Větší kvalitu cestování po železnici přivítal i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS). "Jsem rád, že se současný management chce poprat s dluhem z minulosti. Ve světle toho, co se děje na silnicích, je krok Českých drah vedle velké výzvy i značnou šancí, jak se prosadit na trhu," poznamenal Vymazal. Soupravy Regionova vznikly přestavbou starých motorových lokálek, z nichž zbyly jen některé rámy. Do konce roku bude jezdit po republice 17 podobných vlaků. "A do dvou až tří let až sto kusů," uvedl Tomáš Ignačák ze šumperské firmy Pars nova, která Regionovy pro ČD vyrábí. "Věřím, že postupně budou takto vypadat všechny vlaky. Tedy že budou čisté, krásné a bezpečné," poznamenal Vystrčil. Přímo na Vysočině by jich mělo jezdit v dohledné době až sedm. Komfortnější jízdy se dočkají i cestující v Havlíčkově Brodě, Novém Městě a Žďáru nad Sázavou. Vysočina by výhledově potřebovala sedm elektrických a 12 motorových vlaků. Další obnovu by dráhy chtěly financovat z evropských fondů. Vozy, které včera poprvé vyjely směrem na Kostelec, jsou označeny logem kraje Vysočina a jeho internetovou adresou. Cena každé soupravy je 20 milionů korun. Dieselové motory do nich dodává společnost Tedom, která sídlí na Třebíčsku.
Na Vysočině v příštím roce najedou vlaky méně
Zástupci ČD také včera představili nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Bude v něm například nový spoj, který ráno před šestou vyrazí z Havlíčkova Brodu do Brna, kde skončí krátce před půl osmou. "Jinak se jízdní řád v podstatě nemění," podotkl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Havel. Se změnou v jízdním řádu najedou vlaky v příštím roce o více než dvacet osm tisíc kilometrů méně. "Jedná se zhruba o půl procenta, což je k rozsahu kilometrů, které vlaky najedou ročně, zanedbatelné číslo. Cestující to téměř nepoznají," řekl Havel. Potíže čekají cestující v příštím roce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Prahou kvůli rozsáhlé přestavbě nádraží v Kolíně. "Osobní vlaky tak budou končit v Kutné Hoře, kde budou muset cestující přestupovat na Středočeskou regionální dopravu," upozornil Miroslav Havel. Zrušeny budou některé málo využívané spoje, které České dráhy vytipovaly na základě sčítání cestujících. Vzhledem ke zrušení posilových pátečních a nedělních rychlíků R 1519 a R 1518 zůstane trať Okříšky - Znojmo po mnoha letech zcela bez dálkové dopravy. Od prosince tak již nebudou nadále jezdit například poslední nedělní vlaky na trati 243 mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku.
zdroj: Vysočina, MF Dnes, Právo
Jan Beneš: Mohl bych poprosit o plánek žst. Třebíč?
Asi se ještě zpracovává studie na první etapu z Brna do Rapotic (11 km před Náměští), součástí je zdvoukolejnění Střelice-Zastávka a přestupní uzel Brno-Vídeňská. Práce tedy asi začnou až v roce 2008. Cílem je provozování příměstské linky číslo 3 v trase Třebíč-Brno-Vyškov v roce 2013. Předpokládá se nárůst cestujících (denně v jednom směru) v úseku Brno-Střelice ze současných 4150 na 7500, Střelice-Zastávka 2000->3900 a Zastávka-Třebíč 1300->2400 (pro úplnost - do Vyškova by mělo jet o 700-800% více lidí než nyní). Navíc se plánuje vedení tří vlaků Plzeň-Jihlava-Brno-Olomouc-Jeseník a tří do Bohumína.
Jihomoravský kraj také plánuje vést silnici I/23 na svém území (od D1 po Rapotice) ve zcela nové trase kolem sídel, za poslední dva roky totiž počet vozidel narostl o cca 30%, ovšem s realizací přeložky Zastávka-Rosice se počítá až na rok 2014 a s obchvatem Vysokých Popovic ještě o rok později.
Máte-li někdo jakékoli bližší informace, plánky, nákresy apod. k některému ze zmíněných projektů, podělte se o ně prosím ;-) Děkuji
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.