..: Aktuality a články :..

Opava-východOpava - Včera odpoledne zprovoznili další část opavského železničního nádraží, které jako celá trať č. 316 z Ostravy do Opavy prochází rekonstrukcí. Nově otevřený vestibul zářící barevností prý nemá konkurenci. "I podle památkářů je to unikátní a v republice ojedinělé nádraží. Unikátnost je v tom, že se vše opravilo tak, jak to bylo kdysi," řekl vrchní přednosta uzlové železniční stanice Opavy východ Jiří Valeček. Včera odpoledne se do vestibulu přestěhovaly pokladny. "Další části budeme otevírat postupně. Během čtrnácti dnů to třeba bude ČD centrum," vysvětlil Valeček. A než v prosinci na trať mezi Opavou a Ostravou vyjedou nové vlaky, přibudou ještě světelné tabule informující o příjezdech a odjezdech vlaků.

Na mincovnících jsou ještě staré německé nápisy. Strop pokrývají století staré malby. Spodní část je obložena tmavým dřevem. Spíš než nádraží to připomíná banku. Celá rekonstruce nádraží by měla být hotova v polovině příštího roku. Ještě letos stavebníci dokončí podchod, nástupiště, ČD centrum a obchod, pak bude následovat oprava fasády, otevření nového občerstvení a trafiky. Ve stejném termínu by mělo být hotovo i nové přestupní místo z vlaků na místní i dálkové autobusy.

zdroj: Moravskoslezský deník

CityElefantČeská republika - Více než 2,27 miliardy korun půjde na modernizaci vozového parku osobní i nákladní dopravy. Zmodernizováno bude 310 vozů nákladní dopravy a pořízeno či modernizováno 90 vozů osobní dopravy. Za tuto sumu bude pořízeno 6 příměstských jednotek řady 471 City Elefant od Škody Transportation (1,028 mld. Kč) - jednotky jezdí v Praze, Středočeském, Ústeckém a Pardubickém kraji. Nově začnou jezdit od prosince i v Moravskoslezském kraji, mj. na nově elektrizované trase Opava-východ - Ostrava-Svinov. Dále bude pořízeno 24 dvouvozových a 7 třívozových jednotek Regionova za 750 mil. Kč (letos bylo do provozu nasazeno 9 jednotek za 190 mil. Kč) od společnosti Pars Nova. 130 mil. Kč vynaloží ČD na modernizaci 5 přípojných vozů 054 a 5 řídicích vozů 954 pro regionální vlaky na neelektrizovaných tratích. Zároveň chtějí dráhy dovybavit 43 vozů dálkové dopravy 1. i 2. třídy klimatizací. V nákladní dopravě bude zmodernizovano celkem 100 vozů řady Roos a 120 vozů řady Falls. Celkový objem investic pro modernizaci vozů nákladní dopravy činí 190 mil. Kč.

Okolo 300 mil. korun se pohybuje investice do výstavby stabilní myčky kolejových vozidel v Praze a 110 mil. Kč bude investováno do výstavby veřejných kontejnerových terminálů v Lovosicích a Brně. Modernizace nádražní infrastruktury není v celkové částce zahrnuta. České dráhy tak v roce 2007 investují do klíčových projektů 2,71 miliardy korun.

Tisková zpráva ČD

Ilustrační foto, ČDRokycany - S vážným zraněním hlavy skončil v pátek večer v rokycanské nemocnici muž, který na nádraží ve Zbirohu vyskočil z jedoucího rychlíku. Vlak, který mířil na Prahu, ve Zbirohu nestaví, ale nádražím projíždí sníženou rychlostí. Pasažéra po skoku zachytil vagon a částečně ho skalpoval na hlavě. "Muže, který i přes zranění komunikoval, lidé čekající na vlak odnesli mimo kolejiště do nádražní budovy, kam si pro něj přijela záchranka," řekl Právu mluvčí krajských hrasičů František Vaško.

zdroj: Novinky, ČTK

Ostrava - Nový soukromý rychlík společnosti Railtrans začne jezdit od 10. prosince mezi Ostravou a Prahou. Jeho předností by mělo být zejména levné jízdné. "Přípravy tohoto projektu usilovně běží. Vlaky vyjedou k novému jízdnímu řádu v prosinci. Cena jízdného ve druhé třídě bude činit z Ostravy do Prahy nebo v opačném směru 240 korun. Tyto spoje budou bez použití jakýchkoliv slevových karet," uvedl jednatel společnosti Railtrans Petr Šimral. Podle něj také nebudou muset cestující platit za rezervaci místa k sezení. Zpáteční jízdné bude podle něj složeno ze samostatné ceny jízdy tam a zpět, taková jízdenka bude stát 480 korun.

Rychlík bude jezdit osmkrát denně v každém směru. Jednotlivé soupravy budou odjíždět z ostravského hlavního nádraží ve 4.24, 6.24 a 8.24. Z Ostravy-Svinova pak v 4.32, 6.32, 8.32, 10.32, 12.32, 14.32, 16.32 a 18.32. Do Prahy-Holešovic první spoj dorazí v 8.02 hodin, a poslední ve 22.04 hodin. Z Prahy bude soukromý rychlík odjíždět v 6.34, 8.34, 10.34, 12.34, 14.34, 16.34, 18.34 a 20.34 hodin. Do Ostravy-Svinova budou soupravy dojíždět každé dvě hodiny v době 10.02 až 0.02 hodin. Poslední tři spoje ve 20.11, 22.11 a 0.11 hodin pojedou až na ostravské hlavní nádraží.

České dráhy se údajně konkurence v podobě tohoto rychlíku nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je nabídka na trase z Prahy do Ostravy v souvislosti s provozem vlaků SC Pendolino zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Pendolina by navíc měla od nového jízdního řádu zkrátit cestu mezi Ostravou a Prahou pod tři hodiny. Od prosincového jízdního řádu by mělo denně jezdit mezi Ostravou a Prahou ne šest párů těchto vlaků jako nyní, ale sedm. Další novinkou z chystaného zimního jízdního řádu bude nový vlakový spoj EC 108 Krakov - Praha či nový mezinárodní spoj jedoucí přes Ostravu s označením IC 131 Bohumín - Bratislava.

zdroj: Moravskoslezský deník - 17.10.2006

Vzhledem k tomu, jak se v komentářích rozběhla diskuse na téma Railtrans, níže přinášíme přepis rozhovoru ŽelPage s panem Šimralem ze dne 21.4.2006.

Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?

Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.

Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?

V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.

Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?

Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.

Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?

Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.

Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?

Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.

971017, DavidŠOpava - Rychlejší a pohodlnější spojení krajského města Ostravy s Opavskem slibují od půlky prosince České dráhy. Už za měsíc skončí modernizace a elektrizace trati 316 Ostrava-Svinov - Opava východ, poté na ni zkušebně vyjede nový vlak. "S novým jízdním řádem, který začne platit od 10. prosince, vyjede i první elektrická jednotka," řekl vrchní přednosta uzlové železniční stanice Opava východ Jiří Valeček. Druhá souprava pak bude nasazena do konce roku. Zatím není přesně jasné, jak tyto vlaky budou jezdit. Uvažuje se například o spojení Opavy, Ostravy a například Českého Těšína. Cestující by pak nemuseli v Ostravě přesedat a čekat na nový přípoj.

Po dvou letech se konečně změní kultura cestování mezi Opavou a Ostravou. Jízdu mezi oběma městy komplikovaly složité výluky spojené s velkými zpožděními vlaků - v poslední době patnáct až dvacet minut! "Už aby ta výluka skončila, protože tohle je šílené. Kvůli zpoždění mi pravidelně ujíždějí přípoje a domů se dostanu podstatně později," řekla Marie Vavrečková z Ostravy, která vlakem jezdí do Opavy pracovat.

zdroj: Moravskoslezský deník - 13.10.2006

Ilustrační fotoOstrava - Anonym, který oznámil uložení bomby, zastavil dnes odpoledne na Novojičínsku vlak mířící z Ostravy do Přerova. Policistům z oddělení doprovodu vlaků dnes telefonoval starší muž, který si stěžoval na to, že České dráhy špatně kontrolují vlaky. "Řekl, že by v některém z vlaků klidně mohla být bomba. Policistům se ještě podařilo zjistit, že má na mysli právě spoj Ostrava - Přerov," vysvětlila mluvčí. Dodala, že vlak nechali zastavit na vedlejší koleji za železniční stanicí Studénka, cestující museli vystoupit a pokračovali dalším spojem. "Policisté ani krajský pyrotechnik ve vlaku nic podezřelého nenašli," doplnila.

zdroj: ČTK, Moravskoslezský deník - 9.10.2006

Napojení Ostrava - Průmyslová zóna v Ostravě - Hrabové, která má zatím jen silniční obslužnost, by měla být napojena i na železniční trať. V zóně totiž jsou provozy, jež budou znamenat masivní zatížení silniční sítě, působí tam třeba subdodavatel nové automobilky Kia v Žilině, který bude dodávat komponenty také budoucí továrně Hyundai v Nošovicích. Informoval o tom generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje (SRMSK) Miroslav Fabian.

Železnice má podle něj vést k dalším velkým průmyslovým zónám v kraji, například v Mošnově by se tak mělo stát do tří let.
O možnostech napojení zóny v Ostravě-Hrabové na kolejovou dopravu podle Fabiana diskutovali ve středu zástupci Českých drah, Moravskoslezského kraje a dalších zainteresovaných stran.
"K zóně v Ostravě-Hrabové je potřeba dobudovat asi 5,7 kilometru železnice. Mohla by se napojit na trať v Paskově," naznačil Fabian s tím, že zpočátku by na trase mezi Hrabovou a Žilinou mohly denně jezdit dvě soupravy nákladních vlaků, které by dočasně mohly vyjíždět a končit v Ostravě - Kunčicích. Náklady na kolejové napojení by se měly pohybovat kolem půl miliardy korun.
Náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša uvedl, že napojení hrabovské zóny na železnici bude časově náročné, a proto zatím nelze stanovit časový harmonogram. "Samotná výstavba pak již bude záležitost jednoho až dvou let," odhadl. Přínosem napojení na železnici podle něj bude to, že nevzroste kamionová doprava, a tím pádem ani ekologická zátěž měst a obcí ve směru k hranicím se Slovenskem.
Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr odhaduje, že napojení na železnici by mohlo být ekonomicky zajímavé. "Jsou tady vhodné náklady, které chceme přesunout z komunikací na železnici. Například z areálu zdejšího výrobce karosérií Sungwoo bude vyjíždět každých čtyři nebo pět minut jeden kamion," dodal.
Kromě Mošnova, Ostravy-Hrabové se podle Fabiana připravuje také napojení zóny v Nošovicích, kde má letos začít budovat svou továrnu automobilka Hyundai.
"V případě železnice se musí optimalizovat a elektrifikovat přilehlá trať z Ostravy do Frýdku-Místku a Českého Těšína, kde navazuje na III. tranzitní železniční koridor směrem na Žilinu. Zásadní rekonstrukce silničního a železničního napojení na Slovensko je přitom naléhavá," zdůraznil Fabian s tím, že k zóně v Nošovicích zbývá vystavět 600 metrů železnice. K nové továrně Hyundai by měly směřovat osobní i nákladní vlaky. Z automobilky by měly denně vyjíždět soupravy vlaků s nákladem, stejně se sem také vracet. Osobní vlaky by potom přivážely zaměstnance.
V případě Mošnova stát chystá výstavbu tříkilometrové železnice, která bude napojena na trať ze Studénky do Sedlnice. Stavba napojení si vyžádá asi půl miliardy korun, další peníze půjdou do stavby přestupního terminálu u odbavovací haly.

zdroj: ČTK, Morava 24

K+K v pendolinuOstrava - Richard Krajčo, zpěvák skupiny Kryštof, dnes pokřtil přímo na nástupišti na hlavním nádraží v Ostravě novou soupravu rychlovlaku SC Pendolino, která ode dneška nese název Kryštof 007. Nová souprava dorazila včera z Prahy do Ostravy těsně před polednem.

Současně byla pokřtěna velkoplošná fotografie světově proslulého autora Antonína Kratochvíla zachycující Richarda Krajča jako "personu na cestě" mezi Prahou a Ostravou, která je umístěna na skříni jedné ze souprav rychlovlaku. Snímek vznikl v květnu v interiéru tohoto rychlovlaku.

"Jsem rád, že se podařilo spojit Prahu s Ostravou Kryštofem 007 a jsme první kapela v České republice, která má svůj vlak, a tím možná také upozorníme na pohodlné cestování. Pět let jsem jezdil mezi Prahou a Ostravou dvakrát týdně autem a nyní po zavedení bodového systému na cestách, musím říci, že cestování Pendolinem je nesrovnatelně pro mě pohodlnější a klidnější," liboval si Richard Krajčo, ale i ostatní členové kapely Kryštof. Jak známo, tato skupina vydává v těchto dnech nové cédéčko s názvem Rubikon. Současně vyjíždí na turné, při němž zavítá 18. listopadu do ČEZ Arény v Ostravě. Pilotní singl Rubikon je nejhranější skladbou na rozhlasových vlnách u nás.

Snímky v oficiální fotogalerii ČD s Richardem Krajčem na jednotce 007 k dispozici nejsou. Doplňující fotografií je A. Kratochvil s R. Krajčem během focení na palubě SC Pendolino. Snímky zachycující umístění fotografie na vozové skříni pendolina v hale na ONJ v Praze jsou zveřejněny na portálu Pendolino.cz.

zdroj: Moravskoslezský deník - 5.10.2006

info Opava - Původní malby z druhé poloviny 19. století odhalila rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice Opava-východ. Pracovníci Národního památkového ústavu rozhodli o zachování unikátní výzdoby a odborníci v těchto dnech dokončují její restaurování. Budova byla postavena v roce 1855.
"Dekorativní nástropní a nástěnné malby ve vestibulu opavského nádraží vznikly kolem roku 1880. Před první světovou válkou ale byly přemalovány a původní výzdoba stěn zcela zanikla," uvedla restaurátorka Renáta Svobodová. V té době malby nahradila imitace mramoru.
Malby se podle Svobodové zachovaly především díky preciznosti, kterou je autor vytvořil. Některé části stačilo jen omýt vodou. V detailech pak přišel na řadu i skalpel. "Některé dekorativní prvky jsme mohli obnovit jen díky podrobnému zkoumání dochované fotografie z roku 1914," dodala Svobodová. Rekonstrukce nádraží začala v roce 2004 opravou střechy. Později se přidaly stavební práce, po kterých by budova měla lépe sloužit veřejnosti. Práce budou pokračovat i v roce 2007, kdy se budova dočká nové fasády a cestující pak i nového zastřešení nástupiště.

Zdroj : ČTK, Morava 24

Karviná - Nevoli vyvolává mezi obyvateli Karviné záměr Českých drah zrušit kvalitní vlakové spoje, které spojují město se světem. Do Karviné jezdí nyní denně čtyři páry vlaků kategorie InterCity a EuroCity, které lidem umožňují přímé spojení s Prahou i se Slovenskem. Koncem letošního roku je však chtějí České dráhy zrušit, píše dnešní regionální příloha Mladé fronty Dnes. V připravovaném návrhu nového jízdního řádu, který začne platit 9. prosince, dráhy počítají už jen s jediným párem spoje InterCity. Ten zastaví v Karviné a skončí v Českém Těšíně. Na Slovensko už nepojede.
To se však nezamlouvá představitelům karvinského magistrátu, kteří prostřednictvím krajského úřadu vyjednávají o zachování přímého spojení s Prahou ve stejném rozsahu i kvalitě jako dosud.
"Karviná má přímé spojení s Prahou někdy od roku 1871. Velmi nás zaskočilo, že podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by o to měla najednou přijít" řekl listu tajemník karvinského magistrátu Roman Nogol. Podle něj je nelogické a nepřípustné, aby přímé spojení zůstalo Havířovu, Bohumínu i Českému Těšínu, ale bývalé okresní město s 65.000 obyvateli ho ztratilo. Tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj říká, že dráhy se musí chovat ekonomicky, ale ujišťuje, že Karviná o kvalitní spojení s Prahou nepřijde. Naopak, cesta se zkrátí. "Cestujících do Prahy a na Slovensko nenastupuje v Karviné zdaleka tolik jako například v Havířově. Mezinárodní spoj EuroCity skoro nikdo nevyužívá. Vzhledem k tomu, že vlaky vyšší třídy nejsou dotované, jezdí především tam, kde mají využití. Proto se snažíme postavit vlakové spojení tak, aby vyhovovalo potřebám místních obyvatel," uvedl Ondrůj. Dodal, že po změnách bude časně ráno odjíždět z Karviné vlak InterCity do Prahy, odkud se večer vrátí zpátky. "Kromě toho bude Karviná přípojovými vlaky navázána na nově zavedený rychlý spoj InterCity s obchodním názvem Manažer, což je ranní vlak, který bude vyjíždět z Bohumína a zastavovat jako Pendolino v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze," vysvětlil Ondrůj. Podle něj se tak obyvatelé Karviné dostanou do Prahy o několik desítek minut rychleji než dnes. Příští rok navíc začne modernizace slovenské železniční trati, která zpomalí dopravu. Dráhy obou zemí proto daly přednost kratší a více využívané trase přes Havířov.
Výhrady vůči politice Českých drah mají i obyvatelé Bohumína. Mnozí se podivují nad tím, že supervlak Pendolino nenabírá cestující také na jejich nádraží. Pendolino totiž po ukončení cesty mezi Prahou a Ostravou jede do Bohumína, kde přečká dobu, než vyrazí opět do Prahy. Ovšem pokud chtějí tímto moderním vlakem cestovat Bohumínští musí jet jinými vlaky do Ostravy a tam teprve na Pendolino nasednout. S nástupem cestujících v Bohumíně však dráhy nepočítají.

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12