..: Nové spojení a Hlavní nádraží :..

novespojeniPraha - Stavba Nového spojení se dotkne pouze severního zhlaví, s jižním u vinohradských tunelů nemá co do činění. Severní zhlaví je technologicky rozděleno do 2 částí - západní (koleje 15-18, nást. 1-3) a výhodní (12-34, nást. 4-7). S rekonstrukcí mostu Seifertova byl na podzim 2004 instalován kabelovod pod východní částí zhlaví a v prosinci 2005 byla snesena hrabovská spojka a vytvořena krátká kusá kolej pro dopravní potřebu stanice.

20.3.2006 budou odstraněna 2 kolejová pole z vlečky do Křenovky kvůli zapažení stavební jámy opěry estakády Masarykovo nádraží. V roce 2007 a na počátku roku 2008 proběhnou přípravné práce na trakci, zabezpečovacím zařízení a u kusých kolejí 13 a 15. Od března do července 2008 bude vyloučena západní část zhlaví. Na konci této výluky bude zprovozněna estakáda s novými výhybkami na ní a v podstatě celé Nové spojení. Od srpna do listopadu 2008 bude vyloučena východní část zhlaví, na počátku výluky bude vytržena stará vítkovská trať, koleje se zapojí rovněž směrem na estakádu. Z nástupišť na pražském hlavním nádraží se stavba dotkne ve větší míře pouze čtvrtého, které svou délkou překáží novým kolejím, ostatní zůstanou v podstatě zachována.

Stavba Nového spojení se dotkla také památníku na Vítkově. Stav ražeb tunelů byl k 27.2.2006 následující: jižní tunel (kalota - 956 m, levé jádro - 864 m, pravé jádro 866 m), severní tunel (kalota - 646 m, levé jádro - 577 m, pravé jádro 562 m). Celková délka ražených částí tunelů je 1251 a 1151 m. Od konce měsíce února je lešením zabezpečena jezdecká socha Jana Žižky. Při průchodu ražeb bude její stav monitorován, protože není úplně ideální.

Zdroj: Nové spojení


CSPSV | 11.3.2006 (18:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


14.03.2006 (12:49)  
Doplnění neúplného článku: Socha Žižky stojí od roku 1950 a poslední větší údržba se dělala v osmdesátých letech. Na ocase i nohách jsou viditelné praskliny. Lešení bude památku chránit před případnými otřesy způsobenými ražením tunelů. Krizové partie, zejména ocas a palcát, budou zabaleny do pěnových lůžek, které budou skryty v dřevěných bednách naplněných polystyrenem a ukotveny na lešení. Do úrovně kopyt koně byly umístěny anemometry a seismická zařízení.
12.03.2006 (16:29)  
Kolej 18? Snad kolej 8 u třetího nástupiště ? Na HLN je pouze kolej 18b jako manipulační.
12.03.2006 (13:37)  
"Při průchodu ražeb bude její stav monitorován, protože není úplně ideální." Co to znamená - není ideální - blíže, technicky... ?

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko