..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel wobi 
06.08.2008 (23:41)  
Je vidět,že naši zastupitelé opravdu nejezdí vlakem.A navíc se potvrzuje jejich naprostá neúcta k minulosti.Nádraží sem,nádraží tam,vždyť je to jedno.Hlavně,že nám přistane v kapse zase nějaká ta kačka za prodané pozemky.Ale skutečnost,že se chystají zlikvidovat historicky nejstarší nádraží v Praze je zcela evidentně netrápí.Dejme tomu,že zrušíme nákladové nádraží Žižkov.To už dávno neplní svojí funkci a kapacitně nestačí.Ale Masarykovo nádraží?To je jako špatný vtip.Bohužel však dnešní doba vlakům celkově nějak nepřeje.Ruší se nádraží,trhají se koleje,spojů jezdí stále méně.Musíme doufat,že se v někom hne svědomí a nedopustí,aby "Masaryčku" potkal podobný osud jako nádraží Těšnov.
registrovaný uživatel sames1 
05.07.2008 (19:34)  
Blba pripominka : Hehe asi jste fakt trhli rekord s prizpevkama. A ani se nemuselo stavkovat a bude zachovano :) no co dodat ...vitejte ve svete globalizace :D
registrovaný uživatel honzaloko  mail  
05.07.2008 (15:37)  
Konečně na to někdo přišel,jako v Brně. Nejlepší bude zrušit jak Masarykovo nádraží ,taky Praha hl.n. a přesunout je někam za Prahu! Anebo se snažit udržet aspoň Holešovice a Smíchov, než bude někdo kupovat další pozemky.
04.07.2008 (23:20)  
Pájínek: Dobrá zpráva, taky už se začíná Masaryčka pomalu rozpadat, možná na to měla vliv včerejší bouřka, dneska jsem viděl, že konstrukce odbavovací haly je podepřená dvěmi vzpěremi, podpíraný nosník nevypdal zrovna v ideálním stavu, nemluvě o zatíkání do budovy ve spojovací chodbě mezi halou a pokladami
04.07.2008 (20:47)  
Masaryčka má být zachována.Plán magistrátu zrušit koleje a zastavět areál komerčními budovami padl.
Info
odkaz zdroj internet
http://www.24hodin.cz/assets/Archiv/04072008.pdf
03.07.2008 (22:10)  
No zrovna teď je prej hodně volnej Nový Smíchov :-))))
registrovaný uživatel Foxx  mail  
03.07.2008 (19:44)  
honzík: čoveče napadlo tě někdy se krotit ve výrazivu? Jinak pokud je Paladium prázdný, tak nevím. Chodím tam na sushi a lidí je tam na můj vkus pokaždé až moc. Osatním se omlouvám za off-topic.
03.07.2008 (16:14)  
Jen dodám pro toho vola, co nezná ty prázdná centra další prázdná. Kromě Tesca Stodůlky a šestky. Je to Eden, kde odpadává jeden krám za druhým, dále Galerie Nové Butovice, kde už skoro za chvilku nebude žádný krám a nebo Novodvorská PLaza, která taky nezáří přelidnatostí. A že by Palladium I bylo moc plné, to nevím, vedle straší prázdná stará Kotva. A potencionálních zákazníků je pořád stejně.
03.07.2008 (12:46)  
předchůdce: Člověče přestaň si už konečně hrát s počítačem a běž se třeba vykoupat. To je příšerný co ty dokážeš (a nejen tady). Víš jak se vypínají velký písmenka?
...a teď budu vymazán za osobní útok...:-)))

waszyn: Jakási debata k tématu tu běžela ještě tak druhý den po zveřejnění, pak se to zvrhlo. Ono se k tomu také nedá nic jiného pomalu říct/napsat a když už, tak se na to nabalují další témata co s tím nesouvisí.
03.07.2008 (12:43)  
Předchůdce: Opravdu je nutný abys opakoval všechny svoje příspěvky desetkrát???
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko