Zábřeh na Moravě - České dráhy slibují, že ve většině měst, která mají více než 20 tisíc obyvatel, budou do deseti let modernizovaná nádraží v rámci projektu Živá nádraží. Dráhy používají na modernizaci nádraží několik druhů financování - z vlastních zdrojů (Děčín, Choceň, Hradec Králové, Znojmo, Český Těšín), financování za přispění měst a municipalit (Tábor, Prostějov, Zábřeh na Moravě, Ostrava-Svinov) nebo financování ve spolupráci se soukromým kapitálem (PPP) - do tohoto programu je zařazeno asi 60 stanic na české železnici. Pro poslední typ financování byli již vybráni a potvrzeni statutárními orgány partneři pro nádraží například v Havlíčkově Brodě, Kolíně, Praze hl. n. či Františkových Lázních.
Modernizovaný železniční uzel Zábřeh na Moravě byl uveden do provozu
Vlakové nádraží v Zábřehu na Moravě prošlo komplexní rekonstrukcí, která zahrnovala opravu výpravní budovy, kolejiště, přednádraží a navazuje na koridorové úseky tratě Olomouc - Česká Třebová. Uzlová železniční stanice Zábřeh na Moravě je významná především pro železniční spojení centrální části Olomouckého kraje se severními regiony Šumperska, Jesenicka a jejich společnou rekreační oblast Jeseníků a Rychlebských Hor. V Olomouckém kraji se do roku 2007 budou rekonstruovat nádraží v Šumperku a Jeseníku. Zároveň se počítá s elektrizací tratě 291 ze Zábřehu na Moravě do Šumperku. Koncem února byla dokončena přípravná dokumentace stavby a nyní se zpracovávají připomínky. Předpokládané zahájení realizace spadá na počátek roku 2008.
zdroj: Tisková zpráva ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Nema prosim nekdo fotku toho hotoveho zabrezskeho dopravniho terminalu?
to livingproof: Kralupy se modernizovaly někdy v 80. letech, takže hned tak na řadu nepřijdou ...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











