Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.
zdroj: MF DNES Střední Morava
No a s tim Connexem - to je dalsi blud - domluvte se prosim v krajskym uradem, at vypise vyberove rizeni na noveho dopravce a zaplati mu 2x tolik za prepravu lidi ZA-SU. Uz se tesim na Vase reseni :)
ad sedacky 810/814
kdyby slo jen o patnact minut, ale neni az tak nezvykle, ze se do zabreha jede i 40 minut. Zpozdeni 10-15 minut jsou bezna. (Ceka se na vlaky od Prahy / Ostravy a v Bludove na vlaky z Jesenika) Soucasne pri huste frekvenci se musi vykrizovat - dalsi zpodeni. Objektivne receno kultura cestovani s prichodem regionov poklesla.
Proste zlate casy s 810+010+010. Jen tak mimochodem nekolik sumperkych vozu 010 a jeden 810 ma upravene vysoke sedacky :) Bohuzel inv. cisla si nepamatuju. Jsem take zvedav, co se stane s Krnovskymi 843/043/943 - drahy maji provozovat rychliky na trati Pce - Liberec, prave s temito motoraky. Odkud je tam drahy privezou? Ze zapadle Moravy? Doufam, ze je to jen ma spatna prognoza...
Ale jo, dokud se rika, co je spatne, tak jsou vsichni mistri. Kdyz rec prijde na to, jak to zmenit, tak vetsina zmlkne, par odvaznych pokracuje. Kdyz ale padne otazka "a zaplatite to", tak uz je ticho uplne. Neco jako uvodni setkani v Kulovem blesku. Ale bez Smoljaka...
Jako jasne, jde s tim neco delat. Mohlo by tam jezdit i 5 velkych vagonu. Ja jen, ze vsichni byste nakupovali (tedy krome babilona:), ale nejsem si uplne jisty, jestli vsichni chcete i platit (rozhodne jste nenaznacili jak).
Pokud jde o neprovazanost CD a SZDC, tak to jsem nikde nerozporoval:-) Nicmene nevim, jestli to nejak souvisi. Pokud by tam Connex chtel jezdit nedotovane, tak na to se nekoho z teto dvojice musi ptat (mozna ano)?
babilonovo reseni se sice nabizi jako nejsnazsi, ale problemy s jeho aplikaci tu uz nekdo napsal. Chtelo se, aby tam ty Regionovy jezdily (protoze se tam vyrabi atd.). Jsou vyrobene. Takze co ted? Chapu, ze at uz by Regionovy vypadaly jakkoliv, tak budou trnem v oku, jak vse nove. Takze by mne zajimal nejaky objektivni nazor na to, jestli se lepe (myslim sedacky a tak) jezdi v 810 nebo 814 nebo jestli je to na tech ctvrt hodiny jedno. Tenhle rozdil potom "porovnat" s tou namackanosti (a opet s tim, jestli je to na 15 minut takovy problem nebo jestli je cilem proste preprava domu). Mozna proste CD chtely zmenu a X0 let stare Liazky na kolejich chtely trochu zmodernizovat. No a mozna to byla chyba a melo se dal jezdit v tech X0 let starych strojich
Je zajímavé, že si ČD ty vozy nebo jednotky najdou, když je to třeba. Například trať 149 (Mariánské Lázně - Karlovy Vary), kam se náhle dostaly Regionovy. Souvislost s tím, že tam měl jezdit Viamont, je samozřejmě čistě náhodná...
ad Connex - CD delaji vse proto, aby se tam Connex nedostal. Je naivni se domnivat, ze SZDC a CD nejsou nejakym zpusobem provazane. Vidim v tom loby CD. Spoje Connexu by mohly byt nedotovane. Trat sumperk - zabreh znam velmi dobre - jezdim tam co tyden.
ad vagony - v Šumperku na nadrazi stoji stale nekolik volnych 010 a to i v pracovni dny. (jedna se o vozy DKV OC dom.st. Sumperk. Problem je spise v Zabreze - tam nikdy nestoji "zalozni" vagon.
majitel In - to je ale problem kraje, nikoliv CD
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.