..: Fotogalerie - detaily fotografie 475.171 :..
 

475.171


475.171Informace o fotografii:
 - Úsek: Adamov - Babice nad Svitavou (Adamov)
 - Datum: 29.6.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Os 4716 Brno-Č.Třebová
 - Zobrazeno: 6825x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.09.2009 (18:29)  
Bože, to je krása. Díky
22.06.2009 (15:47)  
vasekpetr 1,Miloš:Máte pravdu,kluci,ten úsek měl být správně napsán opačně,tj.Babice nad Svit.-Adamov.
22.06.2009 (11:14)  
pro Retych: Pamatujeme jízdu Skaličáků s dělnickým vlakem v 15.20hod.z Brna hl. z třetího nástupiště.Jelikož, ale tahal 7vozů Bai, tak jezdili dvě433 (opět se ptám, nebude mít p.Drahoš foto??)Byla to krásná podívaná !!!
Celkově tenhle turnus byl záměrně postavený, aby se lok 433 dostal večer na ráno do pravidelných oprav Brno-dolní ze Skalice n.Sv.Už jsem si myslel,že nikdo nepamatuje.
22.06.2009 (17:29)  


Pamatuje,a fotky budou.Byl to Os 4724/4751,ale že by tam byla 2x 433.0.,o tom nevím.Co vím tak na bývalém Os 609(odjezd z Brna před 15 hod)jezdily 2 kotle,ale to byly obě velký mašiny a mívalo to 11-12 vozů,ve Skalici se přípřežní lok.a zadní polovina souprava odpřahala.
22.06.2009 (10:39)  
Jiřímu z Adamova: se omlouvám, ze ten odsudek nádraží. Ale Adamov sám za to vlastně nemůže. Co taky chtít po MěÚ malého města, kde zaniknul prakticky veškerý průmysl, a tedy hlavní zdroj příjmu MěÚ? Přál bych v tomhle Adamovu aspoň malý zázrak... Ale primárně ta budova patří někomu od železnic (komu patří budovy? SŽDC? Či někomu jinému? Já už se v tom propletenci železničních firem nějak nevyznám - moc to nesleduju...) a ten by se měl o ni - jako o svůj majetek - starat "s náležitou péčí dobrého hospodáře" (cituji ze standardích smluv!).
D.Retychovi: díky za objasnění osudu toho tunelu č. 6. Já si taky říkal, že k tomu snesení č. 6 a č. 5 došlo spíš až v rámci příprav elektrifikace...
22.06.2009 (9:46)  
NIcKON:
Jakápak laická otázka, naopak mě mrzí, že se chytil jen jeden (je lepší se třikrát zeptat, než něco jedenkrát pokazit)!
Ještě ve druhé polovině 70. let jezdil odpoledne osobní vlak z Brna, tažený skaličákem do Skalice n/Sv (a možná do Boskovic, a vracel se do Brna někdy v noci).
Klenba tunelu byla zapažena pražci, zajištěnými skruženými kolejnicemi, pravděpodobně z důvodu nesoudržné horniny. No, a tyto pražce zapálila zřejmě jiskra ze skaličáka a při hašení se statika tunelu narušila ještě víc - nakonec, dřív se takto, ohněm a vodou, lámaly skály.
Vídím teď ovšem na netu, že tunel byl snesen až v letech 84-85, takže se omlouvám za dřívější nepřesný příspěvek. Oprava tunelu po požáru ovšem trvala nějaké ty měsíce, brněnští brejlovci museli objíždět na své výkony přes Olomouc, což nebylo zrovna jednoduché a tak se lokomotivy zbrojily v ČTř a a na menší opravy jezdili opraváři za lokomotivami do Adamova, kde byla pro depo ve staniční budově vyčleněna místnost.
akreditovaný fotograf nebo člen ŽP Vlad  mail  
Počet komentářů uživatele815 »fotek 0
22.06.2009 (3:21)  
(OT) NIcKON: "Vyhoření tunelu" - to berte jako češtinářskou zkratku. Vyhoří něco v tunelu - a tím může dojít k porušení jeho statiky (nějakých nosných prvků). Vzpomeňte jen na požár pozemní lanovky v Rakousku nebo tunelu pod Mont Blanckem...
22.06.2009 (1:57)  
D.R.: Odpusťte laickou otázku: jak může vyhořet tunel?
22.06.2009 (0:04)  
Muselo to tu být krásné s oběma tunely, přes které se dala podnikat okružní cesta s výhledy na trať, škoda, že už to nepamatuju. Stanici by snad pomohla podpora města a spolupráce s ČD, třeba jako v Přibyslavi, jenže to nechce o ničem podobném ani slyšet. Musím uznat, že nádraží v Adamově jsou jedna z nejhorších u nás. Za fotku díky!
21.06.2009 (22:53)  
Dobrý večer.
Já si taky hned říkal, že to bude spíš směr Adamov, než směrem do Babic (a Brna). Taxem tu trať opravdu ještě úplně nezapomněl. Jo, jo, dvěstěšedesátku (a tyhle mašiny (a tyhle fotky))) prostě miluju. Inu, vzpomínky na dětství...
Ale i dneska je ta modernizovaná trať úžasná. A myslím, že to obrovké dílo (mj.) ŽS Brno při její kompletní přestavbě je dost nedoceněné. Možná i proto, že se tu nejezdí 160, ale že poměry dovolily "jen" 120 km/h (pro "klasiku"). Jen je škoda, že stanmice, které jsou už téměř "opuštěné", vlivem typického českého vandalství tak rychle chátrají. Např. budova stanice Adamov, tak to je přímo humus! A přitom je to jedno z východišť do Moravského krasu. Nevím, co s tím. A mrzí mě to...
Tak aspoň to krásné foto...
21.06.2009 (21:28)  
Sry pane Švetska ale pro mě zatim vase nejhorší fotka tady,ale i tak za 5
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko