Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Hradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná
Lzed - a - jr | 9.6.2005 (0:04)
Související zprávy
DJ
09.06.2005 (9:07)
Proboha co to je za argument, že "případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami"??? Tady je vidět, jak se ČD konkurence úporně brání a využívají všech možností, jak jí znepříjemnit vstup na české koleje. Do nového GVD zbývá půl roku, za tu dobu snad není problém všechno připravit tak, aby Connex mohl vyjet, ne?! A jaké je stanovisko příslušných krajů?
Hawkeye
09.06.2005 (8:58)
Maly opraveni ..Jednotka Siemens Desiro Classics ma Vmax = 120 km/h. Tak hovori oficialni informace vyrobce.
Co se tyka krouzeni DB a OBB uz se mi taky donesly urcite zvesti ohledne provozu regionalnich vlaku v ramci kraju.
Co se tyka krouzeni DB a OBB uz se mi taky donesly urcite zvesti ohledne provozu regionalnich vlaku v ramci kraju.
09.06.2005 (8:44)
no ja bych kouskovani preprav mezi nekolik firem moc ruzove nevidel .. jestli nebudou cekat nevzajem na pripoje, uznavat si jizdenky ... tak to bude pekne na pytel ... radsi bych uz kdyby to dostali DB nebo ÖBB, kteri stejne uz krouzi nad CD jako sup a neco sem takoveho i zaslechl-privatizace CD a zajemcich DB a ÖBB
gg
09.06.2005 (8:31)
Více dalích firem na naši železnici! Titanik ČD tak snad nestihne sebou stáhnout to, co se dá ještě zachránit...
Ad 854: Desiro má také poněkud lepší akceleraci.
Ad 854: Desiro má také poněkud lepší akceleraci.
Mára
09.06.2005 (7:54)
No vlak z 854 + vozy může jet až 120, ale na trati je stejně jen 100 v úseku Jaroměř - Pardubice, oněch uspořených 20 minut je díky tomu, že vlaky v podání Connexu by nezastavovali všude tam kde R v relaci ČD ( nečekájí na přípoje ) což obce jistě neocení.
Jinak by mě vcelku zajímalo jak dlouho by tam jezdily protože některá místa jsou tak rozmlácená, že i to Desiro bude mít namále !!!!
Jinak by mě vcelku zajímalo jak dlouho by tam jezdily protože některá místa jsou tak rozmlácená, že i to Desiro bude mít namále !!!!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko