Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
![zelpage](news/151127_small.jpg)
Nové spoje do Brna nasadily ČD podle vlastních statistik, ze kterých vyplývá velká poptávka po lepším spojení mezi severem a jihem Moravy. Současný dvouhodinový interval rychlíků bude doplněn dalšími pěti páry vlaků, takže ve špičce bude mezi Ostravou a Brnem hodinový takt. ČD rovněž nabídnou slíbené zrychlení Pendolina spojující Ostravu s Olomoucí a Prahou. Také konkurenční společnost Railtrans se svým produktem RT Express vhodně "zahustí" dopravu mezi Ostravou,Olomoucí a Prahou. Na druhou stranu z Ostravy zmizí některé páry EC a IC jedoucí na Slovensko, které budou odkloněny přes Horní Lideč. Budou nahrazeny dvěma páry rychlíků od Žiliny končící v Ostravě-Svinově. Ostravsko však čekají i mezinárodní změny. Konečně skončí "železná opona" na peáži přes polské Glucholazy a díky tomu tam budou oficiálně zastavovat i rychlíky do Jeseníku. S opětovným otevřením hraničních přechodů mezi Jindřichovem ve Slezsku,Glucholazy a Mikulovicemi budou cestující pasově odbaveni přímo na nástupišti ve stanici Glucholazy. Také začnou jezdit osobní vlaky z Ostravy hl.n. přes Chalupki do Raciborze a Katowic.
Celkově začne podle nového JŘ v celé republice jezdit o 5,5 procenta vlaků víc, a to především dálkových spojů na objednávku ministerstva dopravy. Naopak musejí cestující počítat například s komplikacemi při cestě regionálními spoji z jednoho kraje do druhého. Cestující také čeká nepříjemnost v podobě zdražení zákaznických a zpátečních jízdenek.
Nové dálkové vlakové spoje v Ostravě:
EC Comenius na trati Praha - Ostrava - Krakov, IC Moravia na trati Bohumín - Ostrava -Břeclav - Bratislava, IC Manažer na trati Ostrava -Olomouc - Zábřeh - Pardubice - Praha s raním odjezdem do Prahy a večerním příjezdem do Ostravy. Tento vlak nabídne rychlé spojení z Bohumína, odjezd 3.48 hodin, do Prahy Holešovic a večerní zpět z Prahy Holešovic v 19.26 hodin. Mezi Ostravou-Svinovem a Prahou bude zastavovat tento vlak podobně jako vlaky kategorie SC Pendolino. Ráno i večer u nich bude zabezpečen přípoj z a do Karviné.
zdroj: ČTK,Moravskoslezský deník
Jen pro zajímavost, reportáž o nejmodernějším nádraží v ČR vyšla na Technetu.
Payus
| 29.11.2006 (22:10)
![Poslat mail autorovi](img/mail.gif)
Související zprávy![open/close](img/sup.gif)
![open/close](img/sup.gif)
30.11.2006 (19:24)
Budte rádi za koženky,vid z těch špinavejch potahů na vás vyskáčou akorát blechy a další blivajs.Šetřit se musí ať to stojí, co to stojí.Na vysavač neni peniz.A na lidi to už ani halíř.B na věky a nikdy jinak.
30.11.2006 (17:07)
to vlečka OKD: Jj, zrušení Moravana je hned po převedení skoro všech vlaků vyšší kvality přes valachy to nejhorší rozhodnutí. Zrušit super vlak Moravan a zavést místo toho IC "Beer" vlak do Bratislavy s 60,- příplatkem stojícím na každém rohu asi holt přitáhne podle ČD ještě více cestujících než Moravan:-( Ach jo, ČD, ČD...
30.11.2006 (16:59)
no jo se zatimnim zrusenim RTEx se Ostravsku vyrazne zhorsi doprava z/do Prahy...
30.11.2006 (16:57)
2 Payus: presne tak. Uz se mozna opakuju - zavedou o nekolik kozenkacu vic, ale Moravan, jediny expresni vlak denne mezi 2. a 3. nejvetsim mestem republiky s cestovni dobou 2h, zrusi. Nechapu, proc ho tam nemohli nechat...
30.11.2006 (10:47)
Ano obzvláště navýšení přepravy mezi Ostravskem a Prahou je geniální: prakticky žádný vlak nestojí ve Studénce, nebo Suchdole n. Odrou. ČD se rozhodly tyto spádové oblasti (každá) cca 50 000 obyvatel totálně ignorovat.
30.11.2006 (9:19)
Horní Lideč je holt významější urbanistická destinace,než Ostrava,Karviná,...
pamatuju si doby,kdy IC v 65-titisícové Karviné nestavěly a ted budou stát ve vesnici,která je k nalezeni jen na hodně podrobných mapách
pamatuju si doby,kdy IC v 65-titisícové Karviné nestavěly a ted budou stát ve vesnici,která je k nalezeni jen na hodně podrobných mapách
30.11.2006 (8:23)
Díky tomu, že odklonili EC a IC jedoucí na Slovensko přes Horní Lideč by se měli lidi jedoucí z Prahy do Ostravy cpát do Pendolin. Myslím, že tato taktika nevyjde. Snad se brzo rozjede konkurence, které tento krok přinese mnoho zákazníků.
29.11.2006 (22:55)
Hlavně že zrušili Moravan :-(
29.11.2006 (22:24)
Nové spoje do Brna nasadily ČD podle vlastních statistik, ze kterých vyplývá velká poptávka po lepším spojení mezi severem a jihem Moravy...Beeeeeecka :-(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
![Zavřít okénko](img/x_blue.gif)
informacni okenko