Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Hranice – České dráhy chtěly před nedávnem historické viadukty v Hranicích na Moravě kvůli technickému stavu zbourat. Proti plánu se postavila hranická radnice, někteří obyvatelé i ministerstvo kultury, a stavba tak bude zapsána na seznam kulturních památek. Přednosta SDC Olomouc Václav John odhadl náklady na záchranu přibližně na 100 milionů Kč. Na viadukty se již v současné době vztahuje ochrana. Část viaduktů, která není v dobrém technickém stavu, přestaly České dráhy využívat už v roce 1996.
zdroj: Česká televize
Honza Beránek / JTB | 21.7.2007 (16:00)
Související zprávy
15.08.2007 (18:55)
Podle mě je to jezernický viadukt z druhé strany silnice, poznám to podle toho tunýlku s cestou, vím že je to u kraje viaduktu. V neděli jsem tam jel autem, takže nejsem blbý, jinak ten vlak jede právě směrem na Lipník.
24.07.2007 (11:16)
Na uvedené fotce je zachycena souprava na Jezernickém viaduktu (mezistaniční úsek Lipník nad Bečvou - Drahotuše). Hranický viadukt, o kterém je v textu řeč, se nachází na mezistaničním úseku Drahotuše - Hranice na Moravě. Text je, bohužel, typická ukázka zkreslujících informací v tisku: "ČD chtěly zbourat historické viadukty v Hranicích" -> Takže zbouráme viadukty a zrušíme spojení Přerov - Hranice (Praha - Ostrava, Vídeň - Katowice, atd.)? :-)
Hranické viadukty jsou celkem 3 vedle sebe. Nejnovější dvoukolejný byl rekonstruován v rámci oprav II. koridoru. Vedle něj je cca 20m mezera a následují dva jednokolejné viadukty, které jsou přímo nalepeny na sebe - tudíž vydají také jako jeden dvoukolejný (většina lidí stejně vidí jen jeden viadukt celkově). Na jednom z nich (blíže tomu rekonstruovanému) je tzv. drahotušská spojka. Na tom nejkrajnějším je umístěna výtažná kolej z části odstavného nádraží ŽST Hranice na Moravě. Tato výtažná kolej se již nepoužívá, je rozhodnuto o jejím snesení společně i s částí výhybek na tuto kolej navazující. Tento vyadukt je nejstarší, v havarijním stavu, ohrožuje lidi kolem něj procházející; byla snaha jej snést z důvodu jeho nevyužitelnosti do budoucna. Okolo těchto viaduktů vede načerno postavená cesta, pod viadukty vede neschválená cyklostezka. Vše ohrožuje lidi a je otázkou času, kdy se stane nějaký problém. Špatnou informovaností se město domohlo zařazením do památek. Osobně si myslím, že se tímto krokem ještě problém oddálí, objekt bude dále chátrat... .
Mimo to je na mezistaničním úseku Drahotuše - Hranice na Moravě ještě jeden mediálně neznámý viadukt, ten je mnohem vyšší, líbivější, fotogeničtější.
Hranické viadukty jsou celkem 3 vedle sebe. Nejnovější dvoukolejný byl rekonstruován v rámci oprav II. koridoru. Vedle něj je cca 20m mezera a následují dva jednokolejné viadukty, které jsou přímo nalepeny na sebe - tudíž vydají také jako jeden dvoukolejný (většina lidí stejně vidí jen jeden viadukt celkově). Na jednom z nich (blíže tomu rekonstruovanému) je tzv. drahotušská spojka. Na tom nejkrajnějším je umístěna výtažná kolej z části odstavného nádraží ŽST Hranice na Moravě. Tato výtažná kolej se již nepoužívá, je rozhodnuto o jejím snesení společně i s částí výhybek na tuto kolej navazující. Tento vyadukt je nejstarší, v havarijním stavu, ohrožuje lidi kolem něj procházející; byla snaha jej snést z důvodu jeho nevyužitelnosti do budoucna. Okolo těchto viaduktů vede načerno postavená cesta, pod viadukty vede neschválená cyklostezka. Vše ohrožuje lidi a je otázkou času, kdy se stane nějaký problém. Špatnou informovaností se město domohlo zařazením do památek. Osobně si myslím, že se tímto krokem ještě problém oddálí, objekt bude dále chátrat... .
Mimo to je na mezistaničním úseku Drahotuše - Hranice na Moravě ještě jeden mediálně neznámý viadukt, ten je mnohem vyšší, líbivější, fotogeničtější.
23.07.2007 (19:23)
Ten viadukt je z jedné strany (na fotce) takový a nadruhé straně od rychlostní cesty s okrasnými červenými cihlami do oblouku, ale že by byli už poškozené mi nepřipadne, ale myslím, že od té strany od té rychlostní cesty tam kdysi asi tak 3,4 roky zpátky bylo lešení a viadukt podle mě prošel větší rekonstrukcí... A teď vypadá celkem dobře a nevypadá na to že by ho ČD chtěli zbourat.
22.07.2007 (1:18)
V Hranicích na M. je poškozen pilíř nejstaršího viaduktu,na kterém byla původní 1.kolej KFNB.Dnes je na něm kolej výtažná.Dnešní Drahotušská spojka je na novějším viaduktu,který byl postaven při zdvojkolejnění těsně vedle.Původně na něm byla 2.kolej KFNB.Při přestavbě celého uzlu se 1. a 2. kolej přemístila na nový most.
22.07.2007 (1:07)
Obrázek je matoucí.Je na něm novější Jezernický viadukt pod druhou kolejí.
21.07.2007 (20:28)
Ne Jezernické, ale Hranický ... to je ten, jehož pilíř se při odrazu vozů poškodil a postupně se propadá. V jeho druhé polovině je třetí kolej z Hranic n.M. do Drahotuší, ta, co 2 koridorové koleje podjíždí.
21.07.2007 (17:53)
To myslí ty Jezernické viadukty? Tam přece zmodernizovali trať v rámci II.koridoru.
21.07.2007 (16:28)
Sice je to mimo téma,ale dneska jela stejná souprava jako zde na fotce jako náhrada za SC 508. Mělo to jet právě do Hranic jako náhrada a tam měl být podle rozhlasu přestup do jiné soupravy..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko