..: Itálie: most mezi Kalábrií a Sicílií se stavět nebude :..

Vyjádření Michaela Cramera, ze strany Zelených v Evropském parlamentu, k zastavení výstavby mostu z Kalábrie na Sicílii:
Nová italská vláda prokázala moudrý úsudek a zabránila šílenému projektu, kterým si chtěl Prodiho předchůdce vystavět pomník z peněz Evropské unie. Již v listopadu 2005 se Zelení zasadili o to, aby byly příspěvky na tuto stavbu z fondů EU značně omezeny. Zamítnutí stavby mostu, která by přišla na 6 miliard €, je prvním krokem zpět k rozumné evropské dopravní politice. Tak jako v minulosti ovlivňuje národní egosimus rozdělování prostředků na stavbu 30 projektů TEN-T (Transevropské stítě). Ty mají, dle Evropské komise, zajistit revitalizaci velkých evropských magistrál. Zelení jsou naopak toho názoru, že by se prostředky měly prioritně věnovat na výstavbu kvalitních železničních spojení mezi starými a novými zeměmi EU. Případ v Messině by měl zapůsobit jako odstrašující případ pro výstavbu předraženého mostu mezi Německem a Dánskem (Fehmarnbelt-Brücke), dále pro 250 km dlouhý tunel, který by měl spojovat Mnichov s Veronou či alpský tunel, který by měl spojovat Lyon s Turínem. Tyto megaprojekty omezují smysluplné investice do modernizací, jako jsou třeba tratě Berlín - Varšava - Riga - Talinn či Paříž - Štrasburk - Vídeň - Bratislava.

Vyjádření bylo redakčně kráceno; stanovisko nemusí vyjadřovat názor redakce.


CSPSV | 19.5.2006 (14:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Itálie


registrovaný uživatel Luxian  mail  
21.05.2006 (16:40)  
Ta hláška: "stanovisko nemusí vyjadřovat názor redakce," mě opravdu rozveselila. To snad všechna ostatní vyjádření v příspěvcích redakčnímu smýšlení odpovídají? A kdo, neco co je to ta "redakce"? Je tohle web, který vyjadřuje názory nějaké redakce, nebo volný prostor pro jakýkoliv příspěvek týkající se železnice a konstatující čistá fakta (tzn. i výroky politiků uvolněná do médií)? Tedy - není ta poznámka o názoru redakce trochu nesmyslná?
20.05.2006 (8:42)  
EU neví co chce - podpora chudých regionů x velké stavby umožňují nastartování ekononiky v chudých regionech. K těm patří i most přes Messinskou úžinu. Tento most byl navržen jak pro železnici tak pro silniční dopravu. Podle mě by výrazně pomohl sicilské ekonomice a snížily by se ztráty vzniklé z pomalé lodní přepravy. Připadá mě to, že zapracovali loďaři, aby nepřišli o místa.
19.05.2006 (22:10)  
A co takhle vlaky nenakládat - nechat jen lidi přestoupit na loď a pak zase do vlaku? V nákladní dopravě využívat prostředky kombinované dopravy? Pravda, nebude to možná tak plynulé, ale tak už to bývá, když je v cestě moře. Vzpomeňme současného osudu Eurotunnelu... ODSun brněnského nádraží je jen obrazem našeho českého (ne)smyslu pro udržení koncepce. EU by nám přispěla jistě stejně i na variantu centrální (s vlakovým SJ diametrem), kdybychom se na ní jako stát byli dohodli.
Space: 1) Zřejmě souhrn tratí umožňujících spojení mezi zmíněnými městy. Cestování vlakem v méně rozvinutých zemích bývá leckdy otřesné. Na druhé straně je také třeba vytvořit podmínky k tomu, aby našinec pro tyto dálkové cesty volil vlak. Co bude platné, že se nebude muset přestupovat v mořském úseku do trajektu, když evropská železniční síť bude málo využívaná pro cesty, pro něž je zcela nejvhodnější - cesty dálkové.
19.05.2006 (20:01)  
Most na Sicilíí mi připadá smyslplnější než ODSun hlavního nádraží v Brně. Jízdní doba vlaků na Sicílii by se dost zkrátila, odhaduji tak 90 minut, odpadl by posun na trajekty, kam se vejdou maximálně 4 vozy za sebou, na loď se vejde zpravidla jen 12 vozů … problémy jsou samozřejmě i s nákladní dopravou.
19.05.2006 (17:20)  
No nevím, Berlusconiho nápad mi taky nepřijde moc smysluplný, mylslím že stávající spojení do Messiny je ok, nehledě na to že by to esteticky nemuselo moc zapadat.
19.05.2006 (17:20)  
No nevím, Berlusconiho nápad mi taky nepřijde moc smysluplný, mylslím že stávající spojení do Messiny je ok, nehledě na to že by to esteticky nemuselo moc zapadat.
registrovaný uživatel Space 
19.05.2006 (15:19)  
1/ Co to je trať Paříž-Štrasburk-Vídeň-Bratislava?
2/ Ten "megaprojekt" Lyon-Torino mě přijde jako nejrozumnější varianta dopravy Francie-Itálie...jak použitelností, tak i ekologicky (ekonomické výpočty přenechám jiným)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko