..: Fotogalerie - detaily fotografie Posun zakázán! :..
 

Posun zakázán!


Posun zakázán!Informace o fotografii:
 - Místo focení: Olomouc hlavní nádraží
 - Datum: 29.4.2011
 - Autor: Bertovec 
 - Zobrazeno: 7150x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
16.05.2011 (9:56)  
Omlouvám se za pozdní reakci, měl jsem tři dlouhé šichty po sobě... Ale vidím, že jste si v podstatě na vše odpověděli :-)
Jen pro ujištění: Motory byly stopnuté, loko označena návěstí: Obsazené HV. Bylo to v pauze a barevně jsem fotku až na malé potlačení červené neupravoval. Horší bylo rovnání křivek, aby to aspoň trošku vypadalo rovně. Jsem rád, že se líbí. Díky.
15.05.2011 (9:48)  
Na řadě 714 jsou vždy funkční budíky na obou stanovištích. Takže pokud jsou otáčky SM viditelné na jednom budíku, tak jsou viditelné i na budíku druhém. To samé je s proudy a s manometry ... vždy musí na obou stanovištích ukazovat shodné údaje. Klíček slouží převážně jen k zapínání a vypínání brzdiče. Na start motoru nemá žádný vliv (nastartujete i s vypnutým brzdičem). Aby se předešlo nechtěnému startu z druhého stanoviště, tak z toho důvodu je tam právě jen jedna směrová páka. Takže na stanovišti, kde máte směrovou páku v D, tak lze nastartovat SM 1 i 2 bez ohledu na klíček brzdiče.
14.05.2011 (19:36)  
Po delší době fotka která mě nadchla, a to velmi...máš ještě Bertovče nějakou nálož v zásobě. Gratuluji a tiše závidím že mě to nenapadlo taky.
14.05.2011 (12:35)  
Spíše sem to napsal, aby to věděli i ti méně seznámeni z obsluhy lokomotiv. U 842 manometr ukazuje i při vypnutém řízení, protože je napojen na vzduchové potrubí (jak jsi už jednou psal). S rychloměrem si nejsem jist. Na 100 procent ukazuje registrační, ale ten je na 842 umístěn až za hlavou.
To co jsem psal bylo to co jsem viděl na jednom stroji a to co jsem si vydedukoval ze schemat zapojení řady 714. Kde je na směrové páce a na klíčku od brzdy namalovém koncák, ale ten na budíky nemusí mít vliv. Propojení jsem mezi nimi nenašel (nemám kompletní schéma loko).
A když jsem se na fotku podíval pořádně, tak vidím, že směrovou páku má strojvedoucí danou u sebe. Takže je možné, že motory jsou opravdu stopnuty (psal sem poze že je má možná nastartovány, vysvětlení pro rejpali). Tož bych chtěl vyzvat autora fotky, ať nám to obhasní, jestli byly nastartovány nebo nebyly... :-D Ale i kdyby to bylo pouze "narafičeno" tak je to fotka, ze které je cítit atmosféra okamžiku a jsem rád, že ji vidí i běžní lidé...
14.05.2011 (11:58)  
Vašku, já vím, co si musíš vzít na druhé stanoviště - o tom se nebavíme :o) Já jen že třeba na 750 a 754 ty budíky na nulu nespadnou... Nové stroje to možná mají řešeno nějak jinak (842 a 714 jsou oproti brejlovcům "nové".) Na nulu spadnou i manometry brzd?
14.05.2011 (11:39)  
Martine, jakmile přecházíš z jednoho pultu na druhý, tak musíš přenést klíček brzdy a směrovou páku. Obě mají spínače poloh, aby jsi nemohl nastartovat motory z druhého pultu. To stejné jsem si myslel taky, ale byl jsem vyveden z omylu názornou ukázkou. Při MM prohlídce 842, kdy se zkouší motory z obou stanovišť a při přepnutí klíče řízení opravdu dojde k nulovému napětí na budíkách a motory jsou stále ve volnoběžných otáčkách. Jednou jsme tam měli na PO 714 (číslo nevím) a po nastartování to bylo to samé, nicméně je to možná ojedinělá úprava. V Brně je naprosto normální, že se při posunu na 714 ovladá loko pouze z jednoho pultu.
14.05.2011 (11:15)  
Vašku, jakmile obsluhuješ druhé stanoviště, budíky opravdu nejsou v nulové poloze. Proveditelné by to bylo, ale jaksi to postrádá smysl... Manometr si bere hodnoty z potrubí, rychloměr má náhon/snímač někde na ose nápravy, otáčkoměr na klikovce. Tohle všechno bys musel nějak přemostit, což by byly poněkud vyhozené peníze :o)
14.05.2011 (11:02)  
To že nejsou budíky na hodnotách neznamená, že není předané ovládání na "druhé" stanoviště. Pak jsou budíky v nulové poloze.
Od kdy???!!
14.05.2011 (10:29)  
Tak si v duchu říkám jak vypadá návěst "obsazeno osobami" a jak je jí možno dosáhnou na stroji, jež má pouze bílé a červené světla a jak je možno toto poznat pohledem na stanoviště a hlavně JAK to tam navolit.
Pro doplnění, denní návěst je žlutý praporek s modrým svislým pruhem a noční žluté světlo s modrým svislým pruhem uprostřed, které je možno použít i jako denní návěst.
Strojvedoucí by mohl dojet tak daleko, jak by mu stačila nafta a byla postavena VC. To že nejsou budíky na hodnotách neznamená, že není předané ovládání na "druhé" stanoviště. Pak jsou budíky v nulové poloze.
14.05.2011 (9:41)  
J.P., zughaken: Aby si nekdo nerejpnul, co?

Paradni fotka s atmosferou. Ja bych se spis zeptal, jestli jsi fotce nejak barevne pomohl, myslim timzvyrazdneni jedne barvy (modre) nebo tak. Diky
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko