..: Brazílie plánuje první VRT :..
null nullBrasília - Federální kraj (hl.m. Brasília, oficiální zkratka FD), brazilský stát Goiás a italská vláda podepsaly kontrakt pro italské firmy k zpracování studie a následného projektu ke stavbě první VRT na území Brazílie. Trať spojující města Brasília a Goiania (dohromady 6 mil. obyvatel) bude 205km dlouhá a předpokládá se cestovní rychlost 250km/h. Odhadovaná cena bez vozidel činí 2 mld. USD (asi 50 mld. Kč). Je snaha provést projekt jako tzv. PublicPrivatePartnership tj. financování a provoz ve spolupráci soukromého a veřejného sektoru což ovšem závisí na schválení příslušné legislativy.

Pozn. po kliknutí na první obrázek se zobrazí zjednodušená mapa brazislké železniční sítě, druhý obrázek je z jedné brazislké trati procházející modernizací.


evropan | 1.6.2005 (20:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


Marian Kechlibar
02.06.2005 (11:47)  
Tomu nenáročnému terénu moc nevěřím, brazilské vnitrozemí je značně kopcovité.
bkp
01.06.2005 (22:43)  
Jirka Kalčík: Trochu ukvapený závěr. Důvodů, proč je brazilská VRT 'tak levná', MŮŽE být několik:
- nižší cena práce
- využití stávajících úseků
- trasování
-- vedení nenáročným terénem (odpadají drahé tunely a estakády
-- vedení neobydleným terénem (nízké ceny pozemků)
- a pod.
(výše uvedené je pouhá spekulace - nevím, jak moc je to pravdivé)
Evropan
01.06.2005 (21:43)  
Uff :) uř jsem myslel že sem se překlep, ale cena je opravdu správná ikdyž musíme brát v úvahu, že skutečná cena stavby je vždy o neco vyšší.
Podle mých zkušeností je cena např. koridorů u nás neúměrná provedeným pracem (nemluvě o parametrech) takže to není nic překvapivého.
01.06.2005 (21:08)  
Vážení přátelé, prosím podívejte se na cenu. Pokud nedošlo k informačnímu šumu, pak brazilská VRT vyjde na polovinu investic, než česká dálnice. V případě PPP lze očekávat ještě větší rozdíl - viz kalkulace dálnice do Ostravy. Podle mých dlouholetých zkušeností budou čísla správná.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko