Praha - V úterý 20. června 2006 dojde k oficiálnímu ukončení provozu na stávajícím drážním tělese vedoucím kolem kopce Hejnice v traťovém úseku Lupěné – Hoštějn (koridorová trať Zábřeh na Moravě – Česká Třebová). Provoz vlaků Českých drah bude převeden na nově vybudované drážní těleso vedoucí skrz dva nové tunely u Hněvkova. Hned následující den, ve středu 21. června, pak započne odstraňování kolejí na původním drážním tělese. Úterý, 20. červen, tak bude jediným celým dnem souběžného provozu na starém a novém drážním tělese.Zahájení provozu na novém drážním tělese je součástí modernizačních prací na koridorové spojovací trati Česká Třebová – Zábřeh – Olomouc – Přerov. Provoz po novém tělese bude zatím probíhat ve speciálním režimu sníženou rychlostí po jedné traťové koleji; oficiální otevření trati je naplánováno ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Zprovozněním nové trati se výrazně zkrátí jízdní doba – nové drážní těleso je o téměř 2 kilometry kratší než původní trať a současně po plném uvedení do provozu umožní průjezd mnohem vyšší rychlostí – například u vlaků SC Pendolino až dvojnásobně vyšší. České dráhy tak budou moci od nového jízdního řádu výrazně zkrátit jízdní doby spojů SC Pendolino mezi Prahou – Olomoucí a Ostravou s tím, že trasu Praha – Olomouc by měly spoje SC Pendolino výhledově urazit přibližně za dobu kolem dvou hodin; cestovní doba na trase Praha – Ostrava se pak zkrátí až ke třem hodinám.
Generální ředitelství Českých drah a Správa dopravní cesty Olomouc, při této příležitosti připravily pro novináře, železniční fanoušky a další zájemce SPECIÁLNÍ FOTOGRAFICKOU AKCI, kdy v době od 12.45 bude v prostoru rozbočení původního a nového drážního tělesa u zastávky Lupěné možnost nafotografovat speciální jízdu parní lokomotivy 464.202 „Rosnička“. Ta zvláštní jízdou z Hoštejna oficiálně ukončí provoz na původním drážním tělese. Součástí bude také průjezd jednotky Regionova – číslo 814-004 (Regionova pro Karlovarský kraj); spoje EuroCity EC 107 („Praha“ Praha – Varšava) a spoje SC Pendolino SC 506 / OK4007 (Ostrava – Praha).
zdroj: ČD

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Tam to bude tak v desítkách metrů, v podstatě se tam jednalo jen o napřímení oblouku; podle aktuálních traťových tabulek je to 1 867 metrů, bohužel ke starším nateriálům nemám přístup (Dodatek k SJŘ 501).
U vlaků jedoucích po "Dluhonické spojce" uvádí ČD tarifní vzdálenost "přes Přerov", přičemž skutečná vzdálenost "po spojce je 8,798 km, přes Přerov 11,242 km, čili zaokrouhleno o 2 km kratší trasa.
V konečném důsledku není problém ve "zkracování trati", resp. tarifní vzdálenost.
Kdyby pracovníci ČD vrcholově odpovědní za "cenovou atraktivitu" vlaků provozovaných ČD, tak by dávno upustili od nesmyslných tarifních pásem dlouhých 50 km. Takováto pásma měla smysl v době, kde se odbavení cestujících provádělo lepenkovými, předem vytištěnými jízdenkami, resp. počet relací různých tiskacích strojů bylo nutno nějak omezit. V době, kdy se jízdenky vydávají výpočetní technikou a na jízdence se uvádí kilometrická vzdálenost, není problém, aby byl tarif odstupňován po jedné koruně.
Takže konkrétně tarifní pásmo 351-400 km by vypadalo následovně (předpokládám, že se tabulka nerozhodí)
km-Kč
351-230
352-231
353-231
354-232
355-232
356-233
357-234
358-234
359-235
360-235
361-236
362-237
363-237
364-238
365-238
366-239
367-240
368-240
369-241
370-241
371-242
372-243
373-243
374-244
375-244
376-245
377-246
378-246
379-247
380-247
381-248
382-249
383-249
384-250
385-250
386-251
387-252
388-252
389-253
390-253
391-254
392-255
393-255
394-256
395-256
396-257
397-258
398-258
399-259
400-260
Čili cestující jedoucí z Prahy do Ostravy–Svinova by platil místo stávajících 260 Kč pouze 231 Kč.
Pamatuji se na hádky na trase Řím - Florencie, kde došlo ke zkrácení o pár desítek kilometrů a FS si účtovaly pořád původní kilometry. Nevím jak to skončilo.
Dráhy slíbily slevu
8.6.2006 Olomoucký deník str. 10 Česká republika
(ref ) České dráhy
Pardubice - Východočeši a všichni, kdo cestují mezi Pardubicemi a Olomoucí, jsou stále víc nespokojeni s Českými drahami. Nelíbí se jim, že železničáři nezlevnili jízdné, ačkoli trať je nyní kratší. Tři nové tunely totiž zkrátily vzdálenost mezi Pardubicemi a Olomoucí o několik kilometrů. Další dva tunely u Hněvkova ji ještě zkrátí o dva až čtyři kilometry.
„Kilometrů ubylo, ale jízdné je pořád stejné, jako když vlaky jezdily po staré trati,“ hněvá se Martin Kulhánek, který často jezdí mezi Pardubicemi a Zábřehem na Moravě. „Kdyby už vzali v potaz, že trať je teď kratší, ušetřil bych okolo dvaceti korun na jedné jízdence,“ dodává Kulhánek.
Podle tiskového odboru Českých drah provádí měření trati Správa a údržba dopravní cesty. „Nová délka trati bude zohledněna v novém jízdním řádu,“ slíbil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
****************
Je nutné si uvědomit, že v jízdním řádu je uvedena tarifní vzdálenost, nikoli vzdálenost skutečná.
Ve Švýcarsku je např. vzdálenost mezi stanicemi GENEVE a GENEVE AEROPORT 6 km, tarifní vzdálenost je 16 km.
V ŽST. Zlín střed je před dopravní kanceláři traťový km 10.1 (kilometrování ze ŽST. Otrokovice) ale tarifní vzdálenost je 11 km.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











