..: Konec motorových vozů řad 852 a 853 :..
853.021Konec motorových vozů 852 (M296.2) a 853 (M296.1) - Provoz řad 852 a 853 ve službách ČSD/ČD ukončila 853.021 "Lenka" svoji poslední jízdou na vlaku Sp1780 z Hradce Králové do Trutnova. Stalo se tak 14.2.2006, poté byla v Trutnově odstrojena a poslána na rekonstrukci do PARSu, kam odjela vlastní silou.
Tyto vozy zajišťovaly provoz na našich kolejích od roku 1968, kdy byl dodán první vůz M296.2001, až po poslední vůz M296.1035 z ledna 1971. Vozy byly nasazeny na poměrně náročné výkony v rychlíkové a osobní dopravě s vysokými kilometrickými proběhy, řada M296.1 pak i na mezinárodní spoje "Vindobona".
V roce 1993, konkrétně 19.3., byl jako první na rekonstrukci na řadu 854 přistaven vůz 853.030 (nyní 854.030 EDITA), po něm následoval vůz 852.016 (nyní 854.216 EVITA) a následovaly další stroje.
Posledním vozem přistaveným na rekonstrukci se stala jmenovaná Lenka - 853.021 se svým "polomáčeným" nátěrem, který ji zdobil do posledního okamžiku. Za tento nátěr a péči patří díky zaměstnancům depa Praha Vršovice, kteří jí zachránili před dřívější modernizací. Motorovému vozu se totiž zadřel motor a bylo rozhodnuto, že bude odeslán do PARSu, ale díky obětavosti a nasazení pracovníků DKV Praha byl zadřený motor vyměněn za motor z jiného motorového vozu.
Další informace o těchto vozech naleznete na : http://www.854foto.net/

Pavel Šturm Poslat mail autorovi | 20.2.2006 (19:53)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
23.02.2006 (16:15)  
Miroslav Zikmund: To jste měl zrovna štěstí - 45% mot. vozů 854 na Královéhradecku je přetopená, v cca 35% je chladno a stav "tak akorát" je ve zbytku případů - cca 20%. Vím o čem mluvím, neboť s touto řadou jezdím téměř každý pracovní den od jejího zavedení na rychlících Pardubice - Liberec.
22.02.2006 (16:39)  
Nezapomeňte, že budou volby, po nichž bude následovat výměna nejen příslušného "stranického" ústavního činitele, ale také "stranických" zaměstnanců uvedeného úřadu … které tam ústavní činitel přivedl.
Já zase z hlediska možnosti uskladnění dolních končetin a otlaku sedací části těla upředňostňuji 854 i kdyby měla mít koženku; takové 3 - 4 hodiny v Desiru VGB z Hofu do Regensburgu či ÖBB z Vídně do Grazu byly pro mne utrpením … V některých Desirech není například stoleček po okny nebo je jen u někde, jiné zase nemají opěrku pro horní končetinu atd. atd. Desiro každého dopravce se uvnitř liší … A pokud jde o teplíčko, tak v zimě taky nic moc.
22.02.2006 (15:00)  
Karel Chýla: Aha ... a to nezůstane žádná jako muzejní kus?
22.02.2006 (12:07)  
Měl jsem možnost během dvou dnů vyzkoušet 3 srovnatelné soupravy - 854+Btn, Desiro, Stadler (GTW 2/6).
Dle pocitů z jízdy z rozmlácených tratí ČD/ŽSR z toho nejlépe vyšel Stadler těsně následovaný Desirem, 854 neposkytuje díky špatným jízdním vlastnostem příliš pohodlí a oproti ostatním vozidlům skáče jak jankovatá koza. A s tím chtějí ČD vyhrát výběrová řízení na provozování dálkové dopravy!

Z jiného soudku - nezdá se vám podivné otálení s vyhlášením vítěze na provozování dálkové osobní dopravy? Že by ČD opět (nečekaně) prohrály a ministerstvo neví jak se k tomu postavit?
22.02.2006 (8:55)  
A jak to bude se zbylými 852 / 853 co nejsou zahrnuté do rekonstrukce? Snad nepůjdou do šrotu, když ještě jezdí i 830
Registrierter Benutzer fTo 
20.02.2006 (21:16)  
Tak Evita je skutecne 216 ... v patek jsem s ni jel na sudym Radlovi, kdyz jsem se pak dival na netu, ze kdy je, bylo mi hned jasne, proc tak skakala... Skoro nemela daleko k Bhackum.
20.02.2006 (20:48)  
A plánuje se nějaká rekonstrukce taky 850? Nebo ty už dojezdí v současném stavu?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Jakuza  mail  
20.02.2006 (20:26)  
JPNK: prosím neplést Pilníkov a Pilínkov ! ! !
20.02.2006 (20:22)  
Škoda, že "díky" rekonstrukcím tyto vozy na některých tratích přestaly jezdit a byly nahrazeny "krabičkami". Např. trať 210.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
20.02.2006 (20:20)  
Karel Chýla: Aha, uz rozumim.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko