..: Také v Ostravě došlo k navýšení železniční dopravy :..
zelpageOstrava - České dráhy nabídnou také cestujícím z Ostravska od 10. prosince několik nových spojů, a to zejména s Brnem a mimo jiné i nový vlak IC Moravia do Bratislavy. Další novinkou díky nedávno dokončené modernizaci a elektrizaci tratě 316, bude zavedení přímých regionálních vlaků z Opavy do Českého Těšína bez nutnosti přestupu v Ostravě-Svinově. Dopravu do slezské metropole Opavy navíc ČD posílí dalšími dvěma spěšnými vlaky.
Nové spoje do Brna nasadily ČD podle vlastních statistik, ze kterých vyplývá velká poptávka po lepším spojení mezi severem a jihem Moravy. Současný dvouhodinový interval rychlíků bude doplněn dalšími pěti páry vlaků, takže ve špičce bude mezi Ostravou a Brnem hodinový takt. ČD rovněž nabídnou slíbené zrychlení Pendolina spojující Ostravu s Olomoucí a Prahou. Také konkurenční společnost Railtrans se svým produktem RT Express vhodně "zahustí" dopravu mezi Ostravou,Olomoucí a Prahou. Na druhou stranu z Ostravy zmizí některé páry EC a IC jedoucí na Slovensko, které budou odkloněny přes Horní Lideč. Budou nahrazeny dvěma páry rychlíků od Žiliny končící v Ostravě-Svinově. Ostravsko však čekají i mezinárodní změny. Konečně skončí "železná opona" na peáži přes polské Glucholazy a díky tomu tam budou oficiálně zastavovat i rychlíky do Jeseníku. S opětovným otevřením hraničních přechodů mezi Jindřichovem ve Slezsku,Glucholazy a Mikulovicemi budou cestující pasově odbaveni přímo na nástupišti ve stanici Glucholazy. Také začnou jezdit osobní vlaky z Ostravy hl.n. přes Chalupki do Raciborze a Katowic.
Celkově začne podle nového JŘ v celé republice jezdit o 5,5 procenta vlaků víc, a to především dálkových spojů na objednávku ministerstva dopravy. Naopak musejí cestující počítat například s komplikacemi při cestě regionálními spoji z jednoho kraje do druhého. Cestující také čeká nepříjemnost v podobě zdražení zákaznických a zpátečních jízdenek.
Nové dálkové vlakové spoje v Ostravě:
EC Comenius na trati Praha - Ostrava - Krakov, IC Moravia na trati Bohumín - Ostrava -Břeclav - Bratislava, IC Manažer na trati Ostrava -Olomouc - Zábřeh - Pardubice - Praha s raním odjezdem do Prahy a večerním příjezdem do Ostravy. Tento vlak nabídne rychlé spojení z Bohumína, odjezd 3.48 hodin, do Prahy Holešovic a večerní zpět z Prahy Holešovic v 19.26 hodin. Mezi Ostravou-Svinovem a Prahou bude zastavovat tento vlak podobně jako vlaky kategorie SC Pendolino. Ráno i večer u nich bude zabezpečen přípoj z a do Karviné.

zdroj: ČTK,Moravskoslezský deník

Jen pro zajímavost, reportáž o nejmodernějším nádraží v ČR vyšla na Technetu.


Payus Poslat mail autorovi | 29.11.2006 (22:10)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


30.11.2006 (19:24)  
Budte rádi za koženky,vid z těch špinavejch potahů na vás vyskáčou akorát blechy a další blivajs.Šetřit se musí ať to stojí, co to stojí.Na vysavač neni peniz.A na lidi to už ani halíř.B na věky a nikdy jinak.
registrovaný užívateľ nxau  mail  
30.11.2006 (17:07)  
to vlečka OKD: Jj, zrušení Moravana je hned po převedení skoro všech vlaků vyšší kvality přes valachy to nejhorší rozhodnutí. Zrušit super vlak Moravan a zavést místo toho IC "Beer" vlak do Bratislavy s 60,- příplatkem stojícím na každém rohu asi holt přitáhne podle ČD ještě více cestujících než Moravan:-( Ach jo, ČD, ČD...
registrovaný užívateľ Crozz  mail  
30.11.2006 (16:59)  
no jo se zatimnim zrusenim RTEx se Ostravsku vyrazne zhorsi doprava z/do Prahy...
30.11.2006 (16:57)  
2 Payus: presne tak. Uz se mozna opakuju - zavedou o nekolik kozenkacu vic, ale Moravan, jediny expresni vlak denne mezi 2. a 3. nejvetsim mestem republiky s cestovni dobou 2h, zrusi. Nechapu, proc ho tam nemohli nechat...
registrovaný užívateľ Thorm  mail  
30.11.2006 (10:47)  
Ano obzvláště navýšení přepravy mezi Ostravskem a Prahou je geniální: prakticky žádný vlak nestojí ve Studénce, nebo Suchdole n. Odrou. ČD se rozhodly tyto spádové oblasti (každá) cca 50 000 obyvatel totálně ignorovat.
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
30.11.2006 (9:19)  
Horní Lideč je holt významější urbanistická destinace,než Ostrava,Karviná,...
pamatuju si doby,kdy IC v 65-titisícové Karviné nestavěly a ted budou stát ve vesnici,která je k nalezeni jen na hodně podrobných mapách
registrovaný užívateľ Pavel480  mail  
30.11.2006 (8:23)  
Díky tomu, že odklonili EC a IC jedoucí na Slovensko přes Horní Lideč by se měli lidi jedoucí z Prahy do Ostravy cpát do Pendolin. Myslím, že tato taktika nevyjde. Snad se brzo rozjede konkurence, které tento krok přinese mnoho zákazníků.
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
29.11.2006 (22:55)  
Hlavně že zrušili Moravan :-(
registrovaný užívateľ Crozz  mail  
29.11.2006 (22:24)  
Nové spoje do Brna nasadily ČD podle vlastních statistik, ze kterých vyplývá velká poptávka po lepším spojení mezi severem a jihem Moravy...Beeeeeecka :-(

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko