..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jeffer 
02.07.2008 (15:42)  
Rudolf Vávra njn, napad pekny zehejvsakano, ale verim ze si uvedomujes: aka by bola jazdna doba po Semmeringu, kolko by stala jeho nutna rekonstrukcia a (pravdepodobne) elektrifikacia (v porovnani s tratou cez Dejvice), zvladol by usek Smichov-Hlavak vlaky od Kladna s intervalom 10 minut (to je letisko tusim, ale to je jedno), k tomu Berouny s intervalom 15 minut, dalej rychliky etc?

Jedina vyhoda by bola, ze by na Smichove bol prestup na B, na hlavaku na C (a raz mozno aj na D)

Sice som nevidel ziadne odborne studie tohto spojenia, ale pripada mi to ako "Snivajte s nami".
02.07.2008 (15:36)  
jeffer: Ono zavedení trati od Kladna na hlavní n. by šlo přes Prahu-Zličín a nemuselo by se ani nic stavět, ale to by se pak zase mohli zrušit i Praha-Ruzyně, Veleslavín, Dejvice a Bubny. Což doufám ti nahoře nedovolí, i když já doufam, že nedovolí ani zrušení Masarčky...
registrovaný uživatel jeffer 
02.07.2008 (14:46)  
jo a ad automaty na listky ked ich tu niekto spominal:
az sa u nas naucia automaty papkat bankovky (ako to na zapade bezne robia), tak sa budu listky kupovat kludne v automate. dovtedy rady pri pokladniach - nebudem so sebou nosit mesec na drobne!
registrovaný uživatel jeffer 
02.07.2008 (14:45)  
waszyn 1) ano, ale tram je otazka aspon 5 rokov, druhe metro este viac? masarycku chcu samozrejme zrusit ASAP.
(okrem toho neviem kam chcete zpred hlavaku tahat tram - to by sa najprv musel realizovat plan zahrabania magistraly na muzeu a stavby tram na vaclavskom namesti a nic z toho hned tak nebude.

to znamena, ze zrusenie masarycky musi pockat minimalne 10-15 rokov (odhadom) kym sa dopravne vyriesi
a) zaustenie trate z kladna na hlavni nadrazi
b) dopravna obsluznost hl.n. (teda stavba metra D (mapa na metrowebe hovori o obdobi 2014-2018), pripadne tram cez sherwood (netusim aky je casovy plan zahrabania magistraly, inak by totiz museli postavit dalsiu zvonarku/staru laurovu s mizernou kapacitou).

druha moznost je plan prazskeho diametru (za podstatne viac $$ - ci uz z masarycky na hlavak & vrsovice, alebo na muzeum & smichov).

takze ano, masarycka sa da zrusit uz asi v roku 2020. skor je o tom bezpredmetne hovorit.
02.07.2008 (14:45)  
M: No konečně s tebou souhlasim, abych se přiznal, taky o tom informace nemam, na Hlaváku jsem byl jen jednou a to jsem tam skoro nemohl projít..., pokud s tim ta nynější rekonstrukce něco udělá,tak se tam něco víc vejde, ale podle mě stejně ne to co se vejít potřebuje, když se zruší Masaryčka...

Akorát nepsal jsem dva davy, psal jsem oba davy, ale když řeknu třeba oba hrnečky, tak taky jeden muže být menší a druhý větší. Takže ani tady nemusí platit rovnice 1+1=2 co se týče objemu...
02.07.2008 (14:42)  
Meridian: jo, jasně, z Hlaváku je to na Staromák o nějakých 300 metrů dál, to je dálka, vemte si na to letadlo. To jsou zase argumenty...
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (14:39)  
Fajn, nepis ale dva davy...
Plus porad tam nemas zakomponovanou neco jako kapacitu hlavniho (navic se prej nejak rekonstruuje - nevim presne jak). Jo, pokud ted hlavni praska ve svech (a reko s tim nic neudela), tak se tam vic lidi nevejde. Pokud ted ve svech nepraska, tak se tam vic lidi vejde... Jde o to kolik a jestli, jednoduse receno, jakou kapacitu (kolik "davu") ma hlavni nadrazi. Taky jde o to, jestli budouci podoba MHD v Praze zustane stejna jako ted. Ja to nevim, ty mozna jo...
Kazdopadne ale plati, ze pokud ted hlavni ve svech praska, tak mame potencionalni problem, protoze pocty cestujicich vysoce pravdepodobne porostou...
02.07.2008 (14:10)  
M: Když to bereš takhle, tak to musim počítat s počtem cestujících... Masna 150 cestujících, hlavák 300 cestujících; Masna zrušena, Hlavák 450 cestujících

Matematicky vzato
Masna půl davu :)
Hlavák 1 dav
0,5+1 dav=1,5 davu, tak když ne 2 davy,tak 1,5 i to je furt víc než je 1 dav...

0,5 davu neni znát na možnosti projít tim davem, jako 1 nebo dokonce 1,5 davu...

omlouvám se za ty 0,5 a 1,5 davů, je to trochu nereálné , ale teoreticky to tak je...
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (14:01)  
RV - pokud na Masne nejsou davy, tak na hlavaku nemuzou byt davy dva, ne?:-) 1+1=2, ale 0+1 se dva nerovna...
registrovaný uživatel sawyer  mail  
02.07.2008 (13:52)  
Juj jak se divam na tu fotku... tak mi pripada, ze je tam mirne prepalena obloha
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko