..: Vlaky jezdí přeplněné, stěžují si lidé :..
814Šumperk - Někteří lidé cestující osobními vlaky na regionální trati Šumperk - Zábřeh na Moravě si stěžují, že v odpolední špičce se sotva dostanou do vlaku. Přitom České dráhy nasadily na tuto trať moderní soupravy Regionova. Ty však nestačí pojmout odpolední návaly. Dráhy se stížnostmi už začaly zabývat. „Někdy si připadám jako sardinka. Máme tady sice moderní vlaky, ale k čemu to je, když jsme uvnitř tak namačkaní,“ postěžoval si Pavel Hudák ze Zábřeha. Cestující nechápou, proč České dráhy nepřidají k dvouvozové soupravě další vagon. „Přece to nemůže být tak složité,“ odhaduje Hudák.

Přednosta železniční stanice Zábřeh Vítězslav Šmelko problém vidí z jiného úhlu. „Je potřeba říct, že vlakové spoje mezi Šumperkem a Zábřehem se budou stále víc podobat tramvajovému provozu. Regionovy jsou také tak konstruovány. Většina míst je na stání, takže Regionovy opravdu slouží spíš jako meziměstské tramvaje, zvlášť při větším návalu cestujících,“ uvedl Šmelko. Podle něj Regionova pojme sto osmdesát lidí. „Podle dlouhodobého sčítání a rozborů by tyto soupravy měly i ve špičkách dostačovat. Ono stačí, když škola skončí řadě studentů dřív nebo zase má zpoždění rychlík. Potom se nakumuluje víc lidí. Ještě se ale nestalo, aby se někdo do vlaku nedostal,“ tvrdí Šmelko. České dráhy se přesto budou znovu problémem zabývat. „Pokud se to ukáže jako nezbytné, přidáme za moderní soupravu Regionova nevzhledný starý vagon. Zatím totiž České dráhy nemají třívozové Regionovy. Není ani zřejmé, kdy budou k dispozici a zda a kdy České dráhy některou z nich nasadí na zdejší trať,“ řekl Šmelko.

zdroj: MF DNES Střední Morava


| 20.11.2006 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
21.11.2006 (14:57)  
Ja uz nevim, jak na to - psal jsem tu uz, ze ty Regionovy tam lidi chteli. Taky pisu, ze od GVD07 se to zrejeme dost zlepsi (rychliky smer Hanusovice) a smeju se vsem, co tu basni o nejakych 843kach. Kde je chcete vzit proboha? Z rychliku? Na kterych tratich, prosim? Ukazte mi to. Nebo jinej borec zase napise, presunem tam 854. Fajn, kdy a jak a odkud. Kdo proskoli personal v DKV OC PJ SU? Racte mi laskave vysvetlit, kdo to zaplati. Snad Vy? Mozna ma pravdu pan Babilon, vratit puvodni stav. Nemine ale tyden a bude clanek: CD VRATILI PUVODNI VLAKY. Zase bude nejaky kecka tvrdit, ze to stoji za....
No a s tim Connexem - to je dalsi blud - domluvte se prosim v krajskym uradem, at vypise vyberove rizeni na noveho dopravce a zaplati mu 2x tolik za prepravu lidi ZA-SU. Uz se tesim na Vase reseni :)
21.11.2006 (14:53)  
to M
ad sedacky 810/814
kdyby slo jen o patnact minut, ale neni az tak nezvykle, ze se do zabreha jede i 40 minut. Zpozdeni 10-15 minut jsou bezna. (Ceka se na vlaky od Prahy / Ostravy a v Bludove na vlaky z Jesenika) Soucasne pri huste frekvenci se musi vykrizovat - dalsi zpodeni. Objektivne receno kultura cestovani s prichodem regionov poklesla.
Proste zlate casy s 810+010+010. Jen tak mimochodem nekolik sumperkych vozu 010 a jeden 810 ma upravene vysoke sedacky :) Bohuzel inv. cisla si nepamatuju. Jsem take zvedav, co se stane s Krnovskymi 843/043/943 - drahy maji provozovat rychliky na trati Pce - Liberec, prave s temito motoraky. Odkud je tam drahy privezou? Ze zapadle Moravy? Doufam, ze je to jen ma spatna prognoza...
registrovaný uživatel M 
21.11.2006 (14:51)  
Aneb chtel bych, aby Brno-Veseli jezdily taurusy a Bmz. Ze trat neni elektrifikovana? Ze taurusy u nas jezdit nemohou a ze by se tam nevyuzila jejich rychlost? Ze Bmz na osobni vlaky nejsou vhodne? Vymluvy, vymluvy, vymluvy. Ja je tam chci, protoze je to moc pekne a dobre se v tom sedi. Penize mne nezajimaji, vsak on to nekdo zaplati
registrovaný uživatel M 
21.11.2006 (14:47)  
Chlapce ty mas dost... Hlavne s tou kapitalistickou cizinou. Jen se mi proste libi, jaky mas dobry a pro nas vhodny priklady. Taky by nebylo spatny srovnavat stadion ManU a Sparty. Vsak koho zajima, ze ManU jenom na prodeji tricek za rok vydela vic nez Sparta za 10 let, ze? Nepodstatne. Je to muj vzor, ke kteremu slepe vzhlizim, tak to tady musi byt stejne. A jestli nekdo rekne, ze na to nejsou penize, tak je debil...

Ale jo, dokud se rika, co je spatne, tak jsou vsichni mistri. Kdyz rec prijde na to, jak to zmenit, tak vetsina zmlkne, par odvaznych pokracuje. Kdyz ale padne otazka "a zaplatite to", tak uz je ticho uplne. Neco jako uvodni setkani v Kulovem blesku. Ale bez Smoljaka...
registrovaný uživatel M 
21.11.2006 (14:42)  
No, myslel jsem, ze kdyz ses tak chytrej, tak s tim budes chtit neco udelat. Tak asi ne... kritika ti ale jde vyborne.

Jako jasne, jde s tim neco delat. Mohlo by tam jezdit i 5 velkych vagonu. Ja jen, ze vsichni byste nakupovali (tedy krome babilona:), ale nejsem si uplne jisty, jestli vsichni chcete i platit (rozhodne jste nenaznacili jak).

Pokud jde o neprovazanost CD a SZDC, tak to jsem nikde nerozporoval:-) Nicmene nevim, jestli to nejak souvisi. Pokud by tam Connex chtel jezdit nedotovane, tak na to se nekoho z teto dvojice musi ptat (mozna ano)?

babilonovo reseni se sice nabizi jako nejsnazsi, ale problemy s jeho aplikaci tu uz nekdo napsal. Chtelo se, aby tam ty Regionovy jezdily (protoze se tam vyrabi atd.). Jsou vyrobene. Takze co ted? Chapu, ze at uz by Regionovy vypadaly jakkoliv, tak budou trnem v oku, jak vse nove. Takze by mne zajimal nejaky objektivni nazor na to, jestli se lepe (myslim sedacky a tak) jezdi v 810 nebo 814 nebo jestli je to na tech ctvrt hodiny jedno. Tenhle rozdil potom "porovnat" s tou namackanosti (a opet s tim, jestli je to na 15 minut takovy problem nebo jestli je cilem proste preprava domu). Mozna proste CD chtely zmenu a X0 let stare Liazky na kolejich chtely trochu zmodernizovat. No a mozna to byla chyba a melo se dal jezdit v tech X0 let starych strojich
21.11.2006 (14:40)  
Uživatel M opět nezklamal, je mistr ve vysvětlování, proč něco nejde. Nejsou lidi, nejsou vozy, nejsou peníze... a a ikdyby to všechno náhodou bylo, tak to prostě nejde. Samozřejmě kapitalistická cizina, kde to často jde, se nesmí dávat za vzor.

Je zajímavé, že si ČD ty vozy nebo jednotky najdou, když je to třeba. Například trať 149 (Mariánské Lázně - Karlovy Vary), kam se náhle dostaly Regionovy. Souvislost s tím, že tam měl jezdit Viamont, je samozřejmě čistě náhodná...

21.11.2006 (14:21)  
to M
ad Connex - CD delaji vse proto, aby se tam Connex nedostal. Je naivni se domnivat, ze SZDC a CD nejsou nejakym zpusobem provazane. Vidim v tom loby CD. Spoje Connexu by mohly byt nedotovane. Trat sumperk - zabreh znam velmi dobre - jezdim tam co tyden.
ad vagony - v Šumperku na nadrazi stoji stale nekolik volnych 010 a to i v pracovni dny. (jedna se o vozy DKV OC dom.st. Sumperk. Problem je spise v Zabreze - tam nikdy nestoji "zalozni" vagon.
21.11.2006 (14:17)  
Co takhle se aspoň vrátit k původnímu stavu, když ten nový je horší?
21.11.2006 (14:06)  
M: Co do mě ryješ? A kde jsi přišel na to, že budu pracovat u ČD? Řešení už tady zaznělo - nasadit kapacitnější soupravy(třeba 843), když jsou vlaky přeplněné. Nic lepšího mě nenapadá a nevím, jaké řešení by pro tebe bylo dostatečně košer. A argumentovat tady třeba s tím, že se stojí v metru, je dost zcestné. Tam už s tím nic neuděláš, kapacitu zvětšovat nejde a takt je taky nejkratší možný. A v městské dopravě je stání zcela běžné a počítá se s ním, kdežto na železnici by k tomu moc docházet nemělo.
registrovaný uživatel M 
21.11.2006 (13:59)  
xyz - To rozsireni soupravy a tak - to by se delo cim? Necim, co jinak bude nevyuzito? Takze tam budou jezdit zpravidla 2 vagonky a 2 dalsi budou nekde cihat, ze co kdyby? Kdo je pripoji? Bude to ekonomicke nebo tato otazka neni dulezita? Ono kdyz se zeptate ucitele ekonomie, jestli vnima deficity statniho rozpoctu jako problem, tak mozna rekne, ze ano. Kdyz se nabidne reseni spocivajii v seskrtani vydaju na platy statnich zamestnancu trebas o 20%, tak to asi resit chtit nebude. Takze? Ty vagony by tam musely neustale stat (v podstate by musely stat i v Sumperku, protoze co kdyz nahodou prijde hodne lidi na nadrazi). Na obou nadrazich by musel byt neustale nekdo, kdo ty vagony pripoji (pokud to v USA delaji firove, tak v pohode). O tomto reseni je tedy rec?

majitel In - to je ale problem kraje, nikoliv CD
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko