..: Connex plánuje rychlíkové spojení mezi Libercem a Pardubicemi :..
ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Liberecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Mužík
12.06.2005 (13:57)  
Pro JTB: Desiro 213 g/kWh při max. výkonu, v běžném provozu skutečně spotřeba 0,5 - 0,7 l/km.
Chary
12.06.2005 (2:36)  
No, já bych řekl, že connex to může oživit. Uvidíme, jak se osvědčí. V pátek jsem jel Pečky(hliník)-kolín-(R241)-pardubice-(Bdmtee?)-Hradec(Bdt)-Trutnov.
V hliníku si lidi stěžovali, že ta klimatizace, že je to hroný, že je tu hronzná zima. Pravda nebylo extra parno, v hicech je to příjemné.
V rychlíku do Pardubek jsem stál, půl hodiny se dá zkousnout, osobák do HK fajn, motor z hradce nechutně nafláklej. Kdyby tam jezdily desira, tak budou taky nechutně nafláklý, sice jiné rameno, ale stejně. Jel motor 854+2xBdt a do motoru jsem nešel, ten byl určitě plný po strop. Ostatně i v těch Bdt stáli.
Proč to všechno píšu? Furt se mluví, že lidi nejezdí vlakem. Pravda, byl pátek. Ovšem kapacitně by si ty lidi sedli, kdyby jim nebylo blbý sedět ve čtyřce ještě s někým. Mě to blbé není, alespoň nestojím.
Kdyby tam jelo desiro, tak to vůbec nic nevyřeší, protože lidí pojede stejně, klima bude v tom počásku nanic (počkejme ovšem na srpnová vedra :-)) a zpoždění jsme nabírali hlavně kvůli čekání na přípoje, nejvíc rovnou v hradci.

Jen ať connex ukáže, co umí. A jestli si vyberu mezi desirem nebo 854/Bdt? Mě je to fakt jedno. Nevím, kolik výmolů je schopno desiro pobrat, ale pokud nejede 810, tak se na lokálách (=ne koridorové rychlíky) všechno dá. 471 se sice proti 451 pohodlnější, ale stejně tím nejedete tři hodiny. A Bdt není zas až taková hrůza. Na trati HK-JMŘ-TU se dalo dokonce vklidu psát na klíně.
Takže ještě jednou, ať connex ukáže, co umí. Jestli se z něj maj ČD pos*at, tak ještě maj mraky dalších ramen, na kterých můžou zlepšit služby. A až třeba na ramenu Olomouc-Krnov-Opava začně třeba OKD provozovat rychlíky, taky fajn. Zase to nakopne ČD. A až bude všude ČD na takové úrovni, že nově vstoupivší dopravce nebude mít tak silnou výhodu "lepších nových služeb", tak se budem mít všichni /zákazníci/ líp, ne?

A k alternativním dopravcům - Nerabus i ČSAD na trase Neratovice - Praha stojí stejně, jezdí plusmínus stejně, ale ČSAD vybírá navíc prachy za bágl. Takže co si vyberu?
12.06.2005 (1:14)  
Web-taky mám dojem, že chlapci od ČD i ti šmoulové, co jim věří každé slovo, zprvu argumentovali nízkou kapacitou...
Jinak podepsáno...
registrovaný uživatel Web
12.06.2005 (0:39)  
Mimochodem, na Desné předpokládám Connex taky vyzobává rozinky? :)
registrovaný uživatel Web
12.06.2005 (0:39)  
Kárl: Přiměřený zisk jsou náklady (mzdy, nafta, DC, ...), odpisy (vlastně si dáváš peníze bokem na nová vozidla) a nějaký ten ťufník navíc. ČD chce ty samé peníze, ale přitom už má vozidla dávno odepsaná (účetnický termit), tedy měl by být podstatně levnější.

"Konkurence je sice zdravá, ale všeho s mírou!!"

Hezká věta, tedy konkurence je zdravá, ale k nám nesmí, nebo jak to mám pochopit?

Jestli si někdo namastí kapsu je mi šumafuk, vlastně ne, bude mi to daleko příjemnější, než vědomí, že si dneska mastí ještě víc kapsu nějakej neschopenko u ČD.

Vzhledem ke každoročním posunům v JŘ netuším, proč by se nedalo krátit i se zachováním přestupních vazeb?

VYDIS tam platit bude, nakonec LIBNET pokud vím ConnexŽ taky uznává?

"Dezira se můžou spřáhnou i třeba 3, takže 360 míst, ale ČD můžou taky přidat další vagóny, takže o tom to vůbec není!"

Není? A já myslel, že to byl zezačátku argument nejargumentovatější!
12.06.2005 (0:08)  
Kárle, už zase ti někdo ublížil, že vidíš rudě a meleš pátý přes devátý?

Takže tu snůšku bludů shrňme. Na Connexu ti vadí, že ti neuzná tvou síťovku, kterou ovšem máš proto, že jsi zaslepenej šotouš. Kolik procent solventních(tzn.žádoucích)lidí má síťovku? Spoustu z nich už odrazuje třeba i jen Z-karta.

Asi 14dní zpátky panovaly hnusný vedra. Otevřený okýnko vše nevyřeší a pro nás s notebookem na klíně fakt radost, otírat furt prach z obrazovky. Já vím, margnálnost. Ale podstatnější, než nějaká síťovka jednoho šotouše. A je úžasný, že do aut si klimu kupuje tolik lidí, když je vlastně nanic.

Tvoje třešničková demagogie? To už jseš z těch komouškejch Haló novin tak zblblej, že je všude vidíš?:/
Termín "vyzobávání třešínek" jest vynálezem odborářskejch plátků ČD a ŽSR svého času("monštrum, ktoré preberá...":)

Zdá se, že ti chybí naprosto elementární znalosti ekonomických principů, které, světe div se, vážně ve společnosti fungují.
Zkus si představit, že Connex nedostane o nic větší dotace, než ČD. Přetáhne ji tu velkou část normální klientely a třeba i udělá zisk. Klidně ať si za něj majitel společnosti postaví nafukovací hrad někde na Bahamách. Sice to neudělá, protože strašení odčerpáváním zisků je další blud zaprděnců české kotliny, činí tak v mnoha odvětvích, kde neschopní potřebují ochranu státu, čímž ovšem dochází k celkově ještě větší škodě.
Nevím, jestli mi rozumíš, ale snad pochopíš, že i kdyby měly 854 z 030 úplně vymizet, tak na tom

-vydělají cestující a železniční doprava, protože to, že Connex takto uspěl znamená, že je jejich politika a vozidla o dost lepší. Tudíž bude větší ochota lidí cestovat po železnici.

-prodělají režijkáři a ti nejméně schopní a pracovití od ČD, kteří si budou muset najít jiné místo, když o ně Connex nestojí.

No a strašení Babylonem dopravců? Uvažuj. Kdyby se to mělo opravdu naplnit, pak dopravci začnou ve vlastním zájmu kooperovat, protože ten blázinec by lidi vyhnal, ztratili by tržby, krajům by se to asi taky moc nelíbilo...
registrovaný uživatel Jirka
11.06.2005 (23:44)  
Ježiši, vyzobává snad connex třešničky v autobusový dopravě?
registrovaný uživatel Railway Kárl
11.06.2005 (23:31)  
Takže znovu:

Protože momentálně používám síťovou jízdenku ČD a co vím, tak zatím na železnici Desná, kterou taky provozuje "Konex" jízdenky ČD neplatí, tak raději pojedu 854 (v podstatě zadarmo) než klimatizovaným dezirem než abych platil podruhé. Když se tak dívám na to počasí v půlce června, kdy za 10 dní začíná léto, asi by to chtělo "klimu", když teplota přesahuje téměř denně 15°C ;-)

Nevím proč by mělo ministerstvo dopravy dotovat zahraniční firmu? Connex s.r.o. bude provozovat železniční dopravu jen tehdy, pokud budou dotace takové, aby firma dosáhla přiměřeného zisku, který ovšem poputuje do Švédska.
Opět – co je to minimální zisk? Jsou to ty peníze investované do vozového parku, které bude třeba (až současné vozidla "dojezdí") opět použít na nákup nových vozidel?
My jsme národ největších blbečků, opravdu. Zase tady někdo prosazuje něco, z čeho si někteří namastí kapsu a ostatní ať třeba chodí pěšky, tedy pokud nemají auto.
Co mi není jasné, jak chce Connex dosáhnou 20 min. "zrychlení" na celé trase oproti stavajícímu JŘ, když tu máme v celé trase asi 5 železničních křizovatek, to už nebudou žádné přípoje? Nebo jak? Někteří, asi místní, znalci tu už o tom něco psali, ale že by měli přesné informace – ty asi nemá nikdo.
No zatím je na trase pod ČD 5x R a 2x Sp. Jesy budou mít 8xR tak když už nic, dojde k posílení železniční dopravy :- )
Dezira se můžou spřáhnou i třeba 3, takže 360 míst, ale ČD můžou taky přidat další vagóny, takže o tom to vůbec není!
A zároveň nechápu, proč by si ty DESIRa nemohly půjčit ČD a jezdit s nimi na stejné trase, když je to dle předpokladu konexu tak výnosné?
Vidím to tak, že je to celé postavené na hlavu.

HLAVNĚ TADY JDE O CELKOVOU LIKLIDACI ŽELEZNICE, JESTLI OSTATNÍ NEVIDÍ, TAK JA TO TAK VIDÍM!!!
Škoda auto a TPCA ty si asi mnou ruce, protože jesy bude jezdil po naších kolejích 35 dopravců, každý jak chce, se svým JŘ, vzájemně si nebudou uznávat nejen síťové jízdenky ale u každého to bude třeb kupovat zvlášť, tak je to konec železnice v zemi, která se "zatím" může pochlubit nejhustší žel. sítí na světě ...

VIDÍM TO TAK, ŽE JESY TO TAK PŮJDE DÁLE, TAK V ROCE 2015 BUDE TOLIK ŽELEZNIČNÍCH DOPRAVCŮ, KOLIK JE DNES ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN - TAKOVÝ BORDEL V TOM BUDE.
Konkurence je sice zdravá, ale všeho s mírou!!
A když jsou Conexaci tak chytří, mohli by třeba převzít provoz na 144 (Nove sedlo u Lokte – Bečov nad teplou) a jezdit tam jak rychlíky tak osobáky a začít tak konkurovat ČD, které tam jezdí NAD (obyčejná Karosa-Vysoké Mýto bez klimy)
Problém tam asi bude s těmi cca 8 letými stromky, které už za tu dobu vyrostly mezi pražcema :- (
Obdobná situace je taky na 162 Rakovník- Mladotice
A na 302 z Nezamyslic do Morkovic.
Ale do toho se nikomu nechce, že? To bych dal konexu jako zkoušku a jesy by obstál, tak pak před nim klobouk dolů…
Ale tak, nechat jim třešničky jen proto, protože přišli s tím, že s nimi budou ty třešně ještě sladčí !?

S pozdravem Železniční Karel
„ Všichni pořád na dráhy jen nadávají, místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) “
11.06.2005 (22:33)  
Web+rgx: já už ho odkazoval na k-rep už před časem, ale asi se mu tu líbí. Hele, nemá někdo z vás odhad o měrný spotřebě 854+Btn a Desira, nejlíp v nějak srovnatelnejch podmínkách(ŽZO,...)? Nějaký údaje mám, ale nezdaj se mi. Třeba pro Desiro se udává 0,5-0,7l nafty/km, to je na úrovni 810, ale ta má přece čtvrtinovej výkon a třetinovou hmotnost. Je to možný?
registrovaný uživatel Web
11.06.2005 (22:26)  
Kárl: Proboha tohle si běž psát někam na k-report, ne na diskusi ke connexu. A prosimtě příště neházej číslama bez tuchu o tom, jak a z čeho jsou spočítaná. Takhle bych ti klidně mohl napsat, že je silnice 2x bezpečnější a vsadím se, že podle nějaké mé metodiky by to taky vyšlo.

Takže zpět - proč si myslíš že Connex=už nevim cos napsal? :)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko