..: Fotogalerie - detaily fotografie 541-004 :..
 

541-004


541-004Informace o fotografii:
 - Místo focení: Hrastovlje - Črnotiče
 - GPS: 45°30'38.656"N, 13°54'38.164"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 13.9.2013
 - Autor: Tomáš Kubovec  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 8302x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.05.2014 (11:04)  
M 474 003: svatá pravda s tou energetikou. Mimochodem, o vrácení E 666.0 na 3 kV po přepnutí pražského uzlu tehdejší depo Praha střed údajně velmi stálo a nedošlo k tomu prý z ekonomických důvodů - podle tehdejšího nazírání to už byly "atypické staré lokomotivy" (tehdy max. cca 25-30 let). Kdo však mohl tušit, že jejich stejnosměrné nástupkyně se dožijí věku mnohem vyššího... Je klidně možné, že ta mechanická část by našla ve Škodovce následování už někdy v první polovině 60. let.
17.05.2014 (23:49)  
No tak to musí být boule na sběrnicích a ty usměrňovače musí taky pěkně mrouskat. Všechno tam asi dostává pěkně zabrat. Ty lokomotivy E626 byly pěkné, zajímavé uspořádání podvozku, škoda, že se je nepodařilo předělat zpátky na 3000V.
17.05.2014 (19:41)  
M 474 003: trať do Koperu je elektrifikovaná stejně jako zbytek Slovinska systémem tří stejnosměrných kV. To je dáno historicky, neboť první elektrifikace železnic na slovinském území proběhla za italské okupace (trať do Fiume/Rijeky; díky tomu získaly poválečné JŽ určitý počet italských legendárních lokomotiv E.626, které se tam jmenovaly nejdřív E.61 a pak 361, tři takové se zatoulaly také k nám jako nová řada E 666.0; Jugoslávie tento systém na západě země podržela; v dnešním Chorvatsku takto elektrifikovanou trať ze Záhřebu do Rijeky rekonstruovali na 25 kV 50 Hz). Takže zesilovací a převáděcí vedení musí být na koperské trati pěkní mackové. Vzhledem k průběhu a délce trati do Koperu by asi bylo vhodné umístění měnírny na začátku smyčky pod Hrastovlje, čímž by se pomocí krátkého převáděcího vedení získaly dva relativně od sebe dost vzdálené napájecí body. Řekne nějaký místní znalec, zda to tak opravdu je?
Mimochodem, slovinští Taurové jsou třísystémoví a zhruba odpovídají řadě ÖBB 1216.
17.05.2014 (16:18)  
Nesundavají a nenandavají, pokud jsou v úseku hradla nebo hlásky tak se na nezavěšený postrk zvlážť upozorňuje. Pokud je postrk zavěšený, tak tam koncovky nemají co dělat. Dělal jsem několik let na hradle, sundané koncovky před zavěšeným postrkem byly spíše vyjímkou, tak jsme se museli upozorňovat i na zavěšený postrk. Také se mockrát stalo, že lokomotiva která táhla vlak, vzadu svítila, nebo u rychlíku, který cestou dobíral vozy, svítily koncovky přibližně uprostřed.

Zajímal by mně ampérmetr v napájecí stanici, ten musí mít ručičku namotanou na dorazu, pokud tedy nějakou má.
17.05.2014 (14:24)  
Kde se píše, že to postrk nezavěšený není?

Nicméně, jak to teda je u nás? Je-li postrk nezavěšený, např. Choťovice-Převýšov, jak se to řeší s koncovkama? Sundavaj se a nandavaj?
17.05.2014 (14:03)  
Kde se píše, že je postrk nezavěšený? Koncovky nemají na předposledním voze co dělat, zrovna tak rozsvícené konce na lokomotivě táhnoucí vlak, je pravda, že pokud je na trati autoblok, tak není co řešit, protože se tam další vozidlo nedostane, ale svědčí to o svědomitosti zaměstnanců, zrovna tak, jako ten topný kabel na zemi.

Jinak si dovedu představit ten hukot a ty boule na troleji a posilovacím vedení, doufám, že tam je 25kV 50Hz.
17.05.2014 (12:05)  
M 474 003: Jak je to u nás, když je nezavěšený postrk? Taky se za sundavají a vracejí?
17.05.2014 (11:56)  
M 474 003: a nemají náhodou ve Slovinsku trochu jiné předpisy? Koncovky na posledním voze vlaku s postrkem jsou tam běžným jevem.
Možná by bylo dobré zůstat na zemi:-)
17.05.2014 (11:20)  
Takže jste tady nad fotkou lokomotivy rozproudili politickou debatu o tunelu skrz Alpy. Bylo by dobré zůstat na zemi.
Co ty koncovky na posledním voze??? POTRESTAT, převést na méně placenou práci na půl roku atd....

25%o to je jako do Velvar.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
17.05.2014 (5:08)  
ro Rabín:

Jo, Herr Slezak, ten se čte'
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko