Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
754.037-0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Blatnice pod Svatým Antonínkem - Lipov - Datum: 25.5.2000 - Autor: Alex 74 - Pozn.: Mn do Velké nad Veličkou - Zobrazeno: 3888x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Alexi, právěže turnusové nasazení čtyřek na ten dopolední Mn skončilo nejpozději o rok dřív. V roce 1999 (možná to nebylo přímo od začátku GVD 1999/2000, ale od nějaké změny během jeho platnosti, to už si nepamatuju) jezdila do Velké turnusově řada 771. Čmeláka jsem tam lovil ještě v dubnu 2000 - tehdy jsem věděl, že nevzhledná turnusová 771.044 bude mít MM a na záloze (a tedy i manipuláku) se objeví daleko hezčí 771.180.
Podle data v popisku jste tam byli těsně před koncem GVD 99/00, tedy ještě v době, kdy měl správně jet na manipuláku čmelák. Takže bych to viděl spíš jako důsledek onoho "pomožení" - oficiálně to mohlo být kamuflováno právě jako zkušební nasazení po opravě. Následující týden už platil grafikon nový a 1. zálohu včetně obsluhy Velké, Strážnice a Uh. Ostrohu měla pod palcem řada 742, konkrétně stroj 742.103.
Podle data v popisku jste tam byli těsně před koncem GVD 99/00, tedy ještě v době, kdy měl správně jet na manipuláku čmelák. Takže bych to viděl spíš jako důsledek onoho "pomožení" - oficiálně to mohlo být kamuflováno právě jako zkušební nasazení po opravě. Následující týden už platil grafikon nový a 1. zálohu včetně obsluhy Velké, Strážnice a Uh. Ostrohu měla pod palcem řada 742, konkrétně stroj 742.103.
Děkuji, Šašule.
Petr Martinek: Zrovna u veselských fírů se dá zájem o konkrétní mašiny vystopovat pouhým letmým pohledem do historie - jednání s hlavami pomazanými musela zákonitě probíhat a naposled tu 67 teda evidentně chtěli i s najrtem, když si vydupali ty modrý pulty.
V Plzni, například (jen co vím), byla posledním lakovým záchvěvem snad Líza 4.060, do příchodu herkulesů se drželi chlapi svých mašin zuby nehty (19, 29, 58 později 59, 60) - pak je rozprášili takřka žalovatelným způsobem. V Klatovech do příchodu modrýho moru 15 a 24.
Jeden z prvních blesků v Plzni (patrně první) byl vydupán na 750.253 slovy jedním strojvedoucím (to byla pravda trochu jiná doba). A z elektrik mi je znám pouze dlouholetý příběh lpění na 363.061.
Takže se zklidníme, pane.
Petr Martinek: Zrovna u veselských fírů se dá zájem o konkrétní mašiny vystopovat pouhým letmým pohledem do historie - jednání s hlavami pomazanými musela zákonitě probíhat a naposled tu 67 teda evidentně chtěli i s najrtem, když si vydupali ty modrý pulty.
V Plzni, například (jen co vím), byla posledním lakovým záchvěvem snad Líza 4.060, do příchodu herkulesů se drželi chlapi svých mašin zuby nehty (19, 29, 58 později 59, 60) - pak je rozprášili takřka žalovatelným způsobem. V Klatovech do příchodu modrýho moru 15 a 24.
Jeden z prvních blesků v Plzni (patrně první) byl vydupán na 750.253 slovy jedním strojvedoucím (to byla pravda trochu jiná doba). A z elektrik mi je znám pouze dlouholetý příběh lpění na 363.061.
Takže se zklidníme, pane.
754.016-4:Tehdá šlo o turnusové nasazení 754, ale dle kolegů z Brna kteří iniciovali tento dvoudenní výlet byla většinou nasazována 742. A tak jsme tomu trochu pomohly :-)
Chtěl bych se autora pozeptat, jestli se tehdy jednalo o nějakou mimořádnost v nasazení ř. 754 na dopolední manipulák do Velké. Jestli mě paměť nešálí, tak v oběhu měly čtyřky tento vlak určitě v roce 1998, v roce 1999 už byl tento výkon přidělen veselské první záloze, kde tehdy ještě sloužila řada 771 (turnusově 771.044) - tedy čmelák posunoval ve veselské stanici a dopoledne zajel obsloužit Velkou n/V. Od změny v květnu 2000 pak první zálohu a tím i velický Mn začala okupovat obligátní řada 742. Pročež mi to nasazení čtyřek dva dny po sobě neštymuje s mými pamětnickými vzpomínkami. Ledaže... Občas byl manipulák využit jako zkušební jízda. Pokud tedy autor natrefil dva dny po sobě na takovouto specialitu, musel mít neuvěřitelné štěstí.
@PM: Dovolím si na Váš příspěvek reagovat. Co se Petrušky týká, přesně takové jednání proběhlo.
Dle slov fíry na jednom Sp17xx z Brna: "No ten by se zbláznil, kdyby mu ji vzali, tak teď lítá, aby se to nestalo! Je to prostě banda (cenzurováno)." Jen kvůli tomu, že Petruška je vevnitř modrá a ne zelená údajně bylo mraky papírování.
Dle slov fíry na jednom Sp17xx z Brna: "No ten by se zbláznil, kdyby mu ji vzali, tak teď lítá, aby se to nestalo! Je to prostě banda (cenzurováno)." Jen kvůli tomu, že Petruška je vevnitř modrá a ne zelená údajně bylo mraky papírování.
19.02.2012 (12:45)
savik: prozradíte nám, jak by si mohli veselští dupnout? Jakože by nějací fírové nebo dílenští zajeli odborářským busem na nábřeží za hlavounama a tam dupali po tépichu a řvali, že nejen 37 s 67, ale i 18 a 49 přece "dycky byla jejich" tak to tak má být i teď? Se proberte a zkuste si takovou ptákovinu psát třeba na káreport, schválně, co vám tam na to poví...?
Stále se divím Veselským, že si nedupli o jiný mašiny než 67 a 37; zrovna 18 a 49 bejvali přece taky jejich. A nebo, když to furt leští, tak to přizdobit - nevím, jak to tehdy na začátku bylo vostrý s tou přizdobenou Petruškou, ale teď už by si toho nikdo všimnout nemusel.
Když cirkus, tak pořádnej!
Když cirkus, tak pořádnej!
19.02.2012 (7:50)
Bartisko: Já myslím, že by z toho dnes už nikdo neměl radost, protože sedmatřicítku postihla jistá šedomodrá choroba a není na ní nic pěkného, i kdyby se leskla jak psí koule...
savik: Díky,to byl poslední grafikon turnusového nasazení čtyřek na Mn do Velké nad Veličkou. Já se tenkrát rozčiloval, že kvůli takovejmhle bumlákům musely odejít z rychlíkové vozby v Chomutově.:-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko