..: České dráhy zaspaly :..
Personál SC, ČDPraha - Za 36 hodin vyjede první vlak kategorie SuperCity s cestujícími na palubě ze zahraničí do Prahy. Ani 1,5 dne před zahájením provozu vlaků pendolino do zahraničí si cestující nemohou zakupovat všechny typy jízdenek a místenek podle ČD na jejich nejúspěšnější produkt. České dráhy pravděpodobně podcenily přípravy na zavádění nového tarifního systému (ceny místenek, SC ze/do zahraničí apod.). Dnes nebylo možné ještě v 15 hod. zakoupit místenky Rail+ na vlak SC 72 J. G. Mendel z Brna do Prahy na neděli 10.12. Stejný problém se vyskytl i u ostravských pendolin, kde bylo možné zakupovat buď jízdenky s jízdným SuperCity a nebo místenku výhradně za 200 Kč (za 86 Kč s In-Junior/Rail+ to možné nebylo). Naopak místenka na spoj SC 134 Slovenská strela byla volně k dostání i za zvýhodněnou cenu. Stejné problémy panovaly jak ve Wasteels, tak na hlavním i Masarykově nádraží.

SC pendolino v Brně?

"Vážený pane, co by dělalo SuperCity v Brně? To jezdí jen do Ostravy. Vy asi myslíte écéčko! Abych Vám ale mohla dát místenku, musíte mi říct přesné číslo vlaku i čas odjezdu", řekla pokladní (UŽST Praha hl. n., číslo je redakci známo) jednomu z cestujících na Masarykově nádraží. Velké zmatky a řadu nesmyslných informací obdrželi zákazníci drah i na hlavním nádraží, kde začínají přípravy na stavební práce v dolní části nové budovy. "Oni to do systému vloží až v neděli. Tohle se v předprodeji koupit nedá. A na nějakej Rail Plus nevím, že by byla sleva k místence," řekla jedna z pokladních na hlavním nádraží.

Wasteels - záruka kvality

Ilustrační foto, ČDJednoznačně nejlepší a nejkvalitnější informace podali dnes v odpoledních hodinách v prodejně Wasteels na pražském hlavním nádraží. Zde uměli vystavit jak místenku na SC ze Slovenska do Prahy, tak byli informováni i o tom, že vlaky SC začnou jezdit i do Bratislavy a Vídně. Přes veškerou snahu se ani zde nepodařilo zakoupit zvýhodněné místenky s Rail+ za 86 Kč (ke čtvrtletním síťovým jízdenkám). Program nabízel výhradně místenky za 200 korun. Naopak zatím je stále možné zakupovat místenky i pro mezistátní vlaky za 30 Kč. Tato možnost skončí pro ty, kdo nejsou vlastníky zákaznických karet ČD a i na vnitrostátním úseku zaplatí v mezistátním vlaku 86 Kč (např. místenka v EC Praha mezi Prahou a Olomoucí přijde zákazníka bez slevové karty na 86 Kč a k tomu navíc zaplatí příplatek ve výši 60 Kč).

Zvýhodněné jízdenky do Vídně

680Zvýhodněná cenová nabídka pro cesty mezi Prahou a Vídní ve spojích SC je stanovena na 593 Kč (kontingentní jízdenka). Tato cena je určena pro prvních 10 cestujících v každém ze 4 spojů mezi Českem a Rakouskem. Ostatní cestující zaplatí běžné jízdné 836 Kč a 200 Kč za místenku (1.036 Kč) v jednom směru. Naopak prokáže-li se cestující slevou např. In-Junior (na jízdenkách nadále uvedeno Junior pas) zaplatí za jízdenku s místenkou ještě o 11 korun méně, než je zvýhodněná tarifní nabídka (tj. 496 + 86 = 582 Kč) bez dalších omezení.

O prvním dni provozu vlaků kategorie SuperCity, které se vydají od 10.12. nejen do Ostravy, ale i do Bratislavy a Vídně, přinese ŽelPage reportáž.

zdroj: Vlastní pozorování


CSPSV | 8.12.2006 (22:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.12.2006 (20:29)  
To ja - va:
Bohužel ty "Babči" dostali jízdní řády 23.11.2006 stejně jako vy :-) Do stanic totiž nedošla včas distribuce změn a O 16 byl do 23.11.2006 prodej zastaven a jízdní řády z pokladen staženy po té, co někteří chytráci je šotoušům a ostatním prodávali beze změny. A navíc pokaldní nemá v pokladně čas jízdní řád studovat podrobně, a jak jsem psal tiskové zprávy ČD se jí do okýnka nedostanou.

Povinnost seznámit se s novinkami v TR 10 je samozřejmě pochopitelná a pravdivá, tuto povionost pokladník má, bohužel poklaník prodá pouze to co mu PC dovolí. Je to sice chabý argument vůči zákazníkovi, to přiznávám, ale chce to pochopení z obou stran. V obchodě se Vám taky stane, že nějaký kod to nebere a jdete bez toho.




registrovaný uživatel M 
10.12.2006 (12:53)  
V rakouskem kursbuchu by si meli udelat poradek, protoze 14 dni zpatky tam meli povinnou rezervaci (aneb z prstu sem si to asi nevycucal...)
09.12.2006 (19:08)  
Na rakouském území nejsou vlaky vedené jednotkami 680 "s povinnou rezervací". Ve vlacích EC i SC platí běžný tarif, včetně tarifu dopravního svazu VOR, čili bez jakýchkoli příplatků za takzvaný "nadstandard".
V přehledu vlaků v rakouském kursbuchu je pouze (R), tedy možnost zakoupit místenku.
registrovaný uživatel ja-va 
09.12.2006 (12:58)  
ad Dispatcher: Nesouhlasím - ne je nutit. Ona je to jejich povinnost - nejen se seznámit alespoň co novýho bude jezdit v jejich stanici, ale i s tarifem. Babči už měli mnohem dříve přístup k tištěnému GVD než my.
ad Venca Burgán: Na druhou stranu souhlasím, že vedení zaspalo (jako vždy) a mělo pokladním udělat pořádné školení a ne, jak teď, že 3 dny před změnou GVD je naženou do místnosti a tam jim během 90 minut něco lejou do hlavy...
09.12.2006 (12:22)  
Hm, to by vysvetľovalo, prečo pri pokuse o nákup miestenky SC/Rail+ dostávam v eShope chybu
"Neslučitelnost mezi vlakem a tarifem" (SC 504, 11.12.2006).

Odpoveď helpdesku ČD:
"Chyba, kterou Vám hlásí eShop, je zřejmě způsobena postupně vkládanými daty do systému, kompletně by měl být spuštěn s grafikonem, tedy 10.12. 2006 v ranních hodinách."

Tiež som sa dozvedel, že SC/Rail+ nie je možné kúpiť k predbežnej In-karte, čo je proste svinstvo a veľmi zlá správa pre moju spolucestujúcu. Jednoducho skvelý prístup k zákazníkom, ktorí nemôžu nijako ovplyvniť to, že ČD trvá mesiac vystavenie jednej karty. Prvý mesiac platnosti teda každý zákazník dostane len polofunkčnú náhradu na papieri, aby sa nepovedalo. Fakt super.
registrovaný uživatel TS 
09.12.2006 (9:50)  
Kdepak, mně to prodali i v Praze, tedy až potom, co to našli v softwaru. Moje jízdenky potom byly kuriózní, Praha - Břeclav Gr. z mezinárodní kasy a Břeclav - Vídeň z vnitrostátní.
09.12.2006 (0:36)  
Rail-2005:
Skvělý plán, ale mám pocit, že EuroRegio nelze koupit než ve stanicích, kterých se to týká (tedy jižně od Brna, včetně). Takže jedině mít v Brně kumpána, který ochotně podá jízdenku do okénka, nebo vlastně spíš do dveří...
registrovaný uživatel M 
09.12.2006 (0:12)  
Nemyslel jsem to tak, ze jestli bude misto. Jde o to, ze ten vlak bude z Breclavi sice pokracovat jako "obycejne" EC, ale i na rakouskem uzemi bude povinne mistenkovy a proto by v tom tvojem pripade byly potreba dve mistenky (tedy v pripade, ze odpoved na moji otazku by znela "ne")
09.12.2006 (0:10)  
Rail-2005: Koukám, že dokonce i v jednom směru je Váš návrh (220 KMB + 86 míst. + 220 EURegio = 526 Kč) levnější než Lišácká sleva (593 Kč)!! A to mám k tomu ještě zaplacenou cestu zpět z Vídně do Břeclavi!
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.12.2006 (23:48)  
M: Na to momentálně nejsem schopen odpovědět. Musel bych to zjistit, abych netvrdil nesmysly. Ale já osobně bych si ji nekupoval. V Břeclavi přeci jen někdo vystupuje, a pak už je to jen hodina jízdy...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko