..: Fotogalerie - detaily fotografie M 131.1280 :..
 

M 131.1280


M 131.1280Informace o fotografii:
 - Úsek: Třebívlice - Podsedice
 - Datum: 8.12.2007
 - Autor: topič  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3441x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
27.06.2010 (9:25)  
Chary: ...to jsem se v této diskuzi asi opravdu ztratil :-D Pokud linkujete fotky a ptáte se, proč jsou jedny hodnoceny dobře a druhé špatně apod., tak jsem myslel, že tím k něčemu směřujete, ale pokud je cílem samotná diskuze, tak to si můžeme zajít na pivo a povídat o dominantním kostelíku :-D

Jinak ty dvě otázky, na které jste mi odpověděl, byly myšleny jako možné cíle diskuze, na první z nich jsem si odpověděl už včera sám ;-)
27.06.2010 (8:22)  
Odkazy na mé miniatury. Můj koment: snažil jsem se hledat nová místa-typu vlak v krajině, vlakům moc nerozumím, ale mám je rád. Pod Řípem bohužel nic delšího již delší dobu nejezdí a nepředpokládal jsem ani že moje Řipofotka projde. Tato topičova fotka se mi líbí, topič prostě umí. Ad hodnocení: zdá se mi že admini to mají s hodnocením prostě těžší, že na ně má pár lidí prostě pifku (toť můj názor). Toto je mé poslední hodnocení. Admini pouští do světa opravdu pěkné fotky a musel bych dávat každé 5*. Proto do budoucna nechám hodnocení spíše na ostatních. Mějte všichni hezkou neděli.
27.06.2010 (1:29)  
I cesta může být cíl, i diskuse může být účelem diskuse ;-)

Kostel je neskutečně dominantní, sthává celou pozornost. Potom celá vesnice v horní části snímku. A kdesi dole se maskuje skleník... Jsou věci, který nepochopíš ;-)

Proč mají některé fotky jiné hodnocení než ostatní? Protože do toho vstupuje spousta faktorů s neměřitelným dopadem.

Zda založit speciální sekci "blechy v krajině"? Nemyslím, ze své podstaty jde stále o vlak v prostředí, ať je to bum ešus na novém spojení, brejlák od Jihlavy nebo eso na Štrbě. Nebo různé variace na téma skleník pod Řípem :D

Jen se jedná o extrémní extrapolaci na škále vlak-krajina. "Tvůrčí" fotky vypadjí skutečně trošku jinak...
27.06.2010 (1:05)  
Chary: "takže jak to je s tím
Coudy 26.06.2010 (13:08)
uvedené fotky se zásadně liší od této "krajinovky" především v délce soupravy?"


Jak je to s tím? Odpovím za Coudyho, že tvrzení platí dále. Dříve uvedené fotky byly opravdu poněkud jiné než fotky "krabička v krajině" ;-) Tento výrok však nelze paušalizovat na všechny fotky, vztahoval se pouze k dříve uvedeným fotkám.
Při letmém pohledu na nově odkazované fotky od Lupena, zvláště poslední tři, platí mnou uvedený důvod "atraktivní krajina". Nádherný lom nivelety koleje, u další fotky výrazná hora Říp, u poslední příjemná krajina, kostel a vedení trati. Jednoduše typ krajiny, která dokáže zaujmout. Zde očividně divák nehodnotí krásu zachycené 810tky, ale krásu okolní krajiny.

Jen bych se pro úplnost zeptal - jak zní otázka, nad kterou nyní diskutujeme? Proč jsou některé fotky hodnoceny lépe a jiné nikoliv nebo zda založit novou kategorii vlak v krajině? Nějak jsem se ztratil v tom, k čemu chcete touto diskuzí dojít :-)
26.06.2010 (23:52)  
Coudy, dobrá, nechtěl jsem, aby chudákovi Lupenovi opět zvonilo v uších, ale nemám jinou možnost. Zde prosím k dohledání víc fotek, kde vlak hraje blechu v jinak krajinové fotce, obzvláště ty tři poslední skleníčky, a veleobzvláště ta uplně poslední, přesto je hodnocení dramaticky vysoké.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie.php?search=lupen

Ta poslední Lupenova fotka Os 12304 je druhá na žebříčku nejmenších blechovlaků v galerii vůbec. Dokonce v její neprospěch hovoří barevný nekontrast a v důsledku jistá kamufláž toho motoru v polích. Leč... takže jak to je s tím

Coudy 26.06.2010 (13:08)
uvedené fotky se zásadně liší od této "krajinovky" především v délce soupravy
?

-
Ale nechci tu zavádět další zbytečnou diskuzi
Naopak! Toto je velmi zajímavá diskuse, mnohem zajímavější než řešit, proč se nelíbí nový korporátní nátěr. Žádný smajlík, neznám jak se udělá dvojtečka-pomlčka-pokerface...
26.06.2010 (22:47)  
vojtik : říkáš, jako bonus historický motoráček ? :)) na stránkách o železnici, bych to neviděl jako bonus, naopak bonus by měla být ta krajina, a priorita by měla být železnice, když už jsme na stránkách zelpage... a souhlasím s tím co psal Coudy...
26.06.2010 (18:47)  
Pokud smím sdělit svůj skromný názor, tak se fotka líbí právě proto, že je na ní ten vlak takhle malý. Nejvíce mě zaujala ta obloha, po chvilce prohlížení fotky jsem si vzpomněl na to, že jsem na ŽP a začal hledat vlak :-), který jsem vzápětí i našel.

Celá fotka na mě působí příjemně (skoro jsem chtěl říct, že působí dojmem prosluněného podzimního odpoledne, ale kouknutí na datum vyfocení mi tento názor zatrhlo, proto jej uvádím jen jako zajímavost :-)). Je to povedené zachycení krajiny, a jako bonus historický motoráček.
registrovaný uživatel Coudy  mail  
Počet komentářů uživatele66 »fotek 0
26.06.2010 (13:08)  
Chary: vyplývá to z toho, co už tu napsal Jozka... Tebou uvedené fotky se zásadně liší od této "krajinovky" především v délce soupravy (pominu-li lok.řadu) a v polovině případech i velikostí na snímku. To samé platí u M.Grilla, první dva příklady jsou mimo, o třetím už se dá diskutovat, ten má podobné parametry... Ale nechci tu zavádět další zbytečnou diskuzi, mě se topičův snímek líbí, ale motorový vůz je příliš malinký.
26.06.2010 (11:47)  
Jozka: Jak je libo... :oD

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/810/810164.html (Rank 9)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/810/810132.html (Rank 8)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/843/843321.html (Rank 10)

Rank je v závorce, protože u svých fotek nestojím o mačkací hodnocení, ale v přehledu je vidět u těch, které se ještě kdysi hodnotit daly.
26.06.2010 (10:03)  
Nějaké vysvětlení tohoto zajímavého šotosociologického jevu?

Podle mě je to tím, že většina odkazovaných fotek zachycuje delší vlaky. Zvláště u nákladních vlaků vynikne zachycením v krajině určité kouzlo mnohavozového nákladu. Asi bude pro šotouše rozdíl, zda je v krajině 750 s 20 vozy, rychlík táhnoucí se zleva doprava celé fotky nebo jen samotný motorový vůz, ač hnací vozidla mají na fotce stejnou velikost. Objektivnější by bylo nalinkovat podobné fotky, tzn. "krabička v krajině" a pak hledat důvody různého hodnocení.
Další hledisko při hodnocení bych viděl v atraktivitě okolí vlaku. Zde uvedená prosincová krajina bez sněhu ve mně nevyvolává zrovna nejlepší pocity. Ovšem barevný podzim, jarní zeleň nebo řeka obklopena skalisky přiláká víc. Samozřejmě to může být hodně individuální.
A v neposlední řadě bude hrát roli také řada vozidla, co si budeme povídat, brejlovec je brejlovec :-D To je jen několik prvních šotosociologických postřehů ;-)

Jak by se určila míra? Co je už krajina s blechou a co ještě "velký vlak"?

A jak se určuje míra u umělecké galerie? Podle počtu pixelů by to asi nešlo, takže co třeba subjektivně na základě autorova rozhodnutí, popř. při schvalování?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko