..: Connex plánuje rychlíkové spojení mezi Libercem a Pardubicemi :..
ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Liberecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Railway Kárl
11.06.2005 (14:10)  
Re: Web
Napsal jsem "od 0,15Kč/km" to je můj rekord, který jsem udělal předloni na týdenní síťové jízdence, kterou jsem si koupil za 590,- se slevou na ještě tehdy "JP ISIC". Normálně stojí 810,- Když jsem se teď podíval do svých zápisku, tak přesně: 0,166Kč/km. (Upřesněno 3540km za 590 Kč za 7 dní) Tak sorry, sekl jsem se o 1,6 hal.
Obvykle jezdím na síťovky za 0,20-0,40Kč/km.
2. To je pak chybné selhání lidského faktoru, pokud průvodčí neinformuje cestující o zpoždění. A má to vůbec v popisu práce? Pokud ano, kontroluje to někdo? Pokud ne, tak je to pak chyba ČD.
Mi třeba trapné hlášení v každé stanici ve vlacích IC/EC z reproduktoru, který se obvykle nedá zeslabit – připadá jako otravování cestujících.
Vůbec se to nedá srovnat s hlášením např. ve vlaku kategorie RE německých DB, kde jsou hlášeny pouze stručně stanice a strana na kterou se bude vystupovat ve směru jízdy.
A jsou vynechány trapné kecy v našich vlacích "vyšších kvalit" typu: "Děkujeme že jste nastoupili do vlaku ... ", pak vyjmenuje všechny stanice, kde vlak stojí, i když je ve vlaku na každém sedadle letáček s jízdním řádem ... a pak to vše ještě jednou anglicky. A na závěr třešnička na dortu: pozvánka do "Jídelňáku"
To všechno považuji za otravování cestujícího. A nebo jsme všichni takoví tupci, že si neumíme přečíst z letáčku, kde vlak stojí a v kolik tam přijede?
Obvykle pokud někdo někam cestuje vlakem nebo busem, tak už to má zjištěno dopředu.
3. Práce na koridorech jsou podle plánu, za to můžeme poděkovat skvělému tým na SŽDC, který má perfektně připravené projekty na které pak přispívá nemalou částkou EU.
V roce 2011 bude dokončeno nové spojení v Praze a měl by se začít stavět už 5. koridor Liberce za "pouhých" 26 mld. Kč
Konečně se toto město dočká rozumného železničního spojení se světem (LIB-PHA 75 min.)
Už teď probíhá uzemní plánování na vysočině ohledně VRT. A psal jsem, že "v roce 2015 ZAČNE VÝSTAVBA" celkem cca 700 km VRT na území ČR. Kdy to bude dostavěno, to nikdo neví. Hovoří se o horizontu kolem roku ?2050?
(Všechno je to o penězích - v současné době je odhad cca 0,5 mld. Kč/1km VRT – pořád je to levnější než dálnice 2+2)
3. Re: "K výpočtům"
- Ty si nekupuješ dálniční známku? Asi jezdíš jen po okrskách...
- Já si vlak nekupuji a ni ho nemyji, natrávím čas v depu údržbou vlaku. Tak nevím proč bych do cestování autem neměl započítávat jeho cenu. Ty sis možná auto nekupoval, třeba si ho dostal k narozeninám – to nevím.
- Přijdu pěšky nebo přijedu na nádraží MHD (záleží odkud a kam cestuji). Nasednu a jedu. A vlak mi nikdo neukrade a taky nenabourá ...
- Neplatím za něj povinné ručení...
- Neznám nikoho kdo by dodržoval přesně maximální rychlost (možná jen výjimky). Pokud jedeš rychleji, tak čas od času nějakou pokutu zaplatíš. A pokud jedeš přesně podle předpisů – tak to pak asi cesta nebude vždy rychlejší než vlakem, i když o tom by se dalo hovořit dlouze (Je to individuální odkud přesně a kam kdo cestuje - a pokud by si měl započítat 10km pěšky na vlak, pak je asi pro tebe cesta autem rychlejší) Předpokládám, že autobus tam projede 2x denně v pracovní dny a o víkendu nic (hlavně, že je dodržena základní dopravní obslužnost)
- Boty si ošoupeš tak jako tak, třeba mačkáním pedálů ;-)
- Jesy si přecitlivělý, tak si nos hadřík nebo utěrku a "slizkoženku" si předem utři než usedneš ;-)
- Peněženku Ti můžou ukrást kdekoli, třeba na benzinové pumpě ;-) A to i když tam jsou kamery :-( Nebo kdekoli ze zamčeného auta, pokud tam nemáš neprůstřelné sklo. Bohužel krade se všude: -(
Na závěr:
Takže k cestování autem: Dle zákona je cena cca 3,30Kč/km (nevím jestli se ta suma nezměnila) v případě "cesťáku" - to je cena, kterou musí uradit zaměstnavatel zaměstnanci, pokud cestuje svým soukromým vozidlem (cena za opotřebení vozidla) + pohonné hmoty.
Což je dohromady více než 5Kč/km (pokud nejezdíš na plyn - to asi 4,30).
Jenže takhle to počítat nikdo nechce, najednou by se zjistilo, jak je dráha levná :-))

S pozdravem Železniční Karel
Velký Ganéša
11.06.2005 (13:29)  
Teda, Webe, nechci se zastávat ani jedné strany, tenhle flame je dobrej na zasmání, ale aby ses tim autem mohl vozit, taky tu známku, olej, a všechno stejně zaplatit musíš a čím víc jezdíš, tím víc to rozpočítáš do kilometrů. Nebo ty skutečně kupuješ pouze benzín a vše ostatní kolem auta máš darem z nebe? Pokud autem jezdíš 300km denně, tak tě jedna cesta 500 km nevytrhne, ale pokud máš auto sem tam na ježdění, stejně jako sem tam jedeš vlakem, tak to celkově započítat musíš. To jakoby pekař prodával rohlík za deseeťák, dvaceťák, protože tak nějak ta mouka, voda a sůl nakoupená ve velkym může stát. Že má novou pekárnu, novou dodávku na rozvoz a tři lidi, to přece nemůžu počítat, protože ta mouka stojí 10 hal. hahaha
Web
11.06.2005 (12:19)  
Railway Karl: Už ti někdo řekl, že na stránkách typu zelpage se pohybují lidi se zájmem o železnici a není jim třeba vysvětlovat co to je KMB? To že JTB ví o železnici patrně stokrát víc než ty sis neráčil všimnout? Kam se ti ztratilo těch 0,15Kč/km??

VRT: HAHAHAHA :) V roce 2015 nebudou ještě dostavěné ani koridory...

Na silnici si neplatím za dopravu podle JŘ. Pokud pojedu autobusem a bude mít zpoždění, tak budu taky nadávat. Dobrý průvodčí musí umět zvládnout situaci při výluce bez toho, aby na sebe popudil cestující (stačí informovat, ne sedět někde ve služebním oddíle, že..)

K výpočtům: Proč bych měl počítat cenu auta, dálniční známku a podobné, pokud mi to auto stejně stojí před barákem (protože sem línej chodit v neděli večer z chaty 10km na vlak). Pak ty hodnoty působí spíš obráceně a nutí mě jezdit autem. Pokuty nevím proč bych měl dostávat? Mám ve vlaku taky počítat s ošoupáním bot, ušpiněním oblečení o slizkokoženku, nebo dokonce s krádeží peněženky vlakovým zlodějem?

Dneska se ty lidi fakt zbláznili, že píšou takhle ubohé příspěvky...
Railway Kárl (Železniční Karel
11.06.2005 (11:38)  
1. Nejsem ani ZTP ani pes vole!
2. Asi neumíš číst - napsal jsem:
"ČD prodělávají ročně cca jen 2-3mld. Kč. TUTO ZTRÁTU KRÝJI ČÁSTEČNĚ ZE ZISKU V NÁKLADNÍ DOPRAVĚ" (zapomněl jsem připsat k těm 2-3 mld. - v osobní dopravě) Což odpovídá té tvoji sumě. Tak si to nejdříve přečti a pak se k tomu vyjadřuj!!!

add 2a. Ani nákladní doprava není výdělečná... Kdybys četl pořádně, to co jsem napsal, tak by sis přečetl, moji větu, že: "ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA NENÍ NIKDE NA SVĚTĚ VYDĚLEČNÁ, ZÁLEŽÍ JEN JAKÉ ČÍSLA SE POUŽIJI PRO PREZENTACI!!!"

add 2b. Ty si asi nejel dlouho vlakem, že????????? (Jesy si vůbec někdy v poslední době jel) Asi si jede z těch čumilů nejmenované soukromé TV !!!
I když se stále pracuje na rekonstrukci železničních koridorů, tak vlaky vyšší kvality jsou schopny přijet do další stanice, která je vzdálená cca 50-80km až o 10minut dříve, a pak jen nesmyslně čekají až uběhne čas, aby se vydaly na odjezd dle jízdního řádu.
(Ale kdo by každoročně měl předělávat grafikon na základě měnících se úseků, které jsou v rekonstrukci, tak ten by se z toho pos***. Čeká se až se ukončí rekonstrukce celého 2. Tranzitního koridoru, pak nastane změna)
Jízdní řád má v sobě v současné době velké rezervy, ale protože se stále rekonstruují koridory, stále ještě i tak může dojít ke zpoždění. Po ukončení rekonstrukce se sníží cestovní časy až o 30% na všech hlavních tratích.
Tak např. Praha-Ostrava Dnes 4h30, po zavedení Pendolína a dokončení prací na koridorech 3h15 :-))
A po roce 2015, kdy začne vystavba VRT (VysokoRychlostních Tratí pro traťovou rychlost 300km/h) bude po dokončení VRT cesta PHA-OVA (přes Brno) cca 1h45 :-))))
Můžeš jít se svou károu akorát tak sráááát :-))))))

A pozn. To že ty stojíš v koloně jak .... To považuješ za samozřejmost, ale když mám valk 5 minut zpoždějí, to se z toho chcete všichni po***t!!!

Loni na konci léta jel známý z letiště (Ruzyně) do centra Olomouce cca 6 a 1/2h, normálně to jezdí se svým BMW pod 2h. Ale to si nikdo nestěžuje, když jsou kolony v důsledku dopravních nehod nebo rekonstrukcí silnic a dálnic - všichni to berou jako samozřejmost!!! Vlak to jezdí za cca 3h10 :-)) a to za každého počasí !!!!
Tak mě neser pořád s nejakéjma kecama o nějakém zpoždění, si jak jeden z těch reportérů TV N@fa.

Když už jedeš ve skupině 3 lidí, tak platíš pouze jako 2 a 1/2 dospělé osoby, které by měly Z-kartu. Tu mimochodem na železnici vymyslel asi nějakej Bu***ant!!! Byl to asi antiželezničář anebo někdo, kdo má za úkol zlikvidovat železnici, doufám, že už se konečně najde někdo chytrý, kdo ji konečně zruší. Protože výmysl karty Z nemá na světě obdoby a je to pouze buzerace cestujícího, v tom máš pravdu ...

Když si koupíš např. kilometrickou banku (2000km/1300Kč) tak cestuješ za pouhých 0,65Kč/km/osoba. Už neplatíš žádné IC/EC příplatky ani nemusíš mít žádnou kartu. Tzn. 3 lidé za 1,95Kč/km. Což při slušné jízdě je dnes tak akorát na pohonné hmoty. Kdyby si byl ženská, tak pochopím, že o autě víš, jen to: “kde se leje benzín“. Ale předpokládám, že si chlap a tak znáš sumy souvisejících nákladů…
(Ojeté pneumatiky, výměna oleje, kotoučů a brzdového obložení, tlumičů, olejových filtrů, ...) a mohl bych pokračovat. V neposlední řadě, když ještě připočítám ještě dálniční známku, parkovné, pokuty, povinné ručení ... a na závěr přičtu cenu auta. Tak pokud jedu rozrezlou stodvacítkou, dostávám se někde na hranici 4-5kč/km včetně nákladů za pohonné hmoty. (záleží kolik km za rok najezdím - čím více, tím je to obecně levnější) Pokud jedu A8, SuprBéčkem nebo Bavoráčkem, tak cena za jeden km je úplně někde jinde !!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak se vzpamatuj a nekecej tady, že 3 lidi jezdí autem levněji než vlakem
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tady máš článek, který vyjímečně není napsán přímo proti železnici, ale uváděná suma “Cena 740,- za cestu autem z Prahy do Ostravy“ je nesmyslná a zcestná!!! Opět zde jsou jako vždy zahrnuty jen pohonné hmoty!!!

http://www.novinky.cz/03/61/24.html

Přeji Ti hodně uzavírek a dopravních omezení a hlavně co nejdelší kolony (aby si v nich měl čas přemýšlet o nějakém zpoždění) PS: Ty přeci autem jezdíš pořád na čas, že ;-)
Jo a v zimě co nejvíce sněhových jazyků a špatně udržované silnice, aby sis zase mohl občas vylít zlost na někom jiném než na železnici a ponadávat na silničáře, jak se prý flákají, že je na cestě 10cm uježděného sněhu atd. Tak nasedni za pluh a zkus si to třeba jednu noční směnu jezdit s pluhem – Ty by si to asi určitě zvládnul lépe ;-)

S pozdravem Železniční Karel
11.06.2005 (9:50)  
Kárl:
1.Buď máš ZTP, nebo jsi pes...jinak nám tady ovšem obhajobu železniční dopravy dělat nemusiš, s tím běž na idnes, tam to málokdo chápe.

2.Ztráta ČD 2004:674mil.Kč, 2003:926mil. Neplácej hausnumera a zkus si čísla aspoň občas ověřit.
Ani nákladní doprava není výdělečná, spoustu finančních nákladů se daří schovávat a vykazovat jako spojenou s osobní dopravou.
Ale ani silniční doprava není moc často zisková, jen platí jen část svých nákladů, tudíž to tak vypadá.

2b. Tak počítat ztrátu způsobenou úmrtími...to je jako počítat ztrátu na HDP způsobenou zpožděními vlaků, dospěl bys k podobnému číslu. Vychladni, zklidni se a vypni svůj SW na sociální inženýrství...:)
Daleko největší suma teče do silnic-oprav a investic, to je horší, že ot nikdo nevidí. A N@va? Co se divíš? Manipulační TV dvou politických stran...

A neexistence ČD? Kdyby se tak stalo, tak třetinaa zaměstnanců skončí někde na pracáku, protože je totálně nepoužitelná, deset tisíc si najde práci jinde a zbytek skončí u nově se ustavivších dopravců, kteří pokryjí ten samý, ne-li větší rozsah dopravy s půlkou lidí, efektivnějc. Nákladní dopravu, kterou dnes dělají ČD-(substráty+kontejnery) hravě zvládnou i soukromí dopravci a časem, jak si vybudují vozový park, odlehčí silnicím, protože ČD zakázky asi nechtějí.

Na závěr:cestování vlakem je pro tři lidi dražší, a to i když se nechají zbuzerovat a pořídí si třeba Z kartu...poděkuj politice ČD...
registrovaný uživatel Railway Kárl (Železniční Karel
11.06.2005 (1:40)  
1. nejsem železničář ani zaměstnaný na železnicici - cesty vlakem si platím sam. Ale protože cestuji celkem často, tak využívám různé slevy a zaplatím za cestu vlakem od 0,15Kč/km. To pro ty, kteří použivají autíčka střední třídy jsou asi tak náklady na ojeté pneumatiky :-))

2. Nevím co to tu pořád melete???
a. ČD prodělávají ročně cca jen 2-3mld. Kč. Tuto ztrátu částečně kryjí ze zisku v nákladní dopravě. Takže místo,aby investovali do nový lokomotiv a nových speciálních vagónů, které by dráze v budoucnu přinesly větší zisky a konkurenceschopnost se silniční dopravou, tak jen přihlížejí, jak jim stárne vozový park (nákladní i osobní). ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA NENÍ NIKDE NA SVĚTĚ VYDĚLEČNÁ, ZÁLEŽÍ JEN JAKÉ ČÍSLA SE POUŽIJI PRO PREZENTACI!!! To by si všichni měli uvědomit.

b. Silniční doprava je taky celkem prodělečná, ale to nikdo nevidí. Opět zde záleží jak se to počítá a prezentuje.
- Ekologická zátěž na okolní krajinu (emise)
- cca 50-70mld. ročně jsou celkové škody způsobené při dopravních nehodách v ČR(včetně ujmy na zdraví a úmrtí osob), což tvoří cca 10% ročního HDP v ČR !!! (pro rejpaly -to jsou čísla z oficiálních statistik, nikterak jsem si je nevycucal z prstu)
Kolik miliard stojí sůl, která se vysype každoročně na silnice??? A následné opravy silnic po každé zimě?
To všechno jsou dohromady desítky miliard, které se valí do silniční dopravy. Ale nejlépší jsou stejně Ti co se dívají na reportáže TV "Znowa" a mají už úplně vypláchnutej mozek, jaké že prý jsou ČD "tunnel" 3mld. každoroční ztráta při hospodaření.

- Jenže: Ty 3mld jsou pro státní rozpočet úplně "nic"
Bylo by úplně nejjednodušší, kdyby stát automatiky každoročně vrazil cca3mld do drah - JE TO PRO NĚJ NEJLEVNĚJŠÍ ŘEŠENÍ!!!
PROČ??
Protože co by se stalo, kdyby ze dne na den ČD přestaly existovat?

1.Vzhledem k tomu, že ČD jsou největším zaměstnavatelem v ČR cca stále ještě více než 60.000 zaměstanců, což by znamenalo více než 60000 nezaměstaných - sumu za sociální dávky pro takové množství obyvatel si jen málokdo dokáže představit!

2. Neskutečně zacpané silnice i dálnice přeplněnýmmi kamióny - to by ste se z toho už všichni úplně pos**li.
Osobní doprava by také vzrostla.
Takže buďte rádi za ty co ještě jezdí po železnici, že vám nepřekážejí na silnicích ;-)

3. V celé řadě regionu by nebyla dostatečná dopravní obslužnost -> vznik dalších nezaměstnaných. Bohužel ne každý má na to aby si denně vozil prdel do práce autem.
Protože auto, to nejsou jen pohonné hmoty, z kterých všichni počítají cenu/km, ale celá řada souvisejících nákladů.
Ale, když se v tisku objevují zprávy, že "KDYŽ UŽ CESTUJÍ V AUTĚ SPOLEČNĚ 3 LIDÉ, JE TO LEVNĚJŠÍ NEŽ CESTA VLAKEM" - tak tomu věří všichni, ale REALITA JE ÚPLNĚ NĚKDE JINDE!!!
ALE NIKDO SI TO NEPŘIPOUŠTÍ - BOHUŽEL :-(

S pozdravem Železniční Karel
10.06.2005 (22:31)  
Lenny: člověče, o tom je třeba liberalizace železnic a třeba proto se oddělila SŽDC a třeba proto bude od příštího roku provozovatelem sítě ona...
registrovaný uživatel Lenny
10.06.2005 (20:18)  
A proč nepřevést železniční tratě po d jednu společnost včetně zaměstnanců, kteří by obsluhovali zabezpečovací zařízení pod jednu společnost a ta by přidělovala resp. pronajímala časy pro jednotlivé vlaky, stejně jako se to děje s přidělovaním slotů na letištích.

To: RW king Viktor Koženy akorát využil přilěžitosti
10.06.2005 (18:16)  
Ten človík, co se tak zaklíná železnicí(RW-Kárl) je typickým produktem vidění světa á la Železničář a Dráha. Národní železniční výrobci jsou minulostí už dávno a o dopravcích to začíná platit taky. Je rok 2005, ne 1950.
Řeknu to takhle: železnice vznikla na soukromých principech, vzkvétala díky soukromému podnikání a až zestátnění je dovedlo do takového marasmu, v němž se třeba u nás nacházejí.
Kárle, soukromé vlastnictví a podnikavost je nejefektivnější forma vlastnictví. Když se bude uvažovat stále podle demagogie ČD, vážně budou ve vlacích jen režijkáři.
registrovaný uživatel rgx
10.06.2005 (16:30)  
S pitomcem se nemá cenu snad ani bavit, ale překonám se: ČD žádný zisk nevytvoří, takže do Švédska nic neuteče. Ale tu ztrátu, kterou akždý rok vyrobí, zaplatíte ze svých daní, pokud to ovšem povolí Brusel, ale to dřív půjdou ČD do konkursu, prodělávají každý rok, tak to jednou přijím musí.
ČD si Desira nepůjčí, protože mají tak mizernou pověst a jsou furt ve ztrátě, že se s nimi žádná banka nebude bavit.
Správně jste naznačil, že jde o celkovou likvidaci železnice, ale tu železnici likvidují samy ČD, už 12 let. Konečně se našel někdo, kdo jim zabrání v té likvidaci pokračovat. Pokud by tady dál vládly jenom ČD se svými věčně špinavými a zpožděnými vlaky, potom si skutečně TCPA může mnout ruce, protože do vlaku vlezou už jen režisti.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko