..: Novinky v železniční dopravě v roce 2007 v Královéhradeckém kraji :..
Hradec Králové - V jízdním řádu, který začne platit v prosinci tohoto roku, dojde na některých tratích v Královéhradeckém kraji k významným změnám. Vlaky z Hradce Králové do Prahy pojedou po celý den každou hodinu. Spojení mezi Hradcem Králové a Trutnovem se zrychlí na hodinu a šestnáct minut. Dojde k zavedení taktové dopravy na tratích Chlumec nad Cidlinou – Trutnov a Jaroměř – Liberec. Naopak, na málo využité trati Kopidlno – Dolní Bousov je navrženo zajištění dopravní obslužnosti autobusy, které by mohly zastavovat nejen na vzdálených nádražích, ale také přímo v centrech obcí.

Z Hradce Králové do Prahy každou hodinu

Mezi Hradcem Králové a Prahou bude zaveden celodenní hodinový takt: „Nový jízdní řád zajistí pravidelnou dopravu po celý den, rychlíky mezi Hradcem Králové a Prahou pojedou po celý den každou hodinu. Doba jízdy bude hodina a třicet osm minut, což je u většiny vlaků o deset minut rychleji než dnes.“ informuje Ing. Vladimír Záleský, jednatel OREDO. „Záměrem Ministerstva dopravy je zatraktivnit nabídku železničního spojení s hlavním městem. Cestující získá jistotu, že kdykoliv přijde na nádraží, nejpozději do hodiny pojede vlak do Prahy.“ míní Záleský a dodává: „OREDO spolupracovalo s Českými drahami na návrhu přípojných spojů, každou hodinu bude zajištěno například spojení z Nového Bydžova do Prahy s okamžitým přestupem v Chlumci nad Cidlinou. Doba jízdy z Nového Bydžova do Prahy bude hodina a třicet minut.“

Zrychlení dopravy z Hradce Králové do Trutnova, Náchoda a Rychnova nad Kněžnou

Od prosince dojde také ke zkrácení jízdní doby rychlíků mezi Hradcem Králové a velkými městy v kraji. Změnu vysvětluje Ing. Tomáš Jurček, technolog společnosti OREDO: „Nyní probíhá přepřah lokomotiv v Jaroměři, z toho důvodu tam má vlak pobyt deset minut. V novém jízdním řádu budou rychlíky přepřahat lokomotivu přímo v Hradci Králové, tedy v Jaroměři bude možné zkrátit pobyt vlaku.“ Doba jízdy mezi Hradcem Králové a Trutnovem se tedy zkrátí: „Cesta vlakem bude kratší právě o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova vlak ujede za hodinu a čtvrt. Zrychlí se i vlakové spojení do Náchoda, kam bude možné dojet z Hradce Králové za padesát minut.“ slibuje Jurček a dodává: „Podobná změna nastane také při cestě do Podorlicka, přepřah lokomotiv rychlíků se přesune z Týniště nad Orlicí také do Hradce Králové. Cesta z Hradce Králové do Rychnova nad Kněžnou bude vlakem trvat padesát minut, do Kostelce nad Orlicí dokonce méně než čtyřicet minut.“

Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem vlakem jen o víkendu

Náhrada vlaků autobusy je navržena na trati Kopidlno – Dolní Bousov. Zde je důvodem ke změně vzdálenost nádraží od center obcí a nízký počet přepravených cestujících. „Železniční trať je nevhodně trasována, stanice leží daleko od obcí, například nádraží v Libáni je téměř 2 kilometry od centra obce. Autobusy by mohly zajíždět přímo na náměstí.“

Rozšíření systému taktové dopravy na další tratě

Od prosince bude taktová doprava nově zavedena na tratích Chlumec nad Cidlinou – Trutnov a Jaroměř – Liberec. Zlepší se návaznosti v železničním uzlu Stará Paka, novinkou budou přímé vlaky Vrchlabí – Trutnov, přímo pojedou také vlaky z Jaroměře do Jilemnice nebo z Nové Paky do Liberce.

Krajská společnost OREDO zveřejnila na internetových stránkách www.oredo.cz druhý návrh železničního jízdního řádu 2006/2007.

Zdroj: tisková zpráva OREDO


CSPSV | 14.8.2006 (17:03)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký


17.08.2006 (16:00)  
Nejen to. Moje milovaná lahůdka je Mostek. V okolí též Roztoky, Nová Paka a Bělohrad. Obávám se, že je jen otázkou času, kdy se tady něco při té hustotě spojů semele (a zvlášť s tím jedním totálně hluchým výpravčím v NP :-).
17.08.2006 (9:40)  
Nejen Železný Brod, také Dvůr Králové, Bílá Třemešná, nevím jistě Košťálov, Semily. Prostě úsek Jaroměř - Turnov je na jedno brdo.
16.08.2006 (22:14)  
V dalsich stanicich je to myslim podobne, treba Zelezny Brod...
16.08.2006 (18:21)  
S důvěrou se obraťte na majitele infrastruktury – SŽDC, resp. vyčkejte, až vláda čerstvě designovaného předsedy vlády získá důvěru a pak se obraťte ne nového ministra dopravy co s tím bude dělat … Pokud nemají peníze na náhradu zabezpečovacího zařízení na úrovni c.k. monarchoe – ručně zamykané výhybky, tak by se toto kolejiště dalo prohlásit za skanzen Evropy a turistickou aktrakci a vybíralo se vstupné, aby se získaly peníze na modernizaci ZZ …
15.08.2006 (11:42)  
Nediv se - ZABZAŘ ve Staré Pace je dolova dinosaurus, neumožňuje současné vjezdy, struktura kolejiště tomu taky moc nepomáhá. Tohle je jediná možnost taktového provozu.
registrovaný uživatel Worel 
15.08.2006 (10:58)  
ad Stará Paka:
Fakt super. Od Martinic směrem na Jaroměř prostoj 17 minut, od Nové Paky na Liberec 19 minut, přípoj od Martinic na Novou Paku 20 minut, zpět dokonce 25 minut.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko