..: Regionovy začnou jezdit na Vysočině :..
814002, MilošJihlava - Ve čtvrtek 23.11.2006 nasadí České dráhy do pravidelného provozu v kraji Vysočina dvě jednotky Regionova. Ty už dokončila společnost Pars Nova v Šumperku a nyní jedna z jednotek vykonává zkušební jízdy s cestujícími na trati 227 Kostelec u Jihlavy - Telč - Slavonice. Druhou jednotku převezme depo v Havlíčkově Brodě v tomto týdnu. Vysočina se stane 6. krajem v pořadí, kde začnou tyto částečně nízkopodlažní motorové jednotky jezdit.

Memorandum o spolupráci v železniční dopravě podepsáno

Generální ředitel ČD Josef Bazala, hejtman kraje Vysočina Miloš Vystrčil, náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek a generální ředitel SŽDC Jan Komárek podepsali dnes memorandum o spolupráci v železniční dopravě v kraji Vysočina. Společným cílem zúčastněných subjektů je zajistit využití kapacit železnice v regionu a dosažení jejich účelného rozvoje. Proto se zúčastněné strany dohodly na aktivní spolupráci a koordinaci společného postupu při zajištění dopravní obslužnosti, využití a rozvoji železniční infrastruktury v rámci územního obvodu kraje Vysočina.

810102, Jakub Císař V dopravní infrastruktuře se bude zejména jednat o zajištění interoperability evropského železničního systému především na trati Brno - Havlíčkův Brod - Kolín, plánovaná elektrizace trati Brno - Okříšky - Jihlava, zprovoznění přeshraničního spojení mezi Slavonicemi a Waldkirchenem, příprava revitalizace trati Kostelec u Jihlavy - Slavonice včetně posouzení přímého napojení trati na Jihlavu vybudováním bezúvraťového spojení (trianglu) v železniční stanici Kostelec u Jihlavy nebo podpora revitalizace uzlu Jihlava spočívající v přesunu části osobní dopravy ze železniční stanice Jihlava do železniční stanice Jihlava město, včetně posouzení přímého napojení tratí vybudováním bezúvraťového spojení tratí Brno – Okříšky – Jihlava a Jihlava – Veselí nad Lužnicí.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 30.10.2006 (21:52)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


registrovaný užívateľ Avantime  mail  
01.11.2006 (13:45)  
Taky by mě zajímalo, co to "zajištění interoperability evropského železničního systému především na trati Brno - Havlíčkův Brod - Kolín" obnáší.
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
31.10.2006 (18:07)  
Před časem tady někdo psal, že úkolem tiskového mluvčího je předávat médiím srozumitelné zprávy tak, aby byly čtenáři/posluchači/diváky pochopeny. Ovšem věta "V dopravní infrastruktuře se bude zejména jednat o zajištění interoperability evropského železničního systému..." je spíš jak z VŠ skript.
31.10.2006 (17:15)  
Ad Zdenda: Já si taky myslím, že zrovna bezúvraťové úpravy tratí jsou to poslední, co by se mělo dělat. Pokud by někdo chtěl provozovat vlaky Telč-Jihlava (což by nebylo špatné), stačí mu na to vratné soupravy (sólo 810, Regionova nebo např. Regiosprinter). Podobně Jihlava, tam by to mělo smysl jedině v momentě, kdy bude elektrifikovaná u celá 240 a všechny ostatní vlaky budou začínat nebo končit až na měste. Jinak to úsporu nepřinese.
registrovaný užívateľ zdenda 
31.10.2006 (13:16)  
memoranda jsou pěkná věc, jen jsem zvědav, kdy něco takového bude...vzhledem k tomu, že se vráží peníze spíš do koridorů a mnohých jiných tratí, elektrizace do Brna by byla super, konečně by se nejezdilo 2 hodiny, ale úvrať v Jihlavě...nejdřív za deset let si dovoluju odhadovat a Kostelec už vůbec...
31.10.2006 (9:41)  
Ad Qaws: Úvrať je situace, kdy vlak odjíždí ze stanice stejným směrem jako přijel, byť po jiné trati. Cestující, kteří jeli popředu tak teď jedou pozadu, kromě toho je nutné zajistit hnací resp. řídící vozidlo na druhém konci vlaku. V Jihlavě úvratí (nebo úvratují?) rychlíky ČB-Brno a při té přílěžitosti se přepřahá z elektrické loko na motorovou.
registrovaný užívateľ ČD4ever  mail  
31.10.2006 (8:04)  
Qaws: Asi to bude spojení, při kterém se vlak nebude muset otáčet (lokomotiva objede soupravu a připojí se na konec vlaku), ale bude moct pokračovat bey přepřahu (prostě jen zastaví ve stanici a pak pojede dál)
registrovaný užívateľ Qaws 
31.10.2006 (7:10)  
Co to znamená to bezúvraťové spojení?

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko