..: Strojvůdci si stěžují na zarostlá značení podél tratí :..

Ilustrační obrázekČesko - Během letošního roku se začaly nebývale množit stížnosti ze strany strojvedoucích na špatně viditelné návěsti u tratí. Na mnoha místech totiž může dojít k jejich přehlédnutí a případné nehodě. Médii dokonce proběhla zpráva, že takto zarostlých tratí je podle Federace strojvůdců (FSČR) na naší železniční síti zhruba 20 %. Mluvčí drah Ondřej Kubala však oponuje: "Není to takový problém, jak o něm mluví strojvůdci. V žádném případě to nemůže nijak ohrozit bezpečnost cestujících. ČD navíc nezodpovídají za drážní infrastrukturu, to je věc SŽDC."

Celá situace je však spíše podobá přehazování horkého bramboru; od letošního léta má správu tratí na starosti Správa železniční dopravní cesty, do té doby byla údržba věcí ČD. Úsudkem si člověk odvodí, že tento stav není otázkou několika měsíců, tím spíše s blížící se zimou, kdy se rostliny nacházejí ve vegetačním klidu.

Mluvčí SŽDC Anna Kodysová dala Federaci strojvůdců nepřímo za pravdu. Dle ní takto zarostlé mohou být ve větší míře regionální tratě. Dále doplnila, že tratě jsou dvakrát do roka kontrolovány, přičemž by mělo zároveň docházet k odstraňování křovin a porostu, který brání viditelnosti návěstí. Jednou za měsíc by tratě měl procházet návěstní mistr, který by mohl případně situaci operativně řešit.

Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze volno, foto: FSČR, Miroslav Šecl Předvěst za zastávkou Praha-Strašnice v poloze výstraha, foto: FSČR, Miroslav Šecl Bujný porost na trati u Čelákovic, foto: FSČR, Miroslav Roubík skrytý rychlostník v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák návěstní upozorňovadlo v úseku P.Malešice - P.Vršovice vj.n., foto: FSČR, Pavel Dvořák

Současný provozní stav zachycují a dokumentují snímky na stránkách FSČR pořízené strojvedoucími vlaků.

Zdroje: Lidové Noviny, FSČR; autorský text


Vítek_V | 29.11.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
02.12.2008 (0:39)  
Spinne: ýásadně nesouhlasím, já po těch kolejích jezdím narozdíl od Vás denně a mám možnost trošku jiného pohledu, víte? Je to opravdu znát, co se rozběhla báječná transformace, všechno vázne, na nic není čas a cokoliv udělat mezi více složkami je najednou obrovský problém. Inu, šotoušci mají to, co chtěli. Vždyť po tom nejen tady volali už dávno. Škoda jen, že na to doplácí ve výsledku zase cestující...
01.12.2008 (17:58)  
Já nevím jak vy, ale já už delší dobu (tedy od 7/08) mám problém s tím, že různé organizace neví, komu co patří. Strojvůdci a nejen federanti, jaksi pozapomněli komu co patří a vše adresují ČD. Proč se k tomu vůbec Kubala vyjadřoval a proč FSČR toto neadresovala přímo SŽDC ? Následně, proč tady není vyjádření tiskové mluvky SŽDC ?
registrovaný uživatel kladno 
01.12.2008 (16:21)  
Ochrané pásmo dráhy a ochrana dráhy - pokud má někdo pozemek v ochraném pásmu dráhy, vztahuje se na ten pozemek věcné břemeno. Dle §10 zákona 266/1994 ve znění pozdějších předpisů, cituji: "Vlastníci nemovitosti v sousedství dráhy jsou povinni strpět, aby na jejich pozemcích byla provedena nezbytná opatření k zabránění sesuvů půdy, padání kamenů, lavin a stromů, nebo jejich částí, vznikne-li toto nebezpečí výstavbou nebo provozem dráhy nebo přírodními vlivy; vznikne-li toto nebezpečí z jednání těchto vlastníků, jsou povinni učinit nezbytná opatření na svůj náklad. O rozsahu a způsobu provedení nezbytných opatření a o tom, kdo je provede, rozhodne dráţní správní úřad." Provozovatel dráhy je povinnen dodržovat průjezdný průřez daný Vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, dále zajistit dobu viditelnosti návěstidla dle §7 vyhlášky 173/1995 Sb. Ministerstva dopravy, kterou se vydává dopravní řád drah. Prořez náletové vegetace je možný provádět jen ve vegetačním klidu.

Dříve (ještě před 15 lety) byly tratě dobře vysekané, udržované. Způsob, jak přimět SŽDC k lepší údržbě tratí je začít jim účtovat poškození HKV. Kolikrát se mi stalo, že mi křovina otevřela odvodňovací kohout na hlavní jímce u 810 (jedná se o mimořádnou událost) a následně způsobené zpoždění, větev utrhla (nebo rozbila) zrcátko, utrhla boční sklopné ochranné sklo, poškodila lak atd.
registrovaný uživatel peca 
01.12.2008 (15:20)  
To povolení musí být na stromy s průměrem větším než 10cm ve výšce 1m nad zemí. Tak to aspoň bylo před cca 5 lety.
Možná že web má taky pravdu... :-)
01.12.2008 (10:54)  
Asi schází nějaká ta mechanizace u SŽDC, když vidím jak přijedou MUVkou a sekají to ručně motorovkami, tak je to na dlouho a sekat zrádné akáty (navíc během roku už dasahují ve vhodných podmínkách 2,5m!)není žádná legrace. Že by MUVka měla sekací rameno a rychle to vše kosila např. v místech zde na snímcích v Malešicích jsem ještě neviděl.
01.12.2008 (9:16)  
ad zlobr " takže je nutno prořezávat dříve, než dřevina dosáhne stanoveného obvodu, tedy když lze řezat bez povolení.

Ano, je pravda, že za doby kdy provozovatelem dráhy byly ČD a.s se na to jaksi dlabalo, jenže nyní je provozovatelem dráhy SŽDC a.o. a ČD a.s. a další dopravci platí tvrdé peníze za použití dopravní cesty (kdyby měly ČD a.s. stejné podmínky jako v silniční dopravě, mohly by tyto peníze použít pro modernizaci vozidel), pročež požadavek, aby byla návěstidla viditelná je oprávněný. Součástí poplatku za použití dopravní cesty je i řádný stav dopravní cesty a toho co s tím souvisí, tedy viditelnost návěstidel.
registrovaný uživatel zlobr 
01.12.2008 (8:22)  
Zdravím.
Něco o kácení dřevin vím a má se to asi takto: žádat o kácení se musí od obvodu kmene 80 cm (měřeno ve výšce 1,3m nad zemí. Povolení není třeba ke kácení dřevin, je-li jejich stavem zřejmě a bezprostředně ohrožen život či zdraví nebo hrozí-li škoda značného rozsahu. Ten, kdo za těchto podmínek provede kácení, oznámí je orgánu ochrany přírody do 15 dnů od provedení kácení (§8 odstavec 4 zákona 114/92). Což myslím přesně vystihuje tyto případy. E.on taky prořezává stromy dle libosti v ochraným pásmu drátů a někdy se to neobtěžuje oznámit ani vlastníkům pozemku. tak dost pochybuju, že by SŽDC měla přísnější pravidla.
01.12.2008 (0:59)  
Referát živ. prostředí to klidně zamítne jeli to mimo období vegetacního klidu.
registrovaný uživatel DÉMON 
01.12.2008 (0:17)  
Pavel Q: není to blbost, tato problematika je mi trochu vzdálenější, nejsem si jist ale s razantnějšími prořezy musí myslím souhlasit referát životního prostředí (ekologové), navíc berme v úvahu že lesy patří a) LČR b)soukromníkům c)obcím Tudíž opět souhlasy od vlastníků. Přestože ochrané pásmo dráhy je myslím minimálně 30 metrů minimum od osy koleje nelze přořezávat jak by SŽDC chtěla. Ví někdo trochu víc?
30.11.2008 (23:14)  
ES 499: Můžeš doložit nějaký přáklad, že ekologové někde zarazili prořez trati? To je podle mě blbost.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko