Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
Jedina vyhoda by bola, ze by na Smichove bol prestup na B, na hlavaku na C (a raz mozno aj na D)
Sice som nevidel ziadne odborne studie tohto spojenia, ale pripada mi to ako "Snivajte s nami".
az sa u nas naucia automaty papkat bankovky (ako to na zapade bezne robia), tak sa budu listky kupovat kludne v automate. dovtedy rady pri pokladniach - nebudem so sebou nosit mesec na drobne!
(okrem toho neviem kam chcete zpred hlavaku tahat tram - to by sa najprv musel realizovat plan zahrabania magistraly na muzeu a stavby tram na vaclavskom namesti a nic z toho hned tak nebude.
to znamena, ze zrusenie masarycky musi pockat minimalne 10-15 rokov (odhadom) kym sa dopravne vyriesi
a) zaustenie trate z kladna na hlavni nadrazi
b) dopravna obsluznost hl.n. (teda stavba metra D (mapa na metrowebe hovori o obdobi 2014-2018), pripadne tram cez sherwood (netusim aky je casovy plan zahrabania magistraly, inak by totiz museli postavit dalsiu zvonarku/staru laurovu s mizernou kapacitou).
druha moznost je plan prazskeho diametru (za podstatne viac $$ - ci uz z masarycky na hlavak & vrsovice, alebo na muzeum & smichov).
takze ano, masarycka sa da zrusit uz asi v roku 2020. skor je o tom bezpredmetne hovorit.
Akorát nepsal jsem dva davy, psal jsem oba davy, ale když řeknu třeba oba hrnečky, tak taky jeden muže být menší a druhý větší. Takže ani tady nemusí platit rovnice 1+1=2 co se týče objemu...
Plus porad tam nemas zakomponovanou neco jako kapacitu hlavniho (navic se prej nejak rekonstruuje - nevim presne jak). Jo, pokud ted hlavni praska ve svech (a reko s tim nic neudela), tak se tam vic lidi nevejde. Pokud ted ve svech nepraska, tak se tam vic lidi vejde... Jde o to kolik a jestli, jednoduse receno, jakou kapacitu (kolik "davu") ma hlavni nadrazi. Taky jde o to, jestli budouci podoba MHD v Praze zustane stejna jako ted. Ja to nevim, ty mozna jo...
Kazdopadne ale plati, ze pokud ted hlavni ve svech praska, tak mame potencionalni problem, protoze pocty cestujicich vysoce pravdepodobne porostou...
Matematicky vzato
Masna půl davu :)
Hlavák 1 dav
0,5+1 dav=1,5 davu, tak když ne 2 davy,tak 1,5 i to je furt víc než je 1 dav...
0,5 davu neni znát na možnosti projít tim davem, jako 1 nebo dokonce 1,5 davu...
omlouvám se za ty 0,5 a 1,5 davů, je to trochu nereálné , ale teoreticky to tak je...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










