :..

ŽelPagePraha (stav textu k 9.12.2006) - Redaktoři ŽelPage se rozhodli, že během prvního dne platnosti nového jízdního řádu vyrazí do terénu a přiblíží čtenářům některé poznatky z cestování vlaky Českých drah. Původně bylo plánováno porovnat služby vlaků SC Pendolino a RT Express. Bohužel z této myšlenky sešlo, neboť první soukromé rychlíky mezi Prahou a Ostravou nevyjedou. Tím pádem v celkovém hodnocení získávájí 0 bodů a skončí na posledním místě. Na druhou stranu pojedou redaktoři prvním spojem kategorie SuperCity ze zahraničí, a to vlakem SC 134 Slovenská strela z Bratislavy do Prahy. Během zítřka budou cestovat na palubách vlaků SC z Bratislavy, Vídně i Ostravy a dále využijí i některé nové spoje, které budou v provozu od neděle 10.12.2006, kdy začíná platit nový Jízdní řád 2006/2007.

Během cesty budeme přinášet pravidelně aktuální informace z prvního dne platnosti jízdního řádu, který před pár minutami vstoupil v platnost.

Aktualizováno v 00:05 hod.

Rychlík Pannonia zůstává

Praha hl.n. Naše cesta začala již na Masarykově nádraží v Praze, kam jsme dorazili z Prahy Kyjí jednotkou 471 a z Čelákovic jednotkou 451. Na nejstarším pražském nádraží jsme viděli reklamu na Kryštor Tour, ale i reklamu na ČD - Body pro vás (zde můžeme jen doufat, že bude někdy zaveden i věrnostní program ČD). U prodejny Pont byla skříňka společnosti Tchibo s Jamesem Bondem a Casino Royale v pozadí (to nám připomenulo celoroční marketingovou masáž pendolin). Spíš jsme ale mysleli na Tchibo, které v tuto chvíli zajišťuje prodej zvýhodněných jízdenek německých drah (DB). Nemilou zkušeností bylo setkání s pánem, který měl oblečenu bundu s logem firmy Metrostav, který obtěžoval všechny cestující na nádraží a žádal peníze či cigaretu. Po přesunu na hlavní nádraží jsme viděli sadrokartonové desky ve spodní části budovy a stánky zející prázdnotou (to svědčí o tom, že rekonstrukce nádraží začne již do poloviny prosince). V tuto chvíli cestujeme vlakem R 375 Pannonia z Prahy do Bratislavy, před chvílí jsme minuli zkušební železniční okruh v Cerhenicích a nyní přijíždíme do Kolína, kde také brzy začne rekonstrukce nádraží. Vlak je docela obsazen, cestujeme ve voze 2. třídy CFR. "Pannonka" bude i od nového jízdního řádu jezdit přes Vysočinu, ale jistým zlepšením tohoto vlaku budou nové lůžkové vozy WLABmz, které budou řazeny v relaci Praha - Budapešť a WLABmee Cheb - Praha - Banská Bystrica.

V tuto chvíli jsme v jednom z nejnebezpečnějších rychlíků jedoucích na území České republiky legitimováni příslušníky Policie ČR mezi Kolínem a Kutnou Horou. Ti procházejí všechny vozy a kupé a provádějí kontrolu všech cestujících. Kontrolu ve vlaku zajišťují 3 příslušníci a vypisují si veškeré údaje o cestujících. "Vážený pane, máte notebook, foťák a mobil, jste nejsnadněji dostupnou obětí vlakových zlodějů. Hlavně neusnout a dobře dojeďte," řekl velmi rozumně a ochotně jeden z policistů.

Aktualizováno ve 2:30 hod.

Přijeli jsme do žst. Brno hl. n. Na nástupišti je docela rušno - je to dáno asi nocí ze soboty na neděli. Vlak jede bez zpoždění a postupně se zaplňuje. Cesta ubíhá bez problémů, ale z Kolína jsme si nevšimli, že by soupravou prošel průvodčí (nechceme mu ale křivdit, možná jsme si ho nevšimli). V tuto chvíli projíždíme trať mezi Brnem a Břeclaví, kde byl dosažen rychlostní rekord na české železnici jednotkou pendolino při rychlosti 237 km/h. Jedná se o jeden z nejdelších železničních úseků, kde je povolena maximální rychlost 160 km/h (uvažuje se i o změně legislativy a zvýšení rychlosti na 180 - 200 km/h). Samozřejmě, že rychlík Pannonia této rychlosti na zmodernizovaném koridoru těžko někdy dosáhne. Do Brna se vrátíme za 4,5 hod., kdy tudy projede první vlak SC z Bratislavy (v 7:07 hod.) s veřejností na palubě.

Aktualizováno v 6:30 hod.

Slovenská strela dnes poprvé vyjela z Bratislavy do Prahy vedená řadou 680 s cestujícími

SC Slovenská StrelaOpět se Vám hlásíme, tentokrát z prvního mezistátního spoje SuperCity, směřujícího z Bratislavy do Prahy. Spoj SC 134 Slovenská strela vyjel přesně v 5:41 hod. z žst. Bratislava hl. st. do Prahy Holešovic. V tuto chvíli odjíždí z žst. Břeclav a jede bez zpoždění. Na bratislavském nádraží bylo několik novinářů, ale i běžných cestujících. Při zakupování místenek nebylo kvůli systému možné vybrat konkrétní místa k sezení, takže cestujeme ve voze č. 6 (místa 54 a 55) a vlak je veden jednotkou 680 007 (Kryštof 007), která odjela včera z Břeclavi ve 20:56 hod. V brzkých ranních hodinách byla přistavena k 1. nástupišti. Ve vlaku cestuje zhruba 60 osob.

SC 134 - BratislavaNa palubě vlaku cestuje mj. i tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj a zástupce marketingového oddělení JLV Marek Sláma. Vlak doprovází stevardi z UŽST Břeclav Iva Vodová (doprovázela i první pendolino s cestujícími na trase Praha - Děčín dne 23.12.2004) a Petr Štursa - průvodci soupravy rozdávají cestujícím památeční diplomy - certifikáty potvrzující absolvování první jízdy pravidelného spoje SC Slovenská Strela a propisku s emblémem tohoto produktu. SC 134 urazí trasu mezi Bratislavou a Prahou dlouhou 396 km za 3:49 hod. Čekárnu typu ČD Lounge jsme v Bratislavě nenašli, ale expresní pokladnu ano. Jistým zklamáním pro nás je neexistence osobních jízdních řádů pro cestující (zatím jen staré vydání pro SCP), při hlášení v Bratislavě je opomíjen vůz č. 2 (dle hlášení je jen jeden vůz 1. třídy), na vstupních dveřích do vlaku chybí ¨L¨ v názvu města Bratis-ava. Hlášení ve vlaku je nahráno také na CD, z Bratislavy a před Kúty je hlášení ve slovenštině, angličtině a němčině, z Břeclavi až do Prahy je hlášení v češtině a ve 2 zbývajících světových jazycích (logicky zatím chybí informace o spolupráci s ČSA). Soupravou projíždí tradiční minibar. JLV nabídly novou nabídku stravování v bistrovozu - nyní si mohou cestující objednat třeba řízek nebo tresku za ceny 2. kategorie. Celkově hodnotíme kvalitu lehce nadprůměrně.

Omlouváme se za zpoždění při aktualizaci z technických důvodů (baterka). Čekali jsme až na rakouské vozy Bmz 2. třídy, které jsou standardně vybaveny fungujícími zásuvkami. Aktualizace ve 13:45 hod.

V půl deváté jsme vystoupili v Pardubicích a počkali na vlak EC 121 Košičan, kterým jsme cestovali až do Olomouce. Ještě než jsme do vlaku nastoupili, tak jsme si zakoupili místenky na vlak SC 72 Johann Gregor Mendel na trase Brno hl. n. - Praha Holešovice. Následně jsme celou cestu strávili v jídelním voze, kde cateringové služby nadále poskytuje společnost JLV. Personál jídelního vozu i vlaku byl velmi vstřícný a do Olomouce jsme přijeli s desetiminutovým náskokem. Ve 2. třídě cestovalo 108 cestujících, v 1. třídě 9 osob.

Z Olomouce jsme pokračovali rychlíkem R 804 do Břeclavi, který jel bez zpoždění s klasickými vozy B. Do Břeclavi jsme dorazili ve 12:45 hod., osvěžili jsme se v místní nádražní restauraci a viděli na 1. nástupišti vlak SC 75 Smetana do Vídně vedený jednotkou pendolino 680 007 (stejná, jako jela z Bratislavy). Vlak byl velmi slušně obsazen - odhadujeme 200 obsazených míst (převážně cizinci).

Amz ÖBBV tuto chvíli cestujeme R 272 Wien Südbahnhof - Brno hl. n., který je řazen ze 3 rakouských vozů. Pro nás to má jednu velkou výhodu - fungující zásuvky i v kupé 2. třídy, čímž můžeme přinášet další aktuální informace. V Brně přestupujeme na vlak SC 72 J. G. Mendel, který je prvním vlakem kategorie SuperCity jedoucím z rakouské Vídně do Prahy. Předpokládáme, že v Pardubicích přestoupíme na EC 120 Košičan či jiný vlak, abychom svou jízdu ukončili v žst. Praha hl. n., kde vyčkáme odjezdu prvního vlaku kategorie EuroNight EN 352 Johannes Kepler, který bude směřovat přes Drážďany a Frankfurt nad Mohanem do německého Wiesbadenu.

Aktualizováno v 16:30 hod.

Vše je v lidech

JLV - Bistro V tuto chvíli cestujeme spojem SC 72 J. G. Mendel. Personál je ochotný, a to jak vlakový, tak v bordbistru. Nemile nás překvapil posunovač v Brně, který nás chtěl vyhodit z vlaku necelou minutu po dojezdu do Brna a tvrdil, že vlak odjíždí, ačkoliv to nebyla pravda. Pouze lokomotiva objela soupravu a po 20 minutách se rychlík vracel zpět z Brna do Vídně. Po dotazu na osobní jízdní řády pro každého cestujícího se nám personál vlaku SC snažil vyjít vstříc (tyto řády zatím neexistují) a věnoval nám certifikát a propisku produktu SC Pendolino. Stevard vlaku řešil vše v klidu, stejně jako při nedávné nehodě pendolina Brněnský drak, které porazilo muže v žst. Rájec-Jestřebí. Podobně se zachoval stevard Šalda i vůči nepřizpůsobivým cestujícím, kteří odmítali zaplatit 200 korun za povinnou místenku. Problém vyřešil bez zbytečného křiku a ke spokojenosti okolních cestujících.

Aktualizováno ve 23:00 hod.

EN Johannes Kepler Ačkoliv jsme slíbili další informace krátce po 18. hod., tak se nám to nepodařilo. Důvodů je víc. V Pardubicích jsme opustili vlak SC, abychom nemuseli jet do Holešovic a pokračovali jsme Košičanem na pražské hlavní nádraží. Vlak byl přeplněn v 1. i ve 2. třídě a v jídelním voze jsme našli poslední volná místa pro nás. Po příjezdu na hlavní nádraží jsme se odebrali na večeři do restaurace U Staré pošty v blízkosti železniční stanice. Krátce po 19:30 hod. jsme odešli zpět na hlavní nádraží a očekávali jsme příjezd prvního spoje kategorie EN 352 Johannes Kepler.


EN 352 - vůz CNL Odjezd prvního EuroNightu z Prahy se skutečně nevydařil. Vlak přijel na 5. nástupiště až ve 20:04 hod. a z důvodu překopnutného kabelu na Vítkově jel vlak do Holešovic odklonem přes Vršovice a Malešice. Do Prahy Holešovic přijel vlak se zpožděním 40 minut. V soupravě byly řazeny nové lůžkové vozy ze slovinského závodu společnosti Siemens, jejichž exteriér byl ozdoben památkami UNESCO v Praze a Brně. Po odjezdu vlaku jsme se odebrali na pražské Masarykovo nádraží, odkud jsme odjeli jednotkou řady 471 City Elefant do Prahy Horních Počernic a Čelákovic, kde naše cesta po 26 hodinách skončila.

Shrnutí

Během 26 hodin jsme urazili 1.272 km, cestovali jsme prvním spojem kategorie SuperCity, který jel ze zahraničí (SC 134 Slovenská strela), vlakem EC 121 Košičan, který jel poprvé v nové trase přes Valašsko, nově zavedeným rychlíkem mezi Vídní a Brnem, prvním spojem kategorie SuperCity, který byl veden jednotkou pendolino z Vídně a spojem EC 120 Košičan, který se ze Slovenska vracel do Prahy již přes Valašsko. Vyčkali jsme i na odjezd prvního spoje kategorie EuroNight do německého Wiesbadenu a na trati 231 jsme se po dlouhé době svezli jednotkou řady 471 City Elefant. Celou akci hodnotíme jako velmi zdařilou, i když v tuto chvíli na nás pomalu dopadá únava. Vše jsme financovali z vlastních zdrojů (po ČR čtvrtletní síťová jízdenka na In-Junior, dvoudenní síťová jízdenka na In-Junior, v SR zpáteční jízdenka CityStar Kúty Gr. - Bratislava hl. st. a zpět, 2x místenka SC za 86 Kč na trase Bratislava - Praha, 2x místenka SC za 86 Kč na trase Brno - Praha.)

Děkujeme všem čtenářům za podporu a vážíme si i kritických komentářů, jejichž náměty využijeme při zpracování některé z dalších reportáží. Na vánoční svátky pro vás připravujeme další inovaci, která by měla zase o trochu víc zatraktivnit ŽelPage.


CSPSV | 10.12.2006 (23:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
12.12.2006 (9:02)  
Omlouvám se. Ta sestava byla trochu jinak: vepředu 163, dál 2xB, 1x WLABmz (ČD),3x CNL vozy (nevím označení), 2x Bee, 2x Bvcmz (DB) a 2x WLABmz (ČD).
Podívat se můžete zde: http://laborec425.album.cz/en-353-johannes-kepler/ :)
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
12.12.2006 (8:22)  
Venca Burgán: To by stejně nemělo cenu, aby Emil čekal na Keplera. Dneska jel po druhé a na příjezdu do Děčína 39 minut, teď má 38 minut. Proč to v Děčíně při připojování dvou Béček nestáhli, nevím. Včera měl přes 10 minut na příjezdu z Německa.
Ale jinak krásnej vlak. Konečně jsem si ho prohlídl. Vepředu 163, dál 2xB, 4x WLABmz, 2x Bee, 2x Bvcmz (DB) a 2x WLABmz. Konečně jezdí přes Ústí něco pěkného :)!
registrovaný uživatel Space 
11.12.2006 (21:29)  
Omlouvám se, že reaguji až teď, ale dříve jsem se na PC nedostal.
Payus:
1/ S tím Bathorym jsem vycházel z toho, že jsem si ho před pár lety (tuším roku 2002) dodatečně dolepoval v první změně, příští rok už nejezdil. U nás stavěl jen v Petrovicích a ještě k tomu v noci. Pokud teď jezdí jinudy, tak asi nemůže jezdit stejnojmenný vlak přes nás, nebo ano?
2/ Porta Bohemica je jednak labské údolí na 090 (jak už napsal babilon), tak ještě roku 2003 i EC 176/177 (jak už napsal J.P.) - takže jméno pro vlak do OV, BA a W nevhodné...
Tak tolik moje odbočení od reportáže :-)
11.12.2006 (20:13)  
CSPSV:neni zač
registrovaný uživatel CSPSV 
11.12.2006 (20:10)  
Rozhodli jsme se po kritice v komentářích přistoupit na vymazání věty o nezveřejňování některých pikantností z cesty. Skutečně se do článku nehodila a zůstane chybou, že se v textu objevila.

Rád bych však doplnil, že se jednalo pro nás oba o první reportáž tohoto typu. Nejsme profesionální novináři, takže nemáme tolik zkušeností a byli jsme také dost unavení. ŽelPage se věnujeme jen ve volném čase, je to náš koníček - proto mějte pochopení. A nebo se snažte vlastními silami zlepšit současný stav. Zejména u newsek (zprávy) by se nám ještě nějaká pomoc hodila, abychom vytvořili kvalitní tým, který bude schopen pravidelně přinášet zajímavé zprávy nejen z Česka, ale i zahraničí. Úplně nejlepší by však byly reprotáže (jako např. tato) - v neděli (kdy je statisticky návštěvnost nejnižší) padl rekord v návštěvnosti stránek a poprvé jsme překonali hranici 8.000 čtenářů (konkrétně 8.311). Za redakci děkuji všem za důvěru a doufám, že budou nadále číst i ŽelPage. Připravujeme další novinky a zajímavosti.
11.12.2006 (20:09)  
Laborec425) No, taky tam mohli vykouzlit TGV, to by se teprve substrát chytal za hlavu, neb i toho Holešovický (a také na hl.n.) Pragotron umí. Hádám, že při současném stavu financí asi nelze hned tak čekat digitalizaci Holešovic, jak to nedávno zvládli v Bratislavě??? - východním bratruj gratuluji a závidím.

EN vs. Ex - on je v tom zakopaný pes. Slyšel jsem z mnoha stran, že náš EN je stejná pseudo-značka jako SC, a interně je to Ex, tak kde je tedy pravda???
registrovaný uživatel funTomas  mail  
11.12.2006 (20:08)  
ja jel dneska Hradistanem z Pardubic do Phy. Jeste v Prerove mel skoro 15 min zpozdeni, do Pic prijel o 6 min drive oproti pravidelnemu prijezdu. Pak sme stali asi 5 min pred Kolinem, pak kdesi v poli a beztak sme byli v Libni na minutu vcas. Vata jako blazen!!!
11.12.2006 (19:41)  
Nový JŘ dnes ráno všechno zasekaný,hlavně Praha.Přípojě děs.Nejlepší rychlíky zrušeny.Např.Vsacan,Fatra,Vysočina,Valdštejn,Moravan,Jan Palach,ale i R800 atd.Opravdu tržní hospodářství.Proč není přípoj mezi vlaky Kepler př.8:55 a Emil odj.8:55.Dneska bez příplatku na EC máte smůlu.Letí to do propasti.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
11.12.2006 (18:57)  
To bych dal raději EC, ale to by vlastně zase mátlo lidi, že je to s příplatkem :)!
registrovaný uživatel M 
11.12.2006 (18:51)  
:-))
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko