..: Connex plánuje rychlíkové spojení mezi Libercem a Pardubicemi :..
ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Liberecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
rgx
11.06.2005 (21:38)  
Zejména pro Karala (ostatní se nechali klasicky vytočit výronem těch "myšlenek"): račte si uvědomit, že tohle není diskusní fórum, ale prostor pro názory k článku o Connexu. To ono nikoho opravdu nezajímá, je-li lepší klimatizované Desiro, než kovošrot ČD?
11.06.2005 (21:30)  
Kárl: no obhajoba železnice pěkná, takhle to ani Šťáhlavský neumí. Ale fakt nosíš paneláky do Mostu, tohle si zkopíruj a dej na indes. Nás o výhodách železnice přesvědčovat nemusíš.
Zpátky k tématu-proč tak brojíš proti Connexu?
registrovaný uživatel Railway Kárl
11.06.2005 (21:04)  
To JTB:
To máš pravdu, železniční spojení z Prahy na Vary je katastrofální a železnice je v tomto směru asi stejně (ne)konkurenceschopná jako ve směru na Liberec …
Ject vrchem před Ústí je na dlouho a nebo spodem přes Plzeň a pak se toulat lokálkou z Mariánek, to jsou hodiny a hodiny, přitom KV – florenc autobus minimálně co hodinu a někdy každých 20 minut, jo jo, ten problém znám.
A asi nejpomalejší je dnes právě střední cesta (nejkratší) přes to Kladno a Žatec …
S pozdravem Železniční Karel
„ Všichni pořád na dráhy jen nadávají, místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) “
registrovaný uživatel Railway Kárl
11.06.2005 (20:57)  
To JTB:
Tak sorry, ale taky sis mě tipnul špatně. Řidičák jsem udělal na poprvé - možná proto, že jsem ho nedělal hned v "18-ti ",ale o něco později – ale zato už jsem měl nové (těžší) testy. Auto taky nemám – nepotřebuji ho k životu, ani rodiče nemají auto, ti nemají dokonce ani řidičák. Na n@fu se taky nedivám. Jen jsem viděl za posledních 5 let asi 3 reportáže namířené celkem slušně proti železnici a stačilo mi. Aby zase někdo neřekl, že si protiřečím, jak jsem ty reportáže viděl, když se na nofu nedívám. Dostal jsem info od známých, že to budou vysílat ;-)
Proč se bránit před silnici?
Protože:
- Silnice je vetší ekologická zátěž na životní prostředí
- Silnice je více nebezpečná (16x oproti železniční dopravě)
* o tom jesy je rychlejší nebo není – to je individuální odkud a kam kdo cestuje
* o tom jesy je levnější auto nebo vlak se tady asi nemá smysl bavit…
+ Jediné "plus"co silnice možná může nabídnou je pro většinu dnešních lidí pohodlí, ale za jakou cenu??? A taky pohodlí pro každého znamená něco jiného. Někdo si raději přečte při delší cestě ve vlaku knihu nebo se pobaví s přátely anebo denní tisk při cestě do práce místo nervů za volantem. Ale pro někoho je pohodlí to, že si doma nasedne do autíčka a vysedne zase až na místě, kde se chtěl dopravit.
Řídím se heslem:
„ KDYŽ USNU VE VLAKU, TAK MĚ MAXIMÁLNĚ NĚKDO OKRADE, ALE PŘEŽIJU TO! KDYŽ USNU ZA VOLENTEM, TAK … ??? “

Taky občas jezdím po silnici – autobusem tam, kde nejsou koleje. A když jedu autem, tak většinou jen jako spolujezdec, ale obecně než abych někomu přidával na benzín, to se s ním raději potkám v cíli a cestuji vlakem, pokud tam vlak samozřejmě jede.

Až budeš někdy účastníkem dopravní nehody, kde bude několik mrtvých a těžce raněných a budeš mít to štěstí, že se ti vůbec nic nestane a ty budeš ten co volá záchranku a hasiče aby je vystíhali. První - co se Ti asi po tom až se vzpamatuješ z šoku - stane, bude asi to, že změníš své životní priority a přehodnotíš si svůj žebříček hodnot…
… a taky možná nějaké to pohodlí a cenu a rychlost vyměníš třeba jen za obyčejnou bezpečnost při cestování …



asi si měl namysli tento odstavec, že?
(add 2a. Ani nákladní doprava není výdělečná... Kdybys četl pořádně, to co jsem napsal, tak by sis přečetl, moji větu, že: "ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA NENÍ NIKDE NA SVĚTĚ VYDĚLEČNÁ, ZÁLEŽÍ JEN JAKÉ ČÍSLA SE POUŽIJI PRO PREZENTACI!!!")

Vím moc dobře co jsem napsal. Je to o tom, "jak se prezentují čísla" Ale ČD prezentují jako, že nákladní doprava je zisková a z tohoto zisku "dotují" osobní dopravu. Ale jesy se nepletu, tak je to za cenu zastarajícího vozového parku. Kdyby počítali (napíšu to takto) "amortizaci - opotřebení" vagónů a lokomotiv. Tak už ty čísla asi budou někde jinde (pod bodem mrazu).
Jak už jsem napsal, tak to ještě jednou zopakuji: "je to o tom - jak se prezentují čísla"

Pěkný večer všem přeje Železniční Karel
„ Všichni pořád na dráhy jen nadávají, místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) “
11.06.2005 (20:38)  
Kárl: vydíš, jak ti to jde s chladnou hlavou. To už se dá i číst...:)) Jen je bžunda, když někomu vyčítáš nedostatek nadhledu, po těch tvých výlevech...:))))
IMHO si taky VRT v Česku neumím představit. Informaci o roce 2016 nejdřív a o směru na Norimberk potvrzuje i idnes. Ale já bych radši viděl novostavbu z Prahy přes Kladno na Vary už dřív. Tohle je směr pro železnici v ČR. Fakt by stačilo postavit fungl novou dvoukolejnou trať na Kladno jako základ, vmax=140-160. Možná by to byla hodně velká investice, ale furt lepší, než vrážet prachy do tratě v trase koněspřežky s magickou vmax=90 po rekonstrukci...
registrovaný uživatel Railway Kárl
11.06.2005 (20:04)  
"To Web:
Rozhodně má vetší smysl stavět 5. Koridor než nesmyslnou D1 (úsek Vyškov-Lipník), která se v Lipníku napojí na budovanou D47, ale do Lipníku se dá pohodlně autem dostat přes Olomouc. Mimochodem D47 je taky celkem nesmyslná – hlavně "zatím nesmyslná stavba". Ale to už úplně vybočuje debatu od tématu, takže o tom někdy jindy.
Jen ještě bych dodal ke stávající silniční síti v ČR toho: Místo tohoto useku "D1" by se měla raději stavět rychlostní komunikace mezi Mohelnicí (kde dnes končí R35) a Hradcem Králové. Do HK se teď staví D11 z Poděbrad. Na silnici 1. Třídy č.35 v úseku okolo Svitav a Litomyšle je příliš mnoho tragických dopravních nehod, ale to asi nikomu nevadí …
A navíc by se touto stavbou poměrně odlehčilo D1 Praha-Brno. Všichni z Olomouckého a Moravskoslezského kraje by začali na Prahu jezdit jak se říká "horem" – tedy přes HK. Ale také od Krakowa a Žiliny by to bylo tudy kratší, ale hlavně ne pomalejší.
Co jsem tim chtěl řící?
Že asi na ministerstvu dopravy sedí asi příliš málo lidí, co by se na věci uměli dívat z nadhledu a se zdravým selským rozumem. Podle toho to taky tak vypadá na železnici !!!

Vyloženě větší vesnice než je Praha jsem v Německu napočítal pouze asi tři, když nepočítám silně osídlený region v Porýní, tak nevím? A nejde vůbec jen o Prahu, ale zároveň zkrátit jízdní dobu mezi Berlínem a Vídní –> Jsme tranzitní země a nevím proč by to tu nemohlo stavět v Praze a Brně a po cestě z Vídně do Warszawy třeba v Ostravě a z Phy do Norimerku v Plzni??
11.06.2005 (14:45)  
Web: díky za ušetřenou práci s dalším vysvětlováním, proč je podle mě auto něco zcela normálního. Kdysi jsem byl taky trochu takovej fanatik jako Kárl, ale on se fakt pomátl. Silniční doprava má mnoho výhod a optimální a pro člověka příjemný dopravni systém vzniká teprve kombinací obou sítí. Lidé jsou sice hloupí, ale nic nedělají úplně bezdůvodně. Je-li auto pohodlnější a často i levnějš, proč ho odmítat? Železnice ano, ale jen někde. Ne prázný 810ky mezi vesnicema. Místo železnice je v příměstský dopravě, dálkový rychlý dopravě a hlavně v odlehčení silnic od kamionový dopravy.

Jinak si ovšem nemyslím, že vím nějak víc, než Kárl. Stačí kritický myšlení a chladná hlava. Třeba mě teď dostávají jeho logické kotrmelce
-Connex chce vyzobávat rozinky-jako 030
-železnice nemůže být zisková...tomu říkám logika. A kdo chce liberalizaci dopravy a tím snad i záchranu železnice, je svině...
registrovaný uživatel Web
11.06.2005 (14:38)  
Railway: Vy jste ohromný optimista ;) 5. koridor :)) A všude regiotramy :)

I v německu spojují VRT poněkud větší vesnice než Prahu, Brno a Plzeň, sorry, tohle by byly jenom vyhozené peníze a ani EU není tak tupá.

Já tohle končím, nemá to vztah k článku.
11.06.2005 (14:37)  
Kárl: tak za prvé-bez těch invektiv, sice lze z tvého chování usuzovat značné mládí, já taky nejsem nějakej gerontík, ale uber. A Češtinu bys taky mohl zkusit ochočit, aspoň trochu.
Jinak se mi zdá, že se protiřečíš už příliš na to, abych to přešel-nejprve je nákladní doprava zdrojem krytí ztrát dopravy osobní(tzn. musí být zisková) a hned o odstavec nemůže být zisková? Chlape, přečti si to po sobě!!!
2. Vlakem jezdím minimálně dvakrát týdně, na víkend z Prahy domů a zpět. Na N@vu se zásadně nedívám. Ale i kdyby...
Tvoje kalkulace ohledně cen za km nemá cenu moc komentovat. ALe přesto-síťové jízdenky vynech, běžný člověk uvažuje o jednotlivých jízdách. Tak třeba já-bydlím v TP, na JP jedna jízda na Masaryčku 70. Ale většina lidí má maximálně Z-kartu, na tu je to 100. 85km vesměs po D8 trvá cca. 50minut. Mám-li Octavii 1,9TDI, pak vytočím 5l nafty, amortizace auta cca. 2Kč/km. A díly? Možná Š105 tráví na špalkách půlku týdne, ale dobrý auto ne...
Tak počítej. A jedna na závěr-dráhy nepotřebují lákat lidi se Š105. Potřebujou nalákat vyšší příjmový kategorie. A ty maj zhusta auto služební...

Jinak z tebe mám dojem, že jsi třikrát neudělal řidičák, tak se tady mstíš všem okolo. Btw, já auto nemám, vlak je pro mne mnohem výhodnější. Ale takhle fanaticky se bránit silnici...
registrovaný uživatel Web
11.06.2005 (14:28)  
Ganéša: Já to vysvětlím ještě jednou - mám před domem auto a na něm známku, protože občas musím někam, kam VHD nejede. Tak to má velká většina domácností. A teď se navíc rozhoduju, jestli do Brna/HK/... pojedu zejtra vlakem, nebo tím autem, budu já muset platit za auto znovu povinné ručení/dálniční známku/kupovat auto? Nebo si naopak řeknu, když už to tu mám, tak ať to jezdí?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko