..: Fotogalerie - detaily fotografie Pt 47-168 :..
 

Pt 47-168


Pt 47-168Informace o fotografii:
 - Místo focení: Nowy Šwietów
 - Datum: 5.3.1986
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Dálkový Os vlak Jaworzyna
Šl.-Kedzierzyn/Kozle a v jeho
čele naplno pracující stroj
výtopny Klodzko
 - Zobrazeno: 3645x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
29.04.2011 (21:43)  
Fotka na mě působila tak "normálně", ale když jsem si přečetl ten příběh, tak to mi fantazie pracovala naplno. Ty letité zážitky by jste mohl sepsat, po vydání by to byl bestseller a my bychom si to před spaním četli...
29.04.2011 (10:54)  
Jaworzyna Śląska-Kędzierzyn Koźle to dlugi usek a jeszcze ne davno tam jeżdził speszny vlak a teraz vubec nic jenom szynobusy na ne kierych usekach. To bylo super jak takova maszyna jeżdzila. Super fotka.
29.04.2011 (7:49)  
Drahoš: silný zážitek. Parní lokomotiva (obzvlášť velká) za jízdy je jedno z nejúžasnějších míst na světě. Člověk obdivuje ty majstry, co prostě uměli a ždímali z těch dokonalých strojů ty koňské síly (žádné kilowatty!!:), na které (totiž ty koňské síly) si člověk mohl skoro šáhnout a poplácat je po zadku :)
registrovaný uživatel Fanda_cd  mail  
Počet komentářů uživatele23 »fotek 0
28.04.2011 (21:34)  
martin skopal: no, pred dvema lety, jsme byli v Polsku ve Wolsztyne v tamnim depu, 2 pary parnich vlaku tam jezdi denne mezi Wolsztynem a Poznani, depo jak za starych casu... Takze aspon tam para jeste zustala.. Snad to tam jezdi jeste ted. No viz video z vyletu. http://www.youtube.com/watch?v=Zgp8bz2FV1o
28.04.2011 (20:34)  
Drahoš, jest mozliwe że tego prędkościomierza zabral sobie Zapora, który na Pt47 jeździl s Orzechowskim, by przypominal sobie te czasy?

Zdiece poprostu wspaniale...
28.04.2011 (20:40)  


Tak tak,cholera...
28.04.2011 (20:23)  
Pane Drahoši, když tak čtu Váš komentář, napadá mě otázka: Kdy vlastně v Polsku skončil pravidelný parní provoz? Bylo to asi později než u ČSD, že?
28.04.2011 (20:28)  


Ano,bylo to minimálně o 10 let později..to byl taky důvod proč jsme tam jezdili...nikde v Evropě už nebylo možno něco takového vidět.
28.04.2011 (19:53)  
Jsem rád že se líbí...tyhle lokomotivy měly sice do elagance našich dost daleko,ale byly to robustní,spolehlivé stroje a dá se říct,že vydržely jakékoliv zacházení.Párkrát jsem se na nich svezl...na rozdíl třeba od DR,kde se striktně dodržovaly předpisy a dostat se na stanoviště bylo prakticky nemožné,se v Polsku z ničeho velká věda nedělala.Každá ta jízda byla něčím zajímavá.Pro mě byla nezapomenutelná jízda na Pt 47-117 na rychlíku "Karkonosze" v létě 1984 .Fotili jsme tenkrát s kamarádem v okolí Klodzka a pak jsme se chtěli nočním přesunem dostat do oblasti depa Pila a Bydgoszcz,kde byl ještě velmi silný parní provoz.
Rychlík "Karkonosze",jedoucí z Kudowy Zdroje napříč celým Polskem přes Varšavu do Lublinu,přijel toho letního večera mírně opožděn,měl cca 10 vozů a do Klodzka ho přivezla dvojice lokomotiv ř.TKt 48.Na nástupišti ho očekávalo velké množství cestujících.Po odvěšení a odjezdu tendrovek do depa najela na soupravu motorová posunující záloha a vlak byl posílen o další 3 vozy.Přesto byl tak přeplněný,že prakticky nebylo kam nastoupit.Marně jsme běhali kolem soupravy a hledali volné místo aspoň u dveří.Dostal jsem nápad...co "přežít" jízdu do Wroclawi na mašině?ve Wroclawi bychom si vyhlídli na další cestu méně zaplněný spoj.Kamarád byl pro.Mezitím najela na dlouhou soupravu vozů vlaková lok.Pt 47-117.Stokrát naučený text "Dobry wieczor,my kolejarzy z Czechoslowacji,naszym interesem sa polskie parowozy" atd...měl účinek i tentokrát."Dla czego nie?Chodz pan do mnie"...a už stoupáme po železných schůdcích do "kuchyně" mohutné rychlíkové lokomotivy.Strojvedoucí,robustní chlap středních let,nás srdečně zdraví...topič,mladý kluk,jen letmo pokývne,má plné ruce práce,před odjezdem zakládá oheň a mohutné topeniště rychlíkové lokomotivy polyká jednu lopatu za druhou...do toho hučí Metcalf,fíra kontroluje budíky...zkrátka atmosféra jak má být.
"Odjazd!" zazní z levé strany...a už to valí:rozvod,brzda,regulátor,kohouty a celá ta masa téměř 700 tun železa se dává do pohybu.Mohutné výfuky se rozléhají večerním tichem,za námi se vlní had 13 vozů s rozzářenými okny,na jejich střechy dopadají červené jiskry...neskutečná podívaná.Regulátor je otevřený téměř naplno,vlak nabírá na rychlosti...a pomocník háže a háže.Desítky stovky lopat.Plnou traťovou rychlostí projíždíme noční krajinou...tunel před stanicí Bardo,pak zarachotí most přes řeku.Pak štěkot komína utichá a následuje skřípění brzd.Zastavujeme ve stanici Kamieniec Zabkowicki.Následuje rychlý úsek trati do Wroclawi...pohledem fírovi přes rameno do SJŘ zjišťuji,že jízdní doby jsou velmi "ostré"-stanovená rychlost vlaku je 100,místy 110km/hod.Vlak znovu nabírá na rychlosti,stroj chrlí dým a jiskry,podlaha v budce se nebezpečně vrtí...a rychlost je taková,že není možno přečíst názvy stanic,kterými projíždíme...Nějak mi to nedá...kolik asi tak jedeme?Oči upírám do místa pod čelním oknem,kde na těchto strojích zpravida bývá rychloměr...ale tam nic...jen prázdná díra.Osměluji se a vznáším na fíru dotaz...jenže nevím jak se řekne rychloměr...jak mu to sakra říct,aby to pochopil?"Prosze,gdie szybkoszcz??" Ale pochopil. "A tak.Nima.Ktoš odjebal,wie pan?"
Dál už jsem se radši na nic neptal...ale ve Wroclawi jsme zastavili načas.
28.04.2011 (13:10)  
Nádhera. Toto je presne jedna z tých fotiek, ktoré by farba len pokazila. 5.
28.04.2011 (12:28)  
Krásná to historie, z náhledu celkem jasný autor, po rozkliknutí to ani nevypadalo že je to historická fotka, moc pěkné, pane Drahoši. :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
28.04.2011 (11:34)  
Pane Drahoši, zase krásné foto. Hezky to valí, okatá dáma od "Jagelovců"....

Pro Rabín a spol:

:-) Chlapi, co pořád máte s tím Taurusem? O velikonocích mi bláznil synek, že ho z Dre do Bln a pak i zpět vezl Dispolok-Taurus místo 101 na EC 174/5. Je to hezkej bejk, ale nemá komínek, popelník, topeniště, něžně podfukující pojišťováky .....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko