..: Modernizovaný Čmelák 774.701 v SU :..
774.701 CHZ Sokolov, 24.03.2006 - foto Jaroslav NovotnýSokolov - Pokud jezdíte po trati č.140 mezi Novým Sedlem a Sokolovem, možná že jste již zahlédli nápadně červenou lokomotivu. Jedná se dieselelektrickou lokomotivu ř.774.701, patřící Sokolovské uhelné.
Nová lokomotiva byla vyrobena v JLS Jihlava (holding ČMKS) modernizací původního stroje SU, Čmeláka ř.770.512, který byl dodán do Jihlavy počátkem roku 2005. Počátkem tohoto roku se již objevila na zkušebním okruhu v Cerhenicích a nyní zkušebně jezdí po vlečkách SU.
Jedná se o prvního úplně modernizovaného Čmeláka v ČR. Podobně modernizované lokomotivy ř.770 jezdí na Slovensku v US Steel v Košicích (774.502, 503), které modernizovaly ŽOS Zvolen.
Vzhledově lokomotiva připomíná známé modernizované lokomotivy řad 724 / 744. Pro lepší viditelnost má snížené kapoty, na delší straně má navíc instalovanou kameru. Pod kapotou má instalovaný motor Caterpillar 3512B (1455kW), který pohání trakční alternátor. Ten napájí původní trakční mototory TE006 umístěných v šesti nápravách.

Foto : Jaroslav Novotný, Jan Wigh

774.701 Sokolovská uhelná - foto Jan Wigh 774.701 ovládací panel - foto Jan Wigh

JRtrain Poslat mail autorovi | 10.4.2006 (7:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Karlovarský


11.10.2012 (7:17)  
Náhodou na tomhle krámu jezdím a moje zkušenosti?
příliš mnoho elektroniky - počítač catr +diagnostika a regulace nes + nějaký měniče z Brna, takže se to furt hádá a vyhazuje nějakou chybu většinou měniče chlazení. Chlazení je poddimenzované stroj se přehřívá i při okolní teplotě 20 stupňů a při 30 se nedá provozovat , při ranní rose neutáhne ani 1 vagón, je furt ve skluzu. Zlatej starej čmelák! U nás v republice jsou 3 na Sokolovské uhelné a jinak to dělají do ruska jestli jim to dělaj ve stejný kvalitě tak se divim že je ještě rusové nezapálili.
Jo a ta televize je tam opravdu na velký lejno, obraz se klepe a silně zkresluje (rybí oko)
12.04.2006 (10:18)  
No nevím jestli by šlo zrovna o usnadnění.Obraz na malém monitoru může hodně zkreslovat.
A stejně nejlepší je najíždět podle toho co vidím z mašiny.
registrovaný uživatel PZ 
11.04.2006 (14:45)  
Kamera má sloužit k usnadnění posunu a najíždění na soupravu při posunu. No plazmovka to nebude. Tipuju tak 12-14" maximálně.
11.04.2006 (14:34)  
No a ta kamera je tam k čomu?
Na slovenské lok.ř.772 byly taky kamerky,ale pro posun absolutně nevhodné!
A na jak velkém obrazu je promítáno video strojvedoucímu?
11.04.2006 (7:44)  
No škoda, že nevyměnili i motory. To vám není divné. že předtím to mělo 900kW, teď to má 1455kW a stejné motory???To budou jako trvale přetěžované?Dneska už asynchronní motor takového výkonu stojí kolem 100kKč. Kdybych si měl vybrat, tak radši nové motory, než nový diesel.
registrovaný uživatel vrbam 
10.04.2006 (17:03)  
Jo to se mi libi vic nez puvodni design.
10.04.2006 (13:45)  
původní byl 900 kW jen se všichni byli do prsou, že uměj 1800 kW
10.04.2006 (12:11)  
1455 kW je nejvýkonější varianta tohoto motoru. Silnější je typ 3516 (1690 kW), ten je ale 16ti válcový (zde použitý má 12 válců) a tedy delší (vešel by se?), těžší a dražší. Jak byl silný původní motor?
10.04.2006 (10:17)  
původně se všude inzerovalo 1800 kw a najednou jen 1455kW? kolik těch mašin bude?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko