..: Fotogalerie - detaily fotografie 151.011-4 :..
 

151.011-4


151.011-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Pardubice-Opočínek - Pardubice-Svítkov
 - GPS: 50°1'53.708"N, 15°43'10.298"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 16.2.2017
 - Autor: LeHydrak  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Ex 141 "Landek"
 - Zobrazeno: 3683x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

23.02.2017 (23:05)  
Nemusím si dopředu vybrat dopravce. Přijdu na nádraží nebo sednu k počítači, koupím lístek a jedu. Osobně jezdím s ČD z naprosto subjektivních důvodů (staví v Libni, zjednodušeně). Teprv následně mám jako pravidelný zákazník natolik výraznou slevu, že prakticky nemá smysl jezdit s někým jiným. Teprv třetí v pořadí je skutečnost, že Jančura umí mít vyprodáno (Leoexpres jsem se nikdy použít nepokusil) a to, že ho jaksi nemám rád.
A jestli vlaky jezdí po kouskách nebo pospojované? Podle mě není nic jednoduššího, než je na ten kus společné cesty spojit. Začne se tak dít ve chvíli, kdy platba za dopravní cestu bude vypadat jak cena taxíku: cena za vlakokilometry, možná s "koeficientem optimální traťové rychlosti" plus cena za vagónokilometry. Pokud dneska něco takového existuje, není "vagónokilometr" dostatečně drahý.
Doufám, že moc neblábolím. Už se fakt těším do postele.
23.02.2017 (21:58)  
Dnes je tento stav nutnost. Řešením přetíženosti by mohl být koncesní model, tedy něco jako soutěže. Všechny vlaky by byly integrované, mohlo by jich jezdit méně, přestože by bylo subjektivně více spojení. Dnes si totiž musím dopředu vybrat dopravce - a pak už mám vesměs jen hodinový interval (RJ) nebo o něco častější (ČD) nebo 2-3hodinový (LE). Kdyby všichni spolupracovali, pak by to teprve jezdilo jako MHD. Dnes nikoli. A právě zde je prostor, jak snížit počet vlaků, ale zároveň zkrátit subjektivní interval pro cestujícího.
23.02.2017 (13:48)  
Hmmm... Je to tak. Já jsem na trati mezi Pardubicemi a Prahou doma a frekvence spojů na způsob MHD mi vyhovuje, ale taky mi připadá přitroublé rozdělit jeden vlak na tři. Letos je aspoň vidět snaha posílat "expresy" v sériích, ale to se zas ztrácí výhoda "jede každou chvíli".
To vše samozřejmě vylepšeno tím, že z těch snad šesti vlaků za hodinu jsou tři "nepřístupné" (chodím dobře a v jízdních řádech včetně aktuálního zpoždění se orientuju, takže různé pokladny pro různé dopravce mi extra potíž nedělají, ale se slevovou kartou je pro mě všechno kromě "ČD klasik" dvakrát dražší).
Ano fotka je hodně pěkná, ale nemohu se zbavit dojmu, že tomu vlaku vzadu něco schází. A vážení přátelé, není to socha. Na druhou stranu: někdy začátkem 90. let jsem byl v Itálii u moře. Trapně netuším, kde, ale vedla tam trať, po ní co hodinu prosvištěla desetivagónová souprava, a v ní někdy možná až deset lidí. Což je TAKY vyhazování peněz.
registrovaný uživatel JiP 
Počet komentářů uživatele95 »fotek 0
23.02.2017 (12:42)  
Foto krasne, ale kdyby ta lokomotiva tahla soupravu trojnasobne delky, tak teprve by to byl vlak, ktery bych si predstavoval na 1. koridoru. Diky tomuto pidivlacku treba nemohly projet dva naklady po 2x 1800 tunach. Tohle je jenom zrout kapacity trate odtrzeny od jakekoliv ekonomiky a fungujici jenom diky statnim subvencim, at uz jim rikame jakkoliv.
23.02.2017 (20:05)  


Taky musíme brát v potaz to, že bylo 9 hodin dopoledne pracovního dne, takže jistě nebylo tolik cestujících jako třeba odpoledne, kdy zde jezdí ve většině případů vlaky delší.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko