..: Aktuality a články - Svět :..

Izrael - Po sedmileté přestávce byla opět otevřena trať z Bet Shemesh do hlavního města Jeruzaléma. Rekonstrukce 35 km úseku která probíhala 29 měsíců stála 125 mil. USD (asi 3 mld. Kč), z čehož větší část připadá na novou koncovou stanici Malkha v Jeruzalémě. Cestu z Tel Avivu do Jeruzaléma dlouhou 84km urazí vlak za 80 minut. Do roku 2009 je v plánu napřímení tratě tak aby tento čas klesl až ke 30 min.
Současně s obnovenou tratí do Jeruzaléma byla otevřeno i 15km prodloužení stávající tratě Tel Aviv - Ashod do Aschelonu. Tato trať také není nová, jen byla dosud používána jen pro nákladní dopravu.
V dlouhodobém plánu je obnovení resp. stavba mnoha přeshraničních spojení která ovšem závisí na zklidnění situace v této oblasti což bohužel není v nejbližších letech reálné.
První obrázek je nové nádraží Malkha v Jeruzalémě, druhý původní nádraží v Jeruzalémě a poslední jednoduchá mapka železniční sítě v Izraeli.

nehodaIzrael / Jeruzalém - Nejméně osm lidí zahynulo a dalších 189 utrpělo zranění při včerejší srážce vlaku s kamionem v centrální části Izraele. Mezi mrtvými je i dítě, 17 zraněných včetně strojvůdce je v kritickém stavu.
Souprava plná cestujících mířila z Haify přes Tel Aviv do jihoizraelského města Beeršeba. Nedaleko města Kirjat Gat do její zadní části narazil kamion s nákladem uhelného prachu, který jel po polní cestě křižující trať. Řidič vozidla je mezi oběťmi.
Dle médií dva vozy vykolejily a převrátili se na bok. Na místo okamžitě vyjely sanitky, pozemní i letecká záchranná služba. S vyhledáváním uvězněných pasažérů pomáhají i psi.
Zdroj : ČTK

null nullBrasília - Federální kraj (hl.m. Brasília, oficiální zkratka FD), brazilský stát Goiás a italská vláda podepsaly kontrakt pro italské firmy k zpracování studie a následného projektu ke stavbě první VRT na území Brazílie. Trať spojující města Brasília a Goiania (dohromady 6 mil. obyvatel) bude 205km dlouhá a předpokládá se cestovní rychlost 250km/h. Odhadovaná cena bez vozidel činí 2 mld. USD (asi 50 mld. Kč). Je snaha provést projekt jako tzv. PublicPrivatePartnership tj. financování a provoz ve spolupráci soukromého a veřejného sektoru což ovšem závisí na schválení příslušné legislativy.

Pozn. po kliknutí na první obrázek se zobrazí zjednodušená mapa brazislké železniční sítě, druhý obrázek je z jedné brazislké trati procházející modernizací.

mapa

Mexico City - Mexické ministerstvo dopravy a komunikací vyhlásilo francouzskou společnost Systra jako koordinátora přípravy tendru pro stavbu a následný provoz nové VRT mezi městy Mexico City a Guadalajara. Výběrové řízení bude nejspíše vyhlášeno na konci letošního příp. na začátku následujícího roku.

Nová trasa s komerční rychlostí 300km/h za 5 miliard USD (asi 125 mld Kč) bude z větší části kopírovat současnou 613km trať přes města Queretaro a Irapuato. V dosahu budoucí trasy žije dnes přes 28 milionů obyvatel. Hlavním účelem nové traťě je umožnit spojení mezi hlavním městem a Guadalajarou za 2 h. Jízdné bude odpovídat dnešním cenám luxusních autobusových operátorů jejichž autobusy ovšem potřebují k této cestě zhruba 8h.

bleskÓsaka - V přístavním městě na pobřeží Tichého oceánu Ósaka na ostrově Honšú došlo dnes k vážné železniční nehodě. Tato nehoda je označována za nejhorší za posledních 60 let v Japonsku a k tragédii se dokonce vyjádřil japonský císař. Strojvedoucí West Japan Rail přejel zastávku, do které se vrátil. Následně chtěl dohnat zpoždění a jel příliš velkou rychlostí. Příměstský vlak poté náhle v zatáčce vykolejil a narazil do obytné budovy. Na místě zemřelo 57 lidí.

20.4.2005 - 16:29 - Plán výstavby tratě se systémem Transrapid na Blízkém Východě

Berlin / Bahrajn - Spolkový kancléř Gerhard Schröder chce podporovat návrh výstavby vysokorychlostní trasy s případným přechodem na systém Transrapid mezi třemi státy Perského zálivu. V rozhovoru s bahrajnským ministerským předsedou (šejk Chalífa bin Salman al Chalífa) se zasadil o společnou schůzku zástupců všech tří zemí. Již probíhají průzkumy na stavbu mostu, který má spojovat Bahrajn s Katarem. 45 kilometrů dlouhá trať má v budoucnu spojovat právě tyto 2 země. Pokud by k návrhu přistoupily i Spojené Arabské Emiráty, měřila by trať procházející touto zemí 800 km. V budoucnu by se k trati chtěly připojit i Saudská Arábie, Kuvajt a Omán.

(podle LOK-Report)

27.2.2005 - 19:58 - Na Srí Lance vyjel první vlak po tsunami zničené trati

Srí LankaSrí Lanka - V neděli 20. února vyrazil z hlavního města Colombo do Galle první vlak po ničivých záplavách. Stalo se tak přesně po dvou měsících, kdy vlny tsunami zničili pobřeží včetně železniční tratě a vlaku plného cestujících. Při tomto největším železničním neštěstí v dějinách Srí Lanky zahynulo na 2000 lidí, kdy kromě cestujících zde zahynuli i lidé hledající na vlaku záchranu před ničivými vlnami.
Úplně zničenou trať opravovali dělníci ve dne i v noci a tak se již po 56 dnech od tragédie vydal na trať slavnostní vlak v čele s lokomotivou řady S9.850. Událost se neobešla bez slavnostní výzdoby a účasti významných politiků. Pravidelná doprava nebude zatím zavedena z důvodu chybějícího zabezpečovacího zařízení a také zbývá dokončit úplnou opravu kolejí.

Tokio - Dnes dopoledne byly v Japonsku proraženy poslední metry nejdelšího suchozemského tunelu na světě. Tunel dlouhý 26.5 km bude součástí železničního spojení mezi Tokiem a Aomorim dlouhého 576 km. Tunel ponese název Hako podle stejnojmenného pohoří.
Nejdelší tunely na světe jsou podmořské, v Japonsku je to železniční tunel Seikan mezi ostrovy Hokkaidó a Honšú, který je v provozu od r.1988 a je dlouhý 53,8 km. Druhý nejdelší tunel je Eurotunnel mezi Francií a Velkou Británií dlouhý 49 km.

pozor Srí Lanka - teprve z nynějších agenturních zpráv vyplynuly informace o zřejmě největším železničním neštěstí všech dob. Expres Královna moře byl jednou z vln Tsunami 26. prosince u města Galle odhozen až o 100 metrů. Z odhadem 2000 cestujících nehodu přežilo jen asi 150 z nich. Jediné vlakové spojení mezi jihem a severem Srí Lanky je zničené na mnoha kilometrech. Oprava životně důležité trati potrvá měsíce, možná dokonce roky, odklízecí práce jsou nad síly místních orgánů.
Bližší informace najdete například na serveru iDNES

lok. 1771 čekající se soupravou 13 – ti vozů na cestu zpět do Cairns v ŽST KurandaSydney - Síť Australských železnic je velmi řídká, a velmi zřídka používaná na dálkovou přepravu osob. Hlavní páteří australských železnic je trať Sydney – Perth spojující východní pobřeží se západním. Dále ze Sydney vybíhají tratě na sever do Cairns a na jih do Melbourne. Australské železnice mají spoustu handicapů. Například několik rozchodů od 1067mm přes nám známých 1435mm až po rozchod který má kolem 2 metrů, který je v západní Austrálii. v Queenslandu převládá rozchod 1067mm a pouze 93 Km o rozchodu 1435mm koridoru spojujícího Brisbane a Sydney (jedná se o vzdálenost z Brisbane na hranice s Nový Jižním Walesem). Můj pobyt v Austrálii byl směřován do oblasti Queenslandu a tato reportáž je o zdejší železnici. Zdejší operátor QSR – Queensland State Railways operuje na většinou na rozchodu 1067mm. QSR operuje na celkem 9440Km tratí, z nichž je 1877 km elektrizováno střídavým proudem 25Kv/50Hz stejně jako u nás. Na příměstských tratích obstarávají vozbu elektrické jednotky na způsob našich pantografů a jejich provoz spíše připomíná metro. Jednotky zastavují ve stanici a jejich vypravení obstarávají samy posádky. Pobyt ve stanici je max. 1 minutu. Výpravčího jsem tam neviděl.

Cestování - Během právě uplynulého měsíce nám přišlo několik příspěvků s podtitulem fotografie z cest. Přišlo nám více či méně snímků z Japonska, Indie, Nového Zélandu, Ukrajiny, Lotyšska, Litvy, Estonska, Francie, Holandska a Německa. Fotografie nyní uveřejňujeme i s komentáři, které autoři dodali...
Fotky z cest najdete tady. Na snímku z Nového Zélandu je parní lokomotiva, která se nedávno před zachycením dočkala opravy a nyní slouží jako turistická atrakce. Snímek pořídil Martin Hladík.

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57