..: Evropu a Afriku spojí železniční tunel do 20 let :..

Tunel Gibraltar - Sen z 19. století se stane skutečností. Jako první přišel s myšlenkou propojení 2 kontinentů podmořským tunelem Francouz Laurent de Valledeuil v roce 1869. V polovině minulého století se začali stavební inženýři přiklánět k variantě mostu, který by byl mnohem dražší a bránil by lodní dopravě. Cílem projektu je spojit vlakem Evropu s Marokem a dalšími africkými zeměmi. Počítá se s budováním železnice ze Sevilly; vlak mezi Madridem a Tangierem v Maroku by cestu zvládl za čtyři hodiny.

Cena za tunel: 5 miliard euro?

Tunel pod Gibraltarským průlivem přijde na 5 mld.€. Pro porovnání - tunel pod kanálem La Manche stál 15 mld.€. Nově budovaný tunel by byl o 10 km kratší než ten mezi Francií a Anglií, ale ceně, za kterou by měl být postaven tunel mezi Španělskem a Marokem, nevěří téměř nikdo. Stavět by se mělo začít již příští rok.

Ilustrační foto Vlaky by měly v prvních letech existence tunelu přepravit až 8 milionů tun zboží a 9 milionů cestujících ročně, po deseti letech dokonce ještě o 2 miliony více. Otázkou však zůstává, zda-li bude mít tolik lidí zájem z Evropy do Afriky nebo v opačném směru cestovat. Plavba lodí po moři je o hodinu delší a v letních měsících se může na nalodění čekat až několik dní.

40 km dlouhý, do 20 let postavený, v hloubce 400 metrů

Taková je charakteristika dvoukomorového tunelu, kterým budou procházet dvě koleje a uprostřed vznikne servisní tunel. Tunel nepovede pod mořem tou nejkratší cestou, protože v některých úsecích by musel vést v hloubce až 900 metrů.

zdroj: Aktuálně.cz


CSPSV | 25.10.2006 (19:32)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Svět Španělsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
27.10.2006 (8:35)  
M: Máš pravdu. Tunel mezi Andalusií a Marokem je blbost. Naproti tomu Eurotunel je super, ale měl být financován jinak - viz. můj předchozí příspěvek. Například společnost Eurostar provozující VRT dopravu pod La Manche je docela zisková i přes vysokou cenu jízdenek. Navíc po dokončení VRT zaústění do Londýna se její atraktivita ještě více zvedne.
registrovaný užívateľ M 
27.10.2006 (0:18)  
Takze... Tunel postavi EU, aby Africani mohli do Evropy suchou nohou...
Nerikam, ze verejne projekty musi byt ziskove, ale urcite by nemely odsavat penize na takovou blbost. Eurotunnel ma 74x vyhodnejsi polohu (mezi dvemi/tremi supercentry) a stejnak to neni ono. Takze opravdu nevim, proc spojovat savanu s pousti...
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
26.10.2006 (22:57)  
Problémem Eurotunelu je, že byl stavěn ze soukromých zdrojů. To je zásadní chyba. Žádná dopravní stavba takovéhoto charakteru nemůže být financována jen ze soukromých zdrojů.

V takovýchto případech je třeba uváženě volit státní pobídky. Tunel postaví stát/EU, a poté bude dán do PRONÁJMU nějaké SOUKROMÉ společnosti za ROZUMNOU cenu. Společnost bude zajišťovat provoz a údržbu (vše je o smlouvě) zajisté mnohem lépe než stát. Ale stát z toho bude mít kromě nějakých vybraných prostředků za nájem užitek především v oblasti zlepšení dopravního spojení, které bude generovat zisky v jiných oblastech ekonomiky, tudíž vybrere více na daních a začas umoří investici do takového díla. Toto si prostě soukromý investor zatížený komerčními úvěry nemůže dovolit a pokud ano, tak za cenu neúměrných cen, které mu nikdo nezaplatí, a proto brzy zkrachuje. To je bohužel případ celého Eurotunelu.
registrovaný užívateľ M 
26.10.2006 (21:54)  
Cestujici by se nasli nepochybne i pro tunel Dublin-Manchester... Problem je ve smysluplnosti...

Nejblizsi bod Tuniska by k vjezdu do tunelu byl vzdalen minimalne 250km. Pote by cestujici projel tunelem a dalsich 300 km by mu trvalo, nez by opustil Andalusii...

Opravdu zasnu - kdyz jde o vlaky, tak jakykoliv megalomansky projekt neni zbytecny, hlavne ze budou jezdit vlacky. Na tunel by mohl navazat treba most pres Saharu...
26.10.2006 (20:50)  
Tak to tady můžem založit novou tipovací soutěž a to zda bude dříve postaven tunel do Maroka nebo do Berouna?Nicméně si myslím,že cestující by se našli.Musíme myslet do budoucna a sever Afriky není tak zaostalý a postupem času se více rozvine a zbohatne.Např.na Tunisku je vidět,že jde nahoru,ikdyž to má lodní spojení s Itálií a taky liberálnější náboženství(myšleno podmínkou není cestovat do Mekky,chodit zahalen atd.).Zajímavé je,že tomu švýcarskému inženýrovi je 80 let!Tý částce nevěřím.
Mě by se taky líbilo mít žel.světovou republiku,jen je otázka zda to není chápáno z toho fanouškového hlediska a zda se tu neunášíme emocemi.Závěr celkem tomu fandím,ale mám opodstatněnej strach,aby to nebyl Eurotunel 2.
registrovaný užívateľ ČD4ever  mail  
26.10.2006 (20:17)  
pacholicek: Samozřejmě železniční spojení je VŽDY opodstatněné a proto musíme SPOLEČNĚ budovat silnou železniční republiku....
registrovaný užívateľ M 
26.10.2006 (18:48)  
pacholicek - nevim z hlavy jak dlouho "stoji" Eurotunnel, ale UK je do Evropy intergrovana dost, ne? A ztratove je to taky dost...
Mimo to, nedulezita poznamka - ten tunel by spojil Maroko s jihem Spanelska. Rozhodne bych nerekl, ze by spojil Afriku s Evropou...
26.10.2006 (17:21)  
Otázka je jaká bude situace řekněme tak za 20 let. Podle mě je nereálne donekonečna se separovat vůči Africe.
Za dvacet let bude v Evropě už tolik imigrantů z Afriky, že železniční spojení bude mít opodstatnění.
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
26.10.2006 (17:00)  
Mě se to zdá jako pěkná kravina. EU se snaží všemožně zabránit vnikání cizinců zvláště z afrických zemí do Evropy a my jim tu vystavíme takovouhle železniční dálnici...
26.10.2006 (16:11)  
5 mld Euro je reálných, pokud nebude mechanizace, a tunel budou kopat zadarmo afričtí dělníci co budou chtít do EU.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko