Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
754.042-0 + 354.1217 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Brno hlavní nádraží - Datum: 19.6.1993 - Autor: classic 90s - Pozn.: "260kou bezdrátově" - Kapitola I. - "Na sever" - Díl 1. - "Odjezd" / sken dia - Zobrazeno: 7701x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
11.01.2013 (23:48)
Autor uložil novou verzi této fotografie, předchozí komentáře již nemusí odpovídat aktuální skutečnosti.
06.01.2013 (19:56)
Našel jsem!! JŘ1993/4, tak doplňuji:
Jde o Os4740 Brno(8:30)-Letovice(9:46), jedoucí pouze o sobotách.
:)
Stejně tak jsem doplnil i u předchozí retro-fotky:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/hist/hist630.html
Jde o Os4740 Brno(8:30)-Letovice(9:46), jedoucí pouze o sobotách.
:)
Stejně tak jsem doplnil i u předchozí retro-fotky:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/hist/hist630.html
Já si ještě dovolím k dotazu. Já bych světla a stíny úplně neřešil, asi v duchu jak psal Drahoš. Ale víc bych se zaměřil na barvy, ty by za poladění stály ;-) Je to takové hnědošedé.
03.01.2013 (10:45)
Díky!
No, možná je to trochu daň za to "zviditelnění" stínů - vynořila se v nich ukrytá "hnědá", a "šedá" možná zase pochází ze zmírňování výpalů - obloha a bílá a žlutá na brejlovci. Originál je v podstatě "černo(stíny)-bílo(brejlovec+obloha)-modrý(brejlovec+obloha)" s dále dominujícím vypáleným žlutým bleskem brejlovce a červenými madly všudybylky. :)
Proto jsem moc rád za všechny názory, protože můj vkus můžu nakombinovat se vkusem ostatních... ;)
Ale souhlasím taky naprosto s Drahošem a spol.- moc to nepřehánět, superfotku z průměrné stejně neuděláme. Teda aspoň já ne. :DD
Snažím se o maximum editace jen z toho důvodu,že zde už nelze vzít foťák a nafotit to znovu, lépe. :)
Takže díky BBvK a ostatním ještě jednou za konzultace!
No, možná je to trochu daň za to "zviditelnění" stínů - vynořila se v nich ukrytá "hnědá", a "šedá" možná zase pochází ze zmírňování výpalů - obloha a bílá a žlutá na brejlovci. Originál je v podstatě "černo(stíny)-bílo(brejlovec+obloha)-modrý(brejlovec+obloha)" s dále dominujícím vypáleným žlutým bleskem brejlovce a červenými madly všudybylky. :)
Proto jsem moc rád za všechny názory, protože můj vkus můžu nakombinovat se vkusem ostatních... ;)
Ale souhlasím taky naprosto s Drahošem a spol.- moc to nepřehánět, superfotku z průměrné stejně neuděláme. Teda aspoň já ne. :DD
Snažím se o maximum editace jen z toho důvodu,že zde už nelze vzít foťák a nafotit to znovu, lépe. :)
Takže díky BBvK a ostatním ještě jednou za konzultace!
ad Brno a "Pragotrony"
... a co teprve ony nádherné výklopné cedule z místa manuálně obsluhované - kdeže těm je konec? :-)
... a co teprve ony nádherné výklopné cedule z místa manuálně obsluhované - kdeže těm je konec? :-)
Když se tak dívám na ten Pragotron... kdy došlo v Brně k instalaci systému Solari?
02.01.2013 (19:21)
vojtik, dík za postřeh! :)
Sám jsem si všiml, že na snímku zachycuji původní informační tabule až při digitalizaci snímku!
Kdy se to měnilo na Solari ale nevím, možná někdo bude vědět... .)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/362546.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754519.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754504.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/362674.jpg
Sám jsem si všiml, že na snímku zachycuji původní informační tabule až při digitalizaci snímku!
Kdy se to měnilo na Solari ale nevím, možná někdo bude vědět... .)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/362546.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754519.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754504.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/362674.jpg
02.01.2013 (14:12)
kryst.off, stoupa, Drahoš - děkuju! :)
02.01.2013 (9:41)
Pro autora:Pěkná fotka.S kresbou ve stínech,pokud je foceno na klasiku a pokud jsou ostré přechody světlo-stín,bývají potíže.Mám s tím dost zkušeností.Je na to dobrá funkce např.v Zoneru "Vylepšit stíny"(ale těch možností je samozřejmě více,např.zkusit to prosvětlit selektivně).Většinou to pomůže.Pokud ne,pak je otázka,jestli se s tím dále otravovat.Když je na snímku jednolitá tmavá plocha,těžko,se z toho dá něco "vyrobit".Pak je lepší nechat to tak.
Historická fotka nemusí být za každou cenu dokonalá.Dokonalých fotek je tu dost a dost.Kouzlo staré fotky spočívá naopak v její nedokonalosti.Snaha udělat z ní něco,co by mělo vypadat jako z nejkvalitnějšího digitálu dopadá většinou tak,že výsledek není úměrný námaze a zpravidla to ani nevypadá dobře.Tolik můj názor.
Historická fotka nemusí být za každou cenu dokonalá.Dokonalých fotek je tu dost a dost.Kouzlo staré fotky spočívá naopak v její nedokonalosti.Snaha udělat z ní něco,co by mělo vypadat jako z nejkvalitnějšího digitálu dopadá většinou tak,že výsledek není úměrný námaze a zpravidla to ani nevypadá dobře.Tolik můj názor.
ad Tmavá místa (dotaz autora) - můj subjektivní, neumělecký dojem:
Na téhle fotce je to hezky vyvladěné. Navíc k Brnu (Hl.n.) tahle hra střídání světla (slunce) a stínu prostě patří, je to tam naprogramované.
Jsem dogmatik antiumělecké teorie: Fotka mne zaujme, pokud mne zaujme to, co na ní je. A tady se to povedlo. Kdysi, v dobách starších než vznik tohoto snímku, kdy flexareta, expozimetr a pak Praktica byla králem, jsem řešil otázku - jak na černobílé fotce vykreslit krásy (parní) mašiny i za cenu toho, že okolí prostě nějak bude. Tedy aby "to černé" bylo v detailech vykreslené. Rada odborníků byla - jdi s expozimetrem těsně ku stroji a tam to nastav. Mně to následně uspokojilo. (Ale mé laické, natož oborné "fotoumělecké" okolí stejně považovalo focení mašin za plýtvání materiálem a duševní úchylku)
Světlo/stín může prokázat medvědí službu u dobře nasluněných fotek, kdy pak stín vržený přes (část) soupravy obraz může i pocitově rozbít. Výše uvedený hokus-pokus a princip - závěrka co nejvíc otevřená, honí se to časem - umožnilo i v dešti vyfotit páru a "vidět co na ní je", nejen silueta černofleková.
Dnes u "digi", se raději nevyjadřuji. Význam většiny symbolů na krabičce jsem stejně dosud nepochopil a ten stroj si s tím stejnak udělá, co uzná za vhodné. A od doby, co potřebuju brejle na čtení .... :-)
Ale ta světlo-stíno hra z Brna - ano tak to tam bylo, je a snad dlouho bude.
Na téhle fotce je to hezky vyvladěné. Navíc k Brnu (Hl.n.) tahle hra střídání světla (slunce) a stínu prostě patří, je to tam naprogramované.
Jsem dogmatik antiumělecké teorie: Fotka mne zaujme, pokud mne zaujme to, co na ní je. A tady se to povedlo. Kdysi, v dobách starších než vznik tohoto snímku, kdy flexareta, expozimetr a pak Praktica byla králem, jsem řešil otázku - jak na černobílé fotce vykreslit krásy (parní) mašiny i za cenu toho, že okolí prostě nějak bude. Tedy aby "to černé" bylo v detailech vykreslené. Rada odborníků byla - jdi s expozimetrem těsně ku stroji a tam to nastav. Mně to následně uspokojilo. (Ale mé laické, natož oborné "fotoumělecké" okolí stejně považovalo focení mašin za plýtvání materiálem a duševní úchylku)
Světlo/stín může prokázat medvědí službu u dobře nasluněných fotek, kdy pak stín vržený přes (část) soupravy obraz může i pocitově rozbít. Výše uvedený hokus-pokus a princip - závěrka co nejvíc otevřená, honí se to časem - umožnilo i v dešti vyfotit páru a "vidět co na ní je", nejen silueta černofleková.
Dnes u "digi", se raději nevyjadřuji. Význam většiny symbolů na krabičce jsem stejně dosud nepochopil a ten stroj si s tím stejnak udělá, co uzná za vhodné. A od doby, co potřebuju brejle na čtení .... :-)
Ale ta světlo-stíno hra z Brna - ano tak to tam bylo, je a snad dlouho bude.
Parádní fotka. Jeden z TOP nátěrů. Ad tvůj dotaz: já bych to nechal tak jak to je, co je tmavý ať zůstane tmavý :) třeba u téhle fotky - nevím jestli je to tou editací a zesvětlováním, nebo ne, ale asi jo - to vypadá, že nárazníky jsou ve tvaru nepravidelného pětiúhelníku, skoro není poznat že je to jen bílý nátěr na nárazníku klasického tvaru :) mimochodem, i tenhle detail působí na vzhled brejlovce fantasticky :) dneska je 042 o poznání méně pěkná
01.01.2013 (22:54)
Mám dotaz/prosbu na kohokoliv z návštěvníků tohoto snímku:
Tmavá místa fotky - líbí se Vám více, když se je autor pokouší (jako já zde) co nejvíce různými editačními metodami "zesvětlit" a zviditelnit tak v nich jinak utopené kresby, a nebo je dle Vašeho vkusu lepší nechat tmavá místa prostě tmavými, tak jak bylo originálně nafoceno?
DÍKY MOC PŘEDEM ZA NÁZORY! :)
Tmavá místa fotky - líbí se Vám více, když se je autor pokouší (jako já zde) co nejvíce různými editačními metodami "zesvětlit" a zviditelnit tak v nich jinak utopené kresby, a nebo je dle Vašeho vkusu lepší nechat tmavá místa prostě tmavými, tak jak bylo originálně nafoceno?
DÍKY MOC PŘEDEM ZA NÁZORY! :)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko