Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
163.018-5 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Ústí nad Labem hlavní nádraží - GPS: 50°39'30.573"N, 14°2'33.469"E » - Datum: 19.7.1990 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z negativu, Os 6810 - Zobrazeno: 6619x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
16.11.2013 (16:04)
stoupa: SNCF BB22200. Tyristorka z roku 1976, trvalý výkon* 4140 kW (25 kV) resp. 4040 kW (1500 V). Maximální rychlost 160 km/h, později 200 km/h. V roce 1988 přišel Alstom s lokomotivou o výkonu 5600 kW a Vmax 200 km/h s třífázovými motory - BB26000.
V zemi vycházejícího slunce Kawasaki vyrábělo od roku 1990 BoBoBo mašiny o výkonu 6000 kW a maximální rychlosti 120 km/h. Pro rozchod 1067 mm a nákladní** dopravu. Pokud Vám to připomína Asynchrona, tak i tohle byl asynchron.
Vámi zmiňovaná BR111 je z roku 1974, tedy o 10 let starší nežli 163. Pro naše srovnání je vhodnější tyristorka BR120, vyráběná od roku 1979 do roku 1989. Vmax 200 km/h a výkon 5600 kW hovoří jasně proti špičkovosti řady 163. Ono je lepší si nelhat. Pešink - rychlý start, ale krátký dolet. Její přezdívka vyjadřuje totéž jako Nohavicovo Pendolíno u Polomi, co zamrzly mu CD romy.
*) http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
**) Pro osobku šinkanzen...
V zemi vycházejícího slunce Kawasaki vyrábělo od roku 1990 BoBoBo mašiny o výkonu 6000 kW a maximální rychlosti 120 km/h. Pro rozchod 1067 mm a nákladní** dopravu. Pokud Vám to připomína Asynchrona, tak i tohle byl asynchron.
Vámi zmiňovaná BR111 je z roku 1974, tedy o 10 let starší nežli 163. Pro naše srovnání je vhodnější tyristorka BR120, vyráběná od roku 1979 do roku 1989. Vmax 200 km/h a výkon 5600 kW hovoří jasně proti špičkovosti řady 163. Ono je lepší si nelhat. Pešink - rychlý start, ale krátký dolet. Její přezdívka vyjadřuje totéž jako Nohavicovo Pendolíno u Polomi, co zamrzly mu CD romy.
*) http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
**) Pro osobku šinkanzen...
Pro Honza:
Vztažmo k "roll outu" je EM 488 (přelom 60. a 70. let) starší, než E 479.0, než Peršing o víc než 10 let a dokonce než 2. serie "Žabotlamů". I např. Kocouři a T 478.4 (Děčín) byly mladší, Orchestrion rovněž. :-)
Vztažmo k "roll outu" je EM 488 (přelom 60. a 70. let) starší, než E 479.0, než Peršing o víc než 10 let a dokonce než 2. serie "Žabotlamů". I např. Kocouři a T 478.4 (Děčín) byly mladší, Orchestrion rovněž. :-)
janick: Já si též myslel ještě na začátku 0. let, že pantografy řady 460 jsou novější než Bdt a podobné klasiky s peršingem či bobinou a nejmodernější co se na Ústecku a okolí může najít. Podle reakcí ostatních lidí, když přijel panťák nebo klasika, se dalo usoudit totéž. Uplynulo asi 5 let a 460 skončily v propadlišti dějin, v horším případě jsou považovány za největší šroty.
BBvK:
já si Malboro (008) též nepamatuji, resp. až někdy v letech 92-95 s tím pozůstatkem - červený trojúhelník. Otázka jak dlouho s tím jezdila, dost možná foto neexistuje.
163.011 po nátěru kvalitní italskou barvou máš? natírala si to tehdy četa sama. Peršan v této barvě vydržel až do reka.
742.109 - ano, s těmi pruhy. Osobně si jí nepamatuju a foto jsem nikde neviděl.
742.135 - ta se dobarvovala až "dlouho" po revoluci. Já mám foto někdy z r. 97.
Nicméně pokud to není na žp, zkus to vložit jinam, případně sem dát nějaký odkaz kde se můžem podívat. Pokud se foto nebude zamlouvat, opět použiji svojí oblíbenou větu: kdo to má, nechť ukáže lepší. Zpravidla nikdo, takže kvalitu bych bral u těchto snímků s rezervou.
PS: otravoval bych hodně, když bych se zeptal i na fota:
742.291 z lakovny Tábor (hnědo-žlutý unifik), pak nátěr v rámci možností v depu DC, tj vínově červená
742.178 s černou střechou, bílé pruhy u reflektoru.
já si Malboro (008) též nepamatuji, resp. až někdy v letech 92-95 s tím pozůstatkem - červený trojúhelník. Otázka jak dlouho s tím jezdila, dost možná foto neexistuje.
163.011 po nátěru kvalitní italskou barvou máš? natírala si to tehdy četa sama. Peršan v této barvě vydržel až do reka.
742.109 - ano, s těmi pruhy. Osobně si jí nepamatuju a foto jsem nikde neviděl.
742.135 - ta se dobarvovala až "dlouho" po revoluci. Já mám foto někdy z r. 97.
Nicméně pokud to není na žp, zkus to vložit jinam, případně sem dát nějaký odkaz kde se můžem podívat. Pokud se foto nebude zamlouvat, opět použiji svojí oblíbenou větu: kdo to má, nechť ukáže lepší. Zpravidla nikdo, takže kvalitu bych bral u těchto snímků s rezervou.
PS: otravoval bych hodně, když bych se zeptal i na fota:
742.291 z lakovny Tábor (hnědo-žlutý unifik), pak nátěr v rámci možností v depu DC, tj vínově červená
742.178 s černou střechou, bílé pruhy u reflektoru.
15.11.2013 (14:18)
Každá 163 z první série měla nějaký tuning, asi mezi nejlepší leštěnky patřila Líza - 009 nebo 163.015. Každý stroj byl jiný a něčím zajímavý, byť to nemělo takou sledovanost-popularitu jako třeba ř. 754 v Brně. Holt tohle byla jen "elektrika"...která je i dnes mezi fotiči zpravidla až na druhé pozici.
Dotaz na autora: nemáš taky Malboro - 008? tedy před stržením té samolepky, kdy po ní zůstal jen ten červený trojúhelník. Tedy pokud se to vůbec někomu podařilo vyfotit?
Případně pokud bys měl ještě fotky 742.109 nebo 135 v unifiku. 109 jsem znal jen z vyprávění a 135 si pamatuji po dobarvení ve strojovce v Teplicích - foto mám, leč nátěr už nebyl nejlepší. To byla ta s kombinací barev německé vlajky. Když bys měl a případně ukázal.. dík
Dotaz na autora: nemáš taky Malboro - 008? tedy před stržením té samolepky, kdy po ní zůstal jen ten červený trojúhelník. Tedy pokud se to vůbec někomu podařilo vyfotit?
Případně pokud bys měl ještě fotky 742.109 nebo 135 v unifiku. 109 jsem znal jen z vyprávění a 135 si pamatuji po dobarvení ve strojovce v Teplicích - foto mám, leč nátěr už nebyl nejlepší. To byla ta s kombinací barev německé vlajky. Když bys měl a případně ukázal.. dík
15.11.2013 (16:30)
8 - barevně až v roce 1993, takže to asi nebude, ale nehledal jsem ve skříni ;-) čb taky nic, prosinec 89 ještě ne, květen 91 už ne ;-)
109, ještě není naskenovaná, foto nic moc, ale je, je to ta dvojpruhová, že?
135 barevně mám, květen 89, ale není naskenovaná a ani na žp nebude moci jít, bohužel. A v té době v takové kombinaci taky nebyla :-) na čb to asi nepůjde vidět :-)
109, ještě není naskenovaná, foto nic moc, ale je, je to ta dvojpruhová, že?
135 barevně mám, květen 89, ale není naskenovaná a ani na žp nebude moci jít, bohužel. A v té době v takové kombinaci taky nebyla :-) na čb to asi nepůjde vidět :-)
Pro K.K. a Rabín:
Vyvinuto na sklonku 70. let, první aplikace silového elektronického řízení výkonu na východě ve velkém. Tzn. (teoretiky) kladivem neopravovat, do strojovny se přezouvat.
Jistě, dětské nemoci technici ČKD Elektrotechnika stále v pohotovosti, zásadní změny v přístupu k opravám a udržování ...
V době vzniku fakt moderní seriový stroj, v RVHP takový nebyl, v "zemích mamonu" snad u DB BR 111 (snad) a švédské (ASEA) řady Rc vyšších čísel, ve Švýcarsku (snad) dodávky pro RhB, resp. FO. Ovšem to srovnávám stejnosměr a střídavou napájecí soustavu. Ta "černá skříňka" s tyristory pak hold má jinačí střeva.
Rabíne, bezostychu bych ji = 71E / 99E(v době vzniku i výroby od 1984) zařadil lehce nad průměr. Hlavně se energie nemaří v odporech. Pak ovšem přišla "elektrofonická" regulace asynchronních trakčních motorů (tedy - bylo zvládnuto řízení výkonu bezkontaktními tyristory GTO v těžkém drážním provozu). Teoreticky "se to" znalo velice dlouho, zvládnout to technologicky to nebyla sranda ani pro imperialistu.
Vyvinuto na sklonku 70. let, první aplikace silového elektronického řízení výkonu na východě ve velkém. Tzn. (teoretiky) kladivem neopravovat, do strojovny se přezouvat.
Jistě, dětské nemoci technici ČKD Elektrotechnika stále v pohotovosti, zásadní změny v přístupu k opravám a udržování ...
V době vzniku fakt moderní seriový stroj, v RVHP takový nebyl, v "zemích mamonu" snad u DB BR 111 (snad) a švédské (ASEA) řady Rc vyšších čísel, ve Švýcarsku (snad) dodávky pro RhB, resp. FO. Ovšem to srovnávám stejnosměr a střídavou napájecí soustavu. Ta "černá skříňka" s tyristory pak hold má jinačí střeva.
Rabíne, bezostychu bych ji = 71E / 99E(v době vzniku i výroby od 1984) zařadil lehce nad průměr. Hlavně se energie nemaří v odporech. Pak ovšem přišla "elektrofonická" regulace asynchronních trakčních motorů (tedy - bylo zvládnuto řízení výkonu bezkontaktními tyristory GTO v těžkém drážním provozu). Teoreticky "se to" znalo velice dlouho, zvládnout to technologicky to nebyla sranda ani pro imperialistu.
Fotografie je pěkná, a jelikož jsme na mobilu omylem jsem dal 2 hvězdičky. Moc se omlouvám.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko