25.10.2017 - 6:00 - Druhá série litevských jednotek EJ575 je kompletní
Vilnius — Litevské železnice převzaly poslední dvoupodlažní jednotku řady 575 od výrobce Škoda Transportation. Ve dvou sériích zakoupily litevské železnice celkem třináct třívozových jednotek, podobajících se soupravám City Elefant (řada 471) Českých drah. Deset jednotek bylo dodáváno v průběhu let 2008 až 2013 a pro nově elektrifikovanou trať Vilnius - Minsk byly v roce 2014 objednány další tři třívozové soupravy. Ty jsou oproti předchozím jednotkám vybaveny novými komfortnějšími sedadly, prostorem pro objemná zavazadla či informačním systémem s monitory, na kterých může být zobrazena jak reklama, tak informace o jízdě vlaku. Velmi praktická je také možnost on-line sledovat různé údaje o stavu soupravy během jízdy. Poslední jednotka s označením EJ575-013 putovala do Vilniusu přes Ukrajinu a Bělorusko a aktuálně prochází nezbytnými zkouškami, aby byla předána do pravidelného provozu ještě před začátkem platnosti nového jízdního řádu.
Zdroj: TZ Škoda
Melbet зеркалоOstrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.
15.1.2009 - 13:00 - Společnost AŽD získala milionový kontrakt pro Litvu
Praha - Česká společnost AŽD Praha získala zakázku na více než 260 milionů korun v Litvě. Jedná se o kontrakt na instalaci zabezpečovacího zařízení na 100kilometrový úsek koridorové tratě Kaunas – Kybartai. Samotnou smlouvu před několika dny spolu podepsali zástupci AŽD Praha a společnosti UAB FIMA. Ta patří mezi nejvýznamnější stavební firmy podnikající na litevském železničním trhu. Celková hodnota zakázky na instalaci devíti stavědel typu ESA 11 a automatického bloku ABE-1 včetně stavebních úprav je odhadována na necelou 1 miliardu korun. Realizace projektu je připravena na 3,5 roku. Tímto úspěchem se Čechům otevírají dveře k účasti při projektu "Baltica", který má za úkol rekonstrukci a modernizaci koridorových tratí v pobaltských státech.
Zdroj: TZ AŽD Praha
Ostrava - Na základě kontraktu z 15. prosince 2006 mezi ČKD VAGONKA a.s. a Lietuvos geležilenkiai (LG) na výrobu dvou třívozových elektrických dvoupodlažních jednotek řady 575 byla na podzim loňského roku zahájena v Ostravě jejich výroba. První z dvojice objednaných vozidel se nyní nachází v pokročilém stádiu stavby, výroba druhého kusu započala v březnu. Do poloviny roku 2008 by se první z nich měla objevit na ŽZO v Cerhenicích a její předání zákazníkovi má proběhnout v září. Druhá jednotka má být dodána do Litvy na počátku roku 2009.
Česká Třebová - Zakázku na dalších devět modernizací řady ČME3 získala česká strojírenská společnost CZ Loko. I tentokrát půjde o rekonstrukci pro železnice v Litvě. Podle informací Hospodářských novin navazuje smlouva za 6,5 milionu eur (přes 163 milionu korun) na loňskou zakázku na modernizaci pěti lokomotiv za 3,7 milionu eur (93 milionů korun). Další lokomotivy chce CZ Loko dodávat na ruský a ukrajinský trh, tam však zatím zůstalo u jediného kusu. Vedení společnosti však tvrdí, že k expanzi na gigantický ruský trh zbývá jen krůček.
20.12.2006 - 11:08 - ČKD vagonka dodá elektrické jednotky do Litvy
Ostrava - V pátek 15.12.2006 byl slavnostně podepsán kontrakt mezi ČKD VAGONKA a Litevskou železnicí na dodávku nových příměstských elektrických jednotek řady 575. Tato zakázka představuje dodávku 2 ks dvoupodlažních elektrických jednotek odvozených od stávajících souprav řady 471, dodávaných nyní Českým drahám. Třívozové soupravy pro rozchod kolejí 1.520 mm a napájecí napětí 25 kV/50 Hz budou mít 300 až 330 míst první a druhé třídy a maximální rychlost zvýšenou na 160 km/h. Soupravy budou nasazeny do zkušebního provozu ve 2. polovině roku 2008 a budou provozovány na trati mezi městy Vilnius a Kaunas v Litvě.
zdroj: ČKD VAGONKA
10.8.2005 - 16:02 - Siemens vyhrál soutěž na výrobu lokomotiv pro Litvu
Erlangen - Siemens Transportation Systems dodá litevské železnici 34 dieselových lokomotiv v celkové hodnotě 120 milionů €. Smlouva, která byla uzavřena koncem července obsahuje také opci na dodávku dalších 10 lokomotiv. Tyto dieselové lokomotivy (typu DE 20) vyvinou výkon až 2000 kW a umožňují jezdit rychlostí 120km/h. Všechny lokomotivy budou vyrobeny v dílnách Siemensu v Mnichově. Objednávka by měla být dokončena k předání do roku 2007, resp. 2009. Lokomotivy budou využívat novou platformu „Eurorunner“, která byla vyvinuta Siemensem.
22.6.2005 - 16:33 - Spojení mezi Varšavou a Kaunasem/Vilniusem značně zredukováno
Warszawa / Vilnius - 29. května bylo jediné noční spojení (bez přestupu) mezi Varšavou a Kaunasem/Vilniusem zrušeno. Noční vlak již jezdil pouze 3x týdně a v posledních týdnech provozu pouze se 2 lůžkovými vozy PKP. Mezi oběma metropolemi zůstalo tedy jediné denní spojení, které umožňuje cestovat z/do Litvy bez nutnosti obstarání víz (tedy cesty přes Bělorusko). Jedním z možných důvodů zrušení je i fakt, že vlak musel měnit podvozky kvůli jinému rozchodu kolejí.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage