..: Realizace sériových modernizací 814-914 :..
Regionova 814+914 (foto Jiří Randa, Most, 24.11.2005)Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.
Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.

Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.

Zdroj : Pars nova. a.s.

JRtrain Poslat mail autorovi | 29.4.2006 (16:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Glagol  mail  
02.05.2006 (10:14)  
Možná se vám budu zdát divný, ale já přímo vyhledávám trasy kde se prohání 810.
Proč?
Ne opravdu nejsem masochista, ale zkuste si od svých maminek půjčit kočárek nejlépe se sourozencem a zkuste otestovat jednotlivé soupravy z koženkové éry.
810 jasná 1.
Ad 814-výborně, nechť vše řádně zaplevelí. Nelíbí se mi absence klimačky. Těch 150-200K navíc by snad za ten efekt stálo.
Ad 814 a jedna hnaná náprava-pokud vím tak 810 má též jednu hnanou nápravu (čili 810, 814 stejná koncepce) a je s úspěchem nasazována na brutální soupání. Co znám tak např.trať 135 (Moldava v K.Horách). Předpokládám že 814 bude vybavena protiskluzem. Tím netvrdím že je to ideální řešení, ale je to daň za přestavbu (cenu).
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
02.05.2006 (9:08)  
Diskuse je to dlouha, ale prinosna, nabot na konci vykrystalizovaly nazory, ktere bych mohl podepsat. Myslim, ze ted uz nam zbyva jen pockat rok dva, jak to dopadne.
02.05.2006 (1:31)  
to Hawkey: Ale nikdo tu nerika, ze 814 je lepsi, nciemne rikam, ze na nasich lokalkovych tratich ten rozdil neni az tak vyrazny. Lepsi svezeni na zapade delaji i kvalitnejsi trate. Jisteze na stejen trati by Desiro jelo pohodlneji nez 814+914, ale take nekolikrat draze.

Ano sluzby jsou lepsi, to nikdo nepopira. Nicmene myslis si, ze cesky cestujici je ochotny, nebo vubec na to ma, aby si zacaloval vyssi kvalitu cestovani. No jizdni doby jsou lepsi, ovsem nemyslim si, ze by Desiro na stejne trati (opravdu lokalni) dokazalo vyrazne snizit na dane trati dobu cestovani. A i lokalky jsou drazsi, co se tyce ceny TGV, ICE apod. Lide remcaji uz u Pendolina a i kdyby ten vlak jel danou trasu jen dve hodiny, tak by si to za tisicove castky (coz by zajiste jizdenka v orpavdovem rychlovalku stal) nemohal dovolit.

Tim narazim i na pripominku Frantiska. ano maji tam vyssi platy, ceny jsou ovsem v mnoha ohledech velmi podobne. Napriklad cesta vlakem je drazsi nez lecjake spotrebni zbozi, ktere tam nekdy stoji i mene nez u nas (obleceny, elektronika), neco jineho jsou najmy, sluzby atd.

Ale jisteze, ze pro ne to neni takova zatez jako pro nasince kdyz k nim jede na navstevu. To je ale naprosto irelevantni, my nemodernizujeme zeleznici v Nemecku, ale v CR. Tudiz CD musi pocitat s ceskym zakaznikem s ceskou kupni silou, nemuze si proto dovolit stejny standard jako tam. Proste 814+914 je v nasich podminkach za danych okolnosti dle meho velmi zdarila modernizace. Pokud ji CD nasadi na dlouhe trate, bude to chyba, A musime doufat, ze i casem nakoupi nove jednotky, 814+914 necha na tehc uplnych lokalkach a jinde da neco jieho. Jenze vse nejde naraz.

Ja bych se jen vsech, kteri hani 814+914 chtel zeptat jakou jinou alternativu by zvolili? Co by a za kolik nakoupili?
registrovaný uživatel jirka 
01.05.2006 (23:54)  
Souhlasim s tim, ze se 814 neda srovnavat svoji technickou vyspelosti s jednotkami desiro ani nahodou. Na druhou stranu je ale posun od 810 k 814 z pohledu kultury cestovani velmi vyrazny. Pokud budou 814 nasazeny tam co maji, tj. trate cca do 50km, tak ja jsem spokojen. Navic se velmi vazne uvazuje i o dosazeni klimatizace do motorove casti. Pokud zde nekdo chce propagovat disero za cca 80mil. na nejakou 30km lokalku, tak at spadne z nebes. Na to se vam kazdy kraj vykasle a radsi za to nakoupi celou flotilu autobusu!!! Jedna vec jsou zbozna prani zeleznicnich nadsencu, druha vec je ekonomicka realita. 814 je jak se rika hodne muziky za malo penez. Napr. nedavno jsem jel ve svycarsku 60km osobakem a platil jsem v prepoctu 300Kc (11 Eur). Takze si spocitejte kdyz CD nakoupi stejny vlak jako ti svycari-coz zde mnozi proklamuji, kolik musi svest cestujici CD a kolik ti svycari aby ten vlak zaplatili!!! Ono by bylo super, kdyby do kazde vsi jezdilo TGV a uplne nejlip kdyby ZADARMO.
01.05.2006 (21:25)  
Ano, na Západě jsou ceny vyšší. Ale ceny všeho. Je tam jiná cenová úroveň. Pokud bychom tady vydělávali 4x tolik, nevidím problém zaplatit 4x tolik za vlak. Nevím, zda lze obecně vysledovat rozdíly v našich a tamějších lokálkách, pokud jde o jejich parametry. Rušení tam jistě probíhalo, a u nás se o něm také hovoří - záleží jen na nás, zda budeme opakovat po sousedech chyby nebo rozumné věci. Nemyslím, že by na západě neměli vůbec lokálky takové, jaké máme u nás. Na všech jistě nejezdí Desira, ale kde jsem byl, byla aspoň bezstyková kolej -> nesrovnatelně lepší parametry jízdy vlaku. Nepotkal jsem zpomalení na přejezdu. Atd., atd. Regionova je myslím celkem dobré řešení, ale už teď by bylo třeba pomýšlet i na nové vozy, ne se opojit tímto zlepšením navěky.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.05.2006 (19:24)  
Deadeye: na zapade jsem uz byl a taky se povozil vlakem a to jak regionalnimi vozidly tak i vozidly vysokorychlostnimi. No pravdou je, ze vlaky jsou na zapade drazsi, ale kdyz se v tom vyznas a prizpusobis se, tak to tak hrozne neni, hlavne pokud zohlednis jizdni doby, poskytovane sluzby a pristup personalu.

Myslim, ze pokud se svezes Desirem a pak hnd presednes do 810, tak to sakra poznas. Pokud je 814 docasne reseni tak to chapu, ale neni to v zadnem pripade neco co bych videl jako trvaly stav.

registrovaný uživatel xAnri05  mail  
01.05.2006 (17:09)  
To Semik: Rumuni jich maji dokonce 120 (zdroj Siemens), ale jedna se o dvouvozove motorove jednotky, ktere CFR nevyuzivaji jako regionalni vlaky, jak je predstavuje vyrobce, ale jako vlaky IC na nekolika set kilometrova vozebni ramena. Otazkou tedy je, zda tohle chceme u nas... Ja myslim, ze na nase lokalky staci 814 (a doufam, ze CD si mysli totez :))
registrovaný uživatel Semík  mail  
01.05.2006 (16:03)  
pokračuji - Pokud ČD po úspěchu SC Pendolino při 30% obsazenosti považováno za super úspěch nechcou podobně předimenzovávat i naše lokálky. To potom by u nás mohla jezdit i pětivozová verze, aby každý cestující měl svůj vagón.
registrovaný uživatel Semík  mail  
01.05.2006 (16:00)  
Jen co se týká desir. "několik kusů mají Rumuni". Pokud vím tak několik znamená 100 kusů. Bulhaři jich mají přes 25 a objednávají další 3 dílné verze a elektrické. To jen pro doplnění. Mimochodem desiro má cca 125 míst k sedění. 810 má kolem 54. Proč dávat na lokálku kide ve vlaku jede 5 lidí soupravu pro 100 lidí. Pokud
01.05.2006 (15:55)  
to Hawkey: No dobre, tak kdyz jsou na zapad od nas tak super a mely by se CD inspirovat, tak beze vseho. Byl jste nekdy na tom Vasem Zapade a jel vlakem? Takze zdrazime jizdne tak 4x, zrusime polovinu lokalek (ano porad je jeste u nas sposuta lokalek, ktere na Zapade nemaji obdoby), pak zajiste bude sotatek penez na nakupy Desir, Regiosprinteru apod. Nehlede na to, ze ty Desira tam na uplnych lokalkach nejezdi a vsude take nejsou.

To je totiz porad ta ceska "hloupost", u ans kazdy cche za ceske ceny zapadni standard a to jeste ve evtsim meritku nez je v onech zemich. To je ale neaptrne neralne. RegioNova zajiste nedosahuje pohodli Desir, nicmene z hlediska kultury cestovani (design, cistota, wc, nizkopodlaznost, stahovani okynek) je to vyrazny posun oproti 810. A hlavne je realizovatelny. Uprimne bych Vam rpal, aby jezidily po stejne trati dva dopravci, jeden z Desirem, dejme tomu trasu z mista A do msita B za 100kc a druhy s RegioNovou stejnou trasu za 25kc a treti s obyc 810 za 15 az 20kc. Ktery by asi prezil? Myslite, ze narust kavlity je opravdu tak zasadni? Lide by si asi tech treba 5kc priplatily za tu lepsi RegioNovu, tezko vsak nekolikanasobek byt za Desiro s lepsim podvozkem (nehlede na to, ze lide ten podvozke skoro nevidi a pociti ten rozdil jen castecne).

Neprecenuji schopnosti RegioNovy a vim, ze to neni idealni stroj, nicmene za danou cenu je to povedeny kousek. Navic nekteri tu stale precenuji Desira apod. Neni tam vyrazne vice mista, sedacky jsou levne plastaky a na nekvalitni trati sebou triska take, byt mene.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko